2018. július 23. | 17:31

A BMW E39 M5 az egyik legszebb modellje az M-sorozatnak. Ezt a példányt lecserélni nem akarta tulajdonosa az új szériára, ezért úgy döntött, hogy csinál belőle ő maga egy E60-at. Rosszul tette

A laikus szemnek a képen látható autó továbbra is egy tuningolt BMW-t rejt, de valójában ennél sokkal összetettebb a dolog. Eredeti állapotában egy remek, kívánatos E39 M5-öt láthatnál most a fotókon, de az autó gazdája ennél többre vágyott, ezért saját maga faragott belőle egy újabb, E60-as modellt. Rosszul tette.

A CarThrottle lelt rá erre a remekműre, melyet a német ebay-en hirdetnek. Őszintén szólva az autó orrát figyelve a modifikáció még nem is annyira feltűnő. Egészen kellemes a szemnek a széles légbeömlőkkel rendelkező lökhárítóval, a sárvédők viszonylag igényesen ölelik körbe a gyári M6 felniket. Aztán szépen hátrafelé haladva feltűnik, hogy valami nincs rendben ezzel az E60-nal – vagy mi is ez most?

Az E39 kilincsek a szakavatott szemnek azonnal feltűnnek, a tető vonala és a C-oszlop sokkal inkább egy Toyota Soarerre emlékeztet, sem, mint egy E60 M5-re. A lépcsőzetes farrészt sem sikerült tökéletesen kivitelezni, a formája amorf, a lemezfelületeket mintha egy görbetükrön keresztül néznénk.

Az első kérdésem a tulajdonos felé az lenne:

Miért?

Az E39 számomra a legszebb, számos porcikájában még analóg bajor sport-szedán, mely az 1995-ös Frankfurti Autószalon óta dobogtatja meg a BMW-rajongók szívét. Az M5 verziót 1998 és 2003 között gyártották, 20 482 darab készült belőle. Az S62-es V8-as szívómotort használta, ami 400 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot juttatott el a hatsebességes manuális váltón keresztül a hátsó kerekekre. Egy ilyen értékes, ritka autót E60-ra átalakítani, már-már pénzkidobásnak tűnik, főleg ezt az eredményt látva. Hiszen a tulaj szerint ez a kisebb átalakítás közel 9 millió forintba került. Atya ég!

A módosított jármű plusz 40 lóerőt kapott, egy 6000 eurós Airride felfüggesztés került alá, az összes papírja rendben van. Az óra szerint mindössze 136 500 kilométert mentek vele, Eisenmann kipufogórendszerrel és a lehető legszörnyűbb üléshuzattal vértezték fel. Az eladó szívesen ajánlja gyűjtőknek a gyárit meg sem közelítő, szegénysorú M5-hibrid-klón BMW-t. Az autó Stadtallendorfban, Németország középső részén megtekinthető, az ára 34 750 euró, ami kicsivel több, mint 11 millió forintnak felel meg. Sok sikert kívánok az eladásához!