Ferrariból sosem elég: belépőszinten a Portofino!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Nevét egy olasz turistaparadicsomról kapta és a California T-ként emlegetett elődjének tulajdonságait nagyrészt tovább hordozza a Portofino!

A Ferrari California T utódja a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a nagyközönségnek. Hogy mitől is olyan különleges ez az autó? A GT-t a legolcsóbb Ferrariként tartják számon, a lehajtható hardtopot, azaz keménytetőt, valamint a 90 fokos hengerszögű V8-ast elődjéhez hasonlóan a Portofino is megkapta!

Ferrari Portofino

A vadonatúj modellt mindenekelőtt az olasz riviérán, Portofino faluban mutatták be a 2017. szeptember 7 és 8-a között megrendezett exkluzív estéken, a nagyszabású eseményen többek közt Piero Ferrari, Sergio Marchionne, Sebastian Vettel és Giancarlo Fisichella is jelen voltak.

Ferrari Portofino hátulja

A Ferrari 3,9 literes biturbós V8-as blokkja két egymást követő évben, 2016-ban és 2017-ben is bezsebelte az Év Motorja díjat, viszont az erőforrás, mely a Portofino motorterében duruzsol a korábbinak már egy frissített változata többek közt új dugattyúkkal, szívórendszerrel és hajtókarokkal.

A mérnökök munkájának eredményeként a motor immáron 760 Nm-es nyomatékot és 600 lóerős maximális teljesítményt produkál. Nulláról százra 3,5 másodperc alatt gyorsul, a 200 km/h-t is csupán 10,8 másodperc alatt éri el!

Ferrari Portofino erőforrás

A keménytetőt teljesen átdolgozták és annak érdekében, hogy az autó a lehető „legpraktikusabb” legyen, alacsony sebességgel haladva mindössze 14 másodperc alatt nyitható, illetve csukható a fedél.

Ferrari Portofino keménytető

Az innovatív megoldásoknak és vadonatúj alkatrészeknek köszönhetően a Portofino alváza sokkal merevebb (+35%), karosszériája könnyebb és rövidebb lett (-30%), károsanyag-kibocsátása (245 g/km) elődjét tekintve jelentősen csökkent, teljesítményben összesen 40 lóerővel produkál többet, mint a California T és ezt 7500-as fordulatszámon adja le. A Portofinót szervokormánnyal szerelték (vagyis már nincs benne hidraulika), mely az áttétel 7%-os csökkenését eredményezi.

Továbbá megkapta az (E-Diff3) elektronikus differenciálzár harmadik generációját, F1-Trac kipörgésgátló-rendszert és az SMC-E magnetoreologikus felfüggesztés legújabb változatát, melynél a lengéscsillapítók mágnesezhető folyadékkal vannak töltve.

elektromos szervokormány a Ferrari Portofinoban

A mérnökök keményen dolgoztak azon, hogy a Portofino összességében könnyebb lehessen elődjénél. A 320 km/h-s végsebességgel bíró sportautó A oszlopa a korábbi modellekkel ellentétben most már csupán két darabból áll. A mérnökök munkáját nagyban segíti, hogy a Ferrarik gyártása során a legmodernebb technológiákat alkalmazzák, így olyan alkatrészeket tudtak megalkotni, melyek nem csak újak, lényegesen könnyebbek is. A Portofino összességében 80 kg-mal nyom kevesebbet a Californiánál, ezek a számok pedig egy ilyen autó esetében rendkívül fontosak.

Gondoskodtak arról, hogy a beltér se keltse az emberekben a már megszokott hatást, a pilótafülke letisztultsága és szimmetrikus elrendezése, az anyagválaszték is mind a Ferrari védjegyére, az olaszos igényességre utalnak. A továbbfejlesztett infotainment rendszer egy 10,2 colos kijelzőn keresztül vezérelhető és egyben elérhető mind a sofőr, mind az utas számára.

Ferrari Portofino beltere

Annak ellenére, hogy pontos árakat még nem tudni, a 2018-ban piacra kerülő atom erős modell az olasz autógyártó legolcsóbb modelljének ígérkezik!

Forrás:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Az International GT Open hungaroringi hétvégéjének GT3-as képei
2018. július 09.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjét leginkább a végletesség jellemezte.