2018. szeptember 14. | 19:20

A Beetle-szériát speciális kiadású modellekkel búcsúztatják 2019-ben

Lezárul egy korszak a Volkswagen történetében. A német gyártó szeptember 14-én hivatalosan bejelentette, hogy a 2019-es évben befejezik a legendás Bogárhátú gyártását, mely összesen három generációt élt meg. Méltó módon vesznek búcsút az egykor farmotorosként induló népautótól, hiszen két Final Edition-kivitel érkezik majd belőle.

A Volkswagen-csoport amerikai kirendeltségének vezetője, Hinrich J. Woebcken elmondta:

„A Beetle elvesztése három generáció és közel hét évtized után mély nyomokat fog hagyni a típus rajongóiban. Az USA-ban teljesen kiterjedt, családközpontú márkává fejlődünk, az elektromos stratégiánkon is sokat fejlesztünk az MEB-platform segítségével. Egyelőre nincs konkrét terv a Bogár közvetlen utódjáról, vagy hogy egyáltalán lesz-e folytatása. Bár sohase mondd, hogy soha.”

Az utolsó kiadás kupé és kabrió kivitelben egyaránt elérhető lesz. Az SE- és SEL-verziók egyedi felszereltségűek lesznek. A vásárlók a tiszta fehér, a mélyfekete és a platinaszürke mellett két egyedi színből is választhatnak majd. Ezek pedig a Safari Uni és a „kőmosott kék” fantázianeveket kapták. A tető nélküli bogarak barna puhatetővel készülnek majd, kivéve a Safari Uni fényezés esetén.

Az összes utolsó kiadásos Beetle krómozott elemeket és színre fújt külső tükröket kap. A fűthető ablakmosó fúvókák is alapáron járnak a kabrió modellekhez. A SEL-verziók Bi-Xenon fényszórókat, valamint LED-es nappali menetfényeket, hátsó lámpákat és ködlámpát kapnak. Az autók farán pedig a „Turbo” felriat helyett „Beetle” szerepel majd. Az SE-modelleket 17-es, míg a SEL-eket 18-as alufelnikkel szerelik.

A speciális kiadások beltere sem maradt ki a frissítésből. Nyomógombos indítást, bőrkormányt, rozsdamentes acél pedálokat és automata klímát kap mindegyik példány. Az SE-verziókba rombuszmintás műbőr-szövet üléseket, míg a SEL-ekbe gyémántmintázatú bőrüléseket szerelnek. Az alapkivitel a Volkswagen Composition Media inforendszerét kapja, míg a SEL-csúcsmodellben a frissített Discover Media dolgozik Fender hangrendszerrel.

A Mexikóban gyártott Bogárhátúak utolsó darabjaiban 2.0 literes, turbós négyhengeres motor dolgozik 174 lóerővel, melyhez hatfokozatú automata váltó lesz csak elérhető. A bogár koncepciója még a ’30-as években kezdődött, és az első generációt 1938-ban kezdték gyártani. Bizonyos piacokon egészen 2003-ig készültek belőle újabb példányok. A második szériás „új bogár” 1997-ben mutatkozott be, ezt váltotta a jelenleg is futó harmadik sorozat 2011-ben.

Forrás: