Minden idők legdrágább biztosítása autóbalesetre

Közzétéve:
2016-11-15, 09:19

Egy brit biztosító társaság fizette ki az eddigi legnagyobb biztosítási összeget, 910 ezer fontot, azaz kb. 320 millió forintot. És hogy ki volt a kedvezményezett?

Mr. Bean, ahogy vezetni szokott

Mr. Bean, ahogy vezetni szokott

 

Nem, ez nem vicc! Mr. Bean, azaz Rowan Atkinson zsebelte be az eddigi legnagyobb biztosítási összeget autóbalesetre. Persze nem a képen látható Miniért, hanem minden idők egyik legritkább autójáért, egy McLaren F1-ért, amit összetört… kétszer. Rowan Sebastian Atkinsonból a legtöbb ember ki nem nézné, de rajong a gyors autókért, és nem fogja vissza magát, ha gázpedáltaposásról van szó. Éles váltás a Minihez képest. Ezt vajon tudja a tetőről kormányozni?

Éles váltás a Minihez képest. Ezt vajon tudja a tetőről kormányozni?

 

A McLaren F1-ből mindösszesen 106 darabot gyártottak, Rowan Atkinsoné a 64-es sorszámú darab. Tervezésekor nem gondoltak a költséghatékonyságra, csupán arra, hogy megépítsék a valaha volt leggyorsabb utcai autót. Hát sikerült. 1992-től 1998-ig gyártották ezt a remekművet, méghozzá olyan technológiával, amit előtte nem alkalmaztak még (mutassatok még egy autót ’92-ből, aminek a karosszériája teljes egészében szénszál-erősítésű, vagy a motortérben aranyfóliát használtak volna hőtükörnek!), persze ez magával hozta azt is, hogy korának legdrágább autója lett, újonnan. Az újonnan 650 ezer fontba kerülő autó 12 évig tartotta a sebességrekordot, 1998-ban, amikor kiiktatták a fordulatszám-korlátozást, csak feljebb emelkedett a léc, a végsebessége elérte a 391 km/h-t! Ezt 2005-ben sikerült csak megdönteni a Koenigseggnek CCR-nek, amit nem hosszú ideig, csupán 2 hónapig élvezhetett, mert az új csúcstartó a Bugatti Veyron lett. Jól látszik az aranyfólia, ami a brutálisan erős motor gerjesztette hőt hivatott visszaverni

Jól látszik az aranyfólia, ami a brutálisan erős motor gerjesztette hőt hivatott visszaverni

 

Visszatérve a McLaren F1-re, a BMW Motorsport által tervezett 6.1 literes motor 630 lóerőt adott le, 3.2 másodperc alatt röpítette 100 km/h-ra az autót. Így aztán nem csodálkozhatunk azon, hogy bárkivel elszaladna a ló egy ilyen autóban. Rowan Atkinson először 1999 októberében szenvedett balesetet autójával, amikor is belefutott egy Austin Metroba. Az Austin Metro utasa könnyebben sérült, míg Rowan Atkinson sértetlenül szállt ki az autójából. A második törés már sokkalta komolyabb volt: 2011-ben elveszítette az irányítást az autó felett, egy fának ütközött, a McLaren szinte kettétört, majd kigyulladt. Nagy kár az autóért, nem csoda, hogy ez után a baleset után 16 hónapig rakták újra össze

Nagy kár az autóért, nem csoda, hogy ez után a baleset után 16 hónapon keresztül rakták újra össze

 

Míg Rowan Atkinson egy könnyű vállsérüléssel úszta meg a kis kalandot, addig az autó nem volt ilyen szerencsés, több mint 16 hónapig tartott a felújítása, és erre fizette ki a biztosító a 910.000 fontot. Összességében nem csinált rossz vásárt a színész az autóval, mert amellett, hogy a biztosító kifizette a kárt, 2015-ben eladta a McLaren F1-et „potom” 7 millió fontért, azaz majdnem 2 és fél milliárd forintért adott tovább. Hiába, egy ilyen ritka autónak csak felfelé megy az ára, pláne, hogy ez az egyetlen McLaren F1, amit kétszer is összetört Mr. Bean. Látjátok, csak komikusnak kell lenni, hogy szupersportkocsit törjetek!

Látjátok, csak komikusnak kell lenni, hogy szuper sportkocsit törjetek!

Forrás: http://formula.hu/auto/2015/06/11/mr-bean-nagyot-kaszalt-mclaren-f1-esen http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/rowan-atkinson-crash-forces-insurers-to-pay-out-record-910000-to-repair-supercar-8486081.html https://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

Kapcsolódó írások

Biztonsági gyerekülések
2018. december 14.
Gréti és Atti körbenéztek, milyenek a modern gyerekülések és ki is próbáltak párat
Ferrari F50
2019. április 24.
Néhány közúti fenevad motorházteteje alatt bizony F1-es megoldások lapulnak
Új elektromos szupersportautó: Dendrobium
2017. március 01.
Új szereplő lép be az elektromos szupersportautók piacára, mégpedig a szingapúri Vanda Electric vállalat a Dendrobium nevű autójával
A Mercedes-AMG Project One-t már tesztelik
2017. április 13.
Az 1000 LE-s négykerék-meghajtású hiperautó már pályatesztelési fázisban van, erősítette meg Tobias Moers, az AMG főnöke