Lead generálás – olyan marketing fogalom, aminek az ismerete és helyes alkalmazása kulcsfontosságú, hiszen nagymértékben befolyásolhatja az adott webáruház működését, aktuális bevételét és eredményességét.
Mit jelent a lead?
Maga a lead az a személy, aki a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt érdeklődik, és valamilyen módon interakcióba lépett veled. A Webáruház készítés árak a webshop készítés során kiemelten felhívja a figyelmet ezen érdeklődök fontosságára, hiszen lényegében belőlük lehetnek a későbbi vásárlóid.
A leadek azon érdeklődők, akik megadták valamelyik elérhetőségüket, például az e-mail címüket, telefonszámukat.
![](/sites/default/files/styles/alapjarat/public/httpswww.webaruhazkeszitesarak.hu%20-%202024%20december%20-%20Cikk2.jpg?itok=1KeV4KRf)
Milyen fő- és altípusai vannak a leadeknek?
Érdeklődési kör szerint a lead lehet:
● Meleg lead: önszántukból mutattak érdeklődést a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, maguktól adták meg a különböző elérhetőségeiket.
● Hideg lead: ilyenkor te találsz rá az érdeklődőre, te keresed fel őt, azzal a céllal, hogy vásároljon majd tőled.
A rendelkezésre álló adatok szerint a lead lehet:
● Ismeretlen lead: csak nagyon kevés adattal rendelkezel róluk (név és telefonszám).
● Jellemezhető lead: a fenti információk mellett még további adatok is a rendelkezésedre állnak, ilyen például a munkahely vagy a beosztás stb.
A minősítésük alapján a lead lehet:
● Marketing minősítésű lead: érdeklődik a márkád iránt, de magától még nem vette fel veled a kapcsolatot.
● Értékesítés szerinti lead: elkezdte a vásárlói utat, kifejezte az érdeklődését irántad (a terméked, szolgáltatásod iránt).
● Vásárlói minősítésű lead: már a vásárlás előtti szakasznál tart, kipróbálta a terméked teszterét.
Miért kulcsfontosságú a lead generálás?
A lead generálása azért fontos, hogy fenn tudj maradni a piacon, és minél nagyobb bevételre tudj szert tenni. A célod nem más, mint a megfelelő emberek megtalálása különböző források felhasználásával. Ilyen forrás lehet például egy Facebook vagy esetleg a Google Ads hirdetés.
A lead generálást a márkanév erősítésére is alkalmazhatod, – bármivel is foglalkozol, autóalkatrészekkel, autószereléssel vagy élelmiszer-kereskedelemmel –, mert minél több ember szerez tudomást a cégedről, annál jobban megismerik a nevedet, hosszabb távon több ügyfélre tehetsz szert. Kiváló módszer értékes adatok szerzésére is, az információ hatalmas kincs napjainkban, hiszen ezekből lehet rengeteget tanulni. Minél több jellemzőt ismersz meg a célcsoportodról, annál könnyebben tudsz a számukra értékesíteni.
A bevétel növelésére is használhatod, hiszen a segítségével jó eséllyel megtöbbszörözhető a bevétel. A leadek generálása jellemzően a marketing és a sales fúziójából jön létre.
Hogyan történik a leadek generálása a gyakorlatban?
Leadeket a gyakorlatban elsősorban tartalommarketinggel, közösségi média alkalmazásával, keresőoptimalizálással, különböző PPC hirdetésekkel és hideg kapcsolatfelvétellel lehet létrehozni.
Mindig vedd figyelembe a célcsoportod igényeit, és úgy szólítsd meg őket, hogy a problémáik megoldását helyezd a középpontba!