2024. december 26. | 03:42

Lead generálás – olyan marketing fogalom, aminek az ismerete és helyes alkalmazása kulcsfontosságú, hiszen nagymértékben befolyásolhatja az adott webáruház működését, aktuális bevételét és eredményességét.

Mit jelent a lead?

Maga a lead az a személy, aki a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt érdeklődik, és valamilyen módon interakcióba lépett veled. A Webáruház készítés árak a webshop készítés során kiemelten felhívja a figyelmet ezen érdeklődök fontosságára, hiszen lényegében belőlük lehetnek a későbbi vásárlóid.

A leadek azon érdeklődők, akik megadták valamelyik elérhetőségüket, például az e-mail címüket, telefonszámukat.

 

Milyen fő- és altípusai vannak a leadeknek?

Érdeklődési kör szerint a lead lehet:

● Meleg lead: önszántukból mutattak érdeklődést a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt, maguktól adták meg a különböző elérhetőségeiket.

● Hideg lead: ilyenkor te találsz rá az érdeklődőre, te keresed fel őt, azzal a céllal, hogy vásároljon majd tőled.

A rendelkezésre álló adatok szerint a lead lehet:

● Ismeretlen lead: csak nagyon kevés adattal rendelkezel róluk (név és telefonszám).

● Jellemezhető lead: a fenti információk mellett még további adatok is a rendelkezésedre állnak, ilyen például a munkahely vagy a beosztás stb.

A minősítésük alapján a lead lehet:

● Marketing minősítésű lead: érdeklődik a márkád iránt, de magától még nem vette fel veled a kapcsolatot.

● Értékesítés szerinti lead: elkezdte a vásárlói utat, kifejezte az érdeklődését irántad (a terméked, szolgáltatásod iránt).

● Vásárlói minősítésű lead: már a vásárlás előtti szakasznál tart, kipróbálta a terméked teszterét.

Miért kulcsfontosságú a lead generálás?

A lead generálása azért fontos, hogy fenn tudj maradni a piacon, és minél nagyobb bevételre tudj szert tenni. A célod nem más, mint a megfelelő emberek megtalálása különböző források felhasználásával. Ilyen forrás lehet például egy Facebook vagy esetleg a Google Ads hirdetés.

A lead generálást a márkanév erősítésére is alkalmazhatod, – bármivel is foglalkozol, autóalkatrészekkel, autószereléssel vagy élelmiszer-kereskedelemmel –, mert minél több ember szerez tudomást a cégedről, annál jobban megismerik a nevedet, hosszabb távon több ügyfélre tehetsz szert. Kiváló módszer értékes adatok szerzésére is, az információ hatalmas kincs napjainkban, hiszen ezekből lehet rengeteget tanulni. Minél több jellemzőt ismersz meg a célcsoportodról, annál könnyebben tudsz a számukra értékesíteni.

A bevétel növelésére is használhatod, hiszen a segítségével jó eséllyel megtöbbszörözhető a bevétel. A leadek generálása jellemzően a marketing és a sales fúziójából jön létre.

Hogyan történik a leadek generálása a gyakorlatban?

Leadeket a gyakorlatban elsősorban tartalommarketinggel, közösségi média alkalmazásával, keresőoptimalizálással, különböző PPC hirdetésekkel és hideg kapcsolatfelvétellel lehet létrehozni.

Mindig vedd figyelembe a célcsoportod igényeit, és úgy szólítsd meg őket, hogy a problémáik megoldását helyezd a középpontba!