A technológiai újítások és a mérnöki zsenialitás mindig is a fejlődés motorjai voltak. Az autók és motorkerékpárok világában különösen igaz ez, ahol a teljesítmény és a hatékonyság javítása nemcsak új technológiákkal, hanem egyedülálló megoldásokkal is társul.
Lássuk, hogy a Honda miként formálta át a motorkerékpárok világát a VTEC szelepvezérlési rendszerrel és még sok más innovációval. Továbbá amennyiben nekünk is Honda motorunk van, ne feledkezzünk meg a Honda motoros ruházatról sem, hogy a vezetés biztonságos is legyen, ne csak élvezetes!
A VTEC rendszer születése és fejlődése
A nyolcvanas évek közepén a Honda bemutatta a REV rendszert, amely a VTEC technológia ősének tekinthető. Az ötlet egyszerű volt, de briliáns: alkalmazkodni a motor terheléséhez és az aktuális körülményekhez.
Az alacsony fordulatszám tartománynál az üzemanyag-hatékonyságra és a nyomatékra koncentráltak, míg magasabb fordulatszámnál a teljesítmény volt a lényeg. Ez az innováció 1983-ban, a Honda CBR400F modellben debütált, melyben a motor működéséhez a szelepek csak egy adott fordulatszám után kapcsolódtak be teljes kapacitással.
Ezt a rendszert később finomították és tökéletesítették, így született meg a VTEC rendszer, amely alacsony fogyasztással és károsanyag-kibocsátással nyújt kiemelkedő vezetési élményt.

Túl a teljesítményen: elsőrangú sportmotorok
A Honda 1986-ban újabb mérföldkövet ért el a CBR600F bevezetésével. Az Egyesült Államokban Hurricane néven ismertté vált motorkerékpár könnyen kezelhető, kiváló gyorsulási képességeivel és innovatív vázszerkezetével számottevően felülmúlta versenytársait.
Az Amerikai Szupersportbajnokságot uralva kilenc győzelmet aratott. Nem meglepő, hogy a modell sikere utat nyitott a hírnévnek és azt is bizonyította, hogy a gyorsasági motorok piacán helyük van. Az egy literes változat, a CBR1000F ugyanígy kiemelkedő fogadtatásra talált, bizonyítva, hogy a CBR modellek dominanciája elkezdődött.
Terepre hív a kalandvágy
Nemcsak a pályákon, hanem a sivatagokban is jeleskedett a Honda, ahogyan az NXR750V is, amely a Dakar-ralik világában bizonyította rátermettségét. A motor rendkívüli strapabírósággal rendelkezett, hiszen a legkietlenebb terepeken is helytállt, miközben az irányítását és hatékonyságát egyedülállónak tartották. A Honda Africa Twin változatával, az XRV650-essel megalkotva először nyújtottak piaci alternatívát a kalandmotorozás szerelmeseinek, olyan modell formájában, amely képes elvinni a motorosokat a világ legtávolabbi, legelérhetetlenebb pontjaira.
Biztonság és technológiai újítások új horizontja
A menetbiztonság területén a Honda ismét mércét állított, hiszen a 2006-os Gold Wing modell volt az első sorozatgyártású motorkerékpár, amely légzsákkal biztosította tulajdonosát. A fejlesztések folyamatosan növelték a motorkerékpárok biztonságát, amely a motoros közösség számára kulcsfontosságúvá vált.
A különféle biztonsági berendezések, mint például a blokkolásgátló rendszerek és balesetmegelőzési anyagok bevezetése szintén segített a motorosok életének védelmét szolgálni, miközben a Honda olyan úttörő megoldásokat nyújtott, amelyek példaként szolgáltak az egész ágazat számára.