2021. szeptember 15. | 22:20

Ma már szinte minden vállalkozásnak szüksége van az online hirdetésekre, ha sikeres szeretne lenni, márkát akar építeni, online értékesít, több látogatót, feliratkozót gyűjtene a weboldalára, jobb helyezést szeretne elérni a keresőkben.

Ehhez viszont profi online marketing vállalkozásokra, ahhoz pedig nagy tapasztalatú hirdetési szakemberekre, PPC specialistákra van szükség. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, milyen képességekkel kell egy ilyen szakembernek rendelkeznie.

Mit jelent a PPC?

A PPC a kattintásalapú fizetést jelenti az online hirdetéseknél. Az online marketing fontos része, mivel a hirdetési kampányok eredményeképpen növekedhet a hirdető weboldalának látogatottsága vagy webshopjának bevétele vagy akár márkájának ismertsége.

Magyarországon a legnépszerűbb PPC platformok a Facebook és a Google Ads. Mindkettőre jellemző, hogy a kattintási árak licitálás révén alakulnak ki.

Mi a PPC specialista feladata?

A PPC specialista feladata a hirdető online hirdetési kampányainak menedzselése a tervezéstől a beállításokon át a lebonyolításig, sőt a kiértékelésig.

A tervezés szakaszában meg kell ismernie a megbízó céljait, a potenciális ügyfelek jellemzőit, a célpiac sajátosságait, a teljes rendelési és fizetési folyamatot, a megbízó weboldalát, az adatvédelmi és egyéb irányelveket.

A kampányok beállításainak elvégzéséhez jól kell ismernie az adott hirdetési platform sajátosságait, lehetőségeit és korlátait, az adott piaci szegmens viselkedési szokásait.

A kampány sikeres lebonyolításához A/B teszteket kell végeznie, folyamatosan figyelnie és ellenőriznie kell a teljesítményt, méréseket kell végeznie, elemeznie kell az adatokat. Be kell számolnia írásban a megbízója felé a kampány eredményeiről.

Ha szeretnéd kipróbálni magad ezen a területen, vagy már nagy tapasztalattal rendelkezel, a Klikkmarketinghez érdemes jelentkezned.

Milyen készségekkel kell a PPC specialistának rendelkeznie?

A fenti feladatokhoz sokféle készség szükséges:

  • Elemzőkészség
  • Struktúrákban való gondolkodás
  • Marketingismeretek
  • Gazdasági beállítottság
  • Technikai tudás
  • Szervezőképesség
  • Folyamatos tanulni vágyás
  • Önállóság
  • Nyitottság
  • Kíváncsiság
  • Kreativitás
  • Empátia
  • Jó kommunikációs készség
  • Együttműködési hajlandóság
  • Hirdetési rendszerek ismerete

Ha mindezek megvannak benned, akkor PPC specialistaként biztosan változatos és érdekes munkát találhatsz. Ez egy szerteágazó, kihívásokkal teli, kreatív szakma, amely előtt még nagy jövő áll. Nem árt, ha vannak megérzéseid, de a jó PPC specialista a megérzéseit is alátámasztja adatokkal, és azok alapján dönt. Nem hátrál meg a költség/haszon elemzésektől sem. Szükséges, hogy megértsd mind a megbízó, mind a vásárló érdekeit, érzelmeit, céljait. Légy nyitott a folyamatos kihívásokra, és élvezd ezt a változatos szakmát!