2018. szeptember 06. | 16:17

24 ezer munkahelyet és típusokat szüntetne meg a Ford Európában.

A Morgan Stanley adatai szerint a Ford 12%-kal redukálná alkalmazottai számát Európában, költségei csökkentése érdekében. Ha a hír igaznak bizonyul, megközelítőleg 24 ezer alkalmazott munkaköre szűnne meg beosztástól függetlenül. A kisvárosnyi dolgozókon kívül több típustól is megválna az amerikai nagyvállalat, mint a Mondeo, az S-Max és a Galaxy. Helyettük a növekvő népszerűségnek örvendő SUV, pick-up flottáját bővítené a sportkocsik, például a Mustang mellett. Az USA-ban ennél komolyabb a helyzet, a tengerentúlon további szedánokkal is leszámolna.

A General Motors és Fiat-Chrysler duóval szemben felvett verseny eredménye, hogy az átlagember számára felfoghatatlan, nagyjából 3 260 milliárd forintos költségcsökkentésre készül. Nem is meglepő, a cég 2017 második felét az európai piacon 2 milliárd forintnyi veszteséggel zárta.

A valenciai üzem sorsa így bizonytalan, nem csak azért, mert azon a gyártósoron készül a megszüntetni kívánt Mondeo, de az S-Max és Galaxy egyes szerkezeti elemeit is ott készítik. A leépítés hatását a németországi és angliai gyártelepek is meg fogják sínyleni.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A találgatások és hitelesnek mondható híresztelések ellenére a Ford tagadja szándékát, bár elismerte, hogy kisebb mértékű elbocsájtások megtörténhetnek. A Mondeót nem hogy lecserélni, inkább újratervezni szeretnék. A Mondeo fontos tagja a márka típusainak, 2018 végén mutatják be a ráncfelvarrott modellt. Az újítás vonatkozik a kocsi formatervére és belső megjelenésére, illetve továbbfejleszti a Mondeo Hybrid szériát. Magyarországon a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsik közé tartozik, csak nálunk augusztusig 700 darabot adtak el. Ugyanennyi idő alatt a Galaxyból alig 103 darabot értekesítettek Az S-max sem sokkal közkedveltebb, kategórián belül országunkban kedvezőbb választásnak bizonyul a Kia és Dacia. Az egyterűek családjában a legfelkapottabb a C-max.

A Ford hozzátette:

„A médiumok által híresztelt munkahelyek megszüntetésének mértéke nem több mint spekuláció, így inkább nem is reagálnak rá. Ahogy már említettük, a 2017-es év második felében bekövetkezett veszteségek arra sarkalnak minket, hogy újra tervezzük az üzleti taktikánkat Európában”.

Forrás: