Olvasónk dízel utazóautót venne, az Insignia formája pedig nagyon megfogta. De milyen típushibákra kell számítani egy CDTI kivitelnél?

„Kedves Alapjárat!

Naponta eléggé sokat autózom, ehhez keresnék egy dízel utazóautót. Az első generációs Opel Insignia formája mindig is tetszett, ebből nézegettem a 2,0 literes, 130 lovas CDTI-t. Úgy tudom, ebben van már DPF, ezekkel mennyire szokott gond lenni? Automatában is gondolkodom, nem tudom, hogy ennél ez mennyire megbízható? Milyen típushibákra és fenntartási költségekre számíthatok?

Köszönöm a választ:

János"

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Kis-Tót Vincét, a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum szervizvezetőjét, aki kifejtette, milyen tapasztalatokat szereztek eddig az Insignia ezen kivitelével kapcsolatban.

Vince elmondta, hogy az A20DT motorkódú dízel Opel Insignia esetében fontos szempont, hogy a 2013-as ráncfelvarrás előtti példányokat érdemes kerülni. 180-200 ezer kilométernél már több nagy értékű hiba is előjöhet, így pedig megnőhetnek a fenntartási költségek. Ezeknél a motoroknál jellemző, hogy csapágyasok lesznek.

Adódhatnak gondok az olajpumpa tömítésével, amely felkeményedik, ez pedig negatív hatással van a kenésre. Szivároghat továbbá az olaj az olajteknőnél, az osztóműnél, valamint a hőcserélőnél.

A 4x4-es kiviteleknél a Haldex-olajcsere jellemzően elmarad, ez egyébként 60 ezer kilométerenként javasolt. Lehetnek gondok a nyomásérzékelős izzítógyertyákkal, valamint a befecskendezőkkel is.

Vince a turbóra is kitért, ennek csöve ugyanis elrepedhet. A turbónyomás-szabályozó cseréje sem ritka, továbbá szivároghat a hűtőfolyadék a szívósornál. Az EGR-hűtő házának repedése is előfordul olykor.

Ahogy azt a J Astra esetében is elmondta, nem a legmegbízhatóbb darab az M32-es váltó, valamint a kettőstömegű lendkerék sem kifejezetten hosszú életű. Az automata váltónál pedig szeleptest hibára lehet számítani.

A DPF eltömődése szintén okozhat fejtörést, a belső féltengelycsuklók elkopása sem ritkaság. Szintén bosszantó jelenség, hogy a kardántengely gumi porvédője időnként elszakad. A hidraulikus kormányszervójának csöve pedig olykor eltörik. Ami a futóművet illeti, itt a hátsó kerékcsapágy a gyenge pont, morgással jelzi, ha már nem bírja tovább.

Vince a beltér gondjaira is kitért, az Insignia klímakompresszor zajosságát a kabinban is hallani, az automata váltó kapcsológombja pedig szétmállik.


A fenti hibák kiszűrését vásárlás előtt a Csergő Opel Alkatrész és Szerviz Centrum vállalja szerény díjazás ellenében. Ha már egy ilyen Opel autó a tulajdonát képezi, ezen hibák elhárítását gyári alkatrészekkel és nagy tapasztalattal megoldják, a piaci árakhoz képest mérsékelt árakon. Vidéki ügyfeleknek hatalmas raktárkészletükből azonnal házhoz szállítják az alkatrészeket, szintén kedvezményes áron.


Nyitókép: Pexels