2018. augusztus 08. | 18:38

Nevét egy olasz turistaparadicsomról kapta és a California T-ként emlegetett elődjének tulajdonságait nagyrészt tovább hordozza a Portofino!

A Ferrari California T utódja a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. Hogy mitől is olyan különleges ez az autó? A GT-t a legolcsóbb Ferrariként tartják számon, a lehajtható hardtopot, azaz keménytetőt, valamint a 90 fokos hengerszögű V8-ast elődjéhez hasonlóan a Portofino is megkapta!

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A vadonatúj modellt mindenekelőtt az olasz riviérán, Portofino faluban mutatták be a 2017. szeptember 7 és 8-a között megrendezett exkluzív estéken, a nagyszabású eseményen többek közt Piero Ferrari, Sergio Marchionne, Sebastian Vettel és Giancarlo Fisichella is jelen voltak.

A Ferrari 3,9 literes biturbós V8-as blokkja két egymást követő évben, 2016-ban és 2017-ben is bezsebelte az Év Motorja díjat, viszont az erőforrás, mely a Portofino motorterében duruzsol a korábbinak már egy frissített változata többek közt új dugattyúkkal, szívórendszerrel és hajtókarokkal.

A mérnökök munkájának eredményeként a motor immáron 760 Nm-es nyomatékot és 600 lóerős maximális teljesítményt produkál. Nulláról százra 3,5 másodperc alatt gyorsul, a 200 km/h-t is csupán 10,8 másodperc alatt éri el!

A keménytetőt teljesen átdolgozták és annak érdekében, hogy az autó a lehető „legpraktikusabb” legyen, alacsony sebességgel haladva mindössze 14 másodperc alatt nyitható, illetve csukható a fedél.

Az innovatív megoldásoknak és vadonatúj alkatrészeknek köszönhetően a Portofino alváza sokkal merevebb (+35%), karosszériája könnyebb és rövidebb lett (-30%), károsanyag-kibocsátása (245 g/km) elődjét tekintve jelentősen csökkent, teljesítményben összesen 40 lóerővel produkál többet, mint a California T és ezt 7500-as fordulatszámon adja le. A Portofinót szervokormánnyal szerelték (vagyis már nincs benne hidraulika), mely az áttétel 7%-os csökkenését eredményezi.

Továbbá megkapta az (E-Diff3) elektronikus differenciálzár harmadik generációját, F1-Trac kipörgésgátló-rendszert és az SMC-E magnetoreologikus felfüggesztés legújabb változatát, melynél a lengéscsillapítók mágnesezhető folyadékkal vannak töltve.

A mérnökök keményen dolgoztak azon, hogy a Portofino összességében könnyebb lehessen elődjénél. A 320 km/h-s végsebességgel bíró sportautó A oszlopa a korábbi modellekkel ellentétben most már csupán két darabból áll. A mérnökök munkáját nagyban segíti, hogy a Ferrarik gyártása során a legmodernebb technológiákat alkalmazzák, így olyan alkatrészeket tudtak megalkotni, melyek nem csak újak, lényegesen könnyebbek is. A Portofino összességében 80 kg-mal nyom kevesebbet a Californiánál, ezek a számok pedig egy ilyen autó esetében rendkívül fontosak.

Gondoskodtak arról, hogy a beltér se keltse az emberekben a már megszokott hatást, a pilótafülke letisztultsága és szimmetrikus elrendezése, az anyagválaszték is mind a Ferrari védjegyére, az olaszos igényességre utalnak. A továbbfejlesztett infotainment rendszer egy 10,2 colos kijelzőn keresztül vezérelhető és egyben elérhető mind a sofőr, mind az utas számára.

Annak ellenére, hogy pontos árakat még nem tudni, a 2018-ban piacra kerülő atom erős modell az olasz autógyártó legolcsóbb modelljének ígérkezik!