Elkészült a tízmilliomodik példány a Ford legkeresettebb sportkocsijából, a Mustangból.
Az amerikai vállalat Flat Rockban működő gyártósoráról legördült a tízmilliomodik Mustang. A csaknem 54 évnyi folyamatos gyártás után a Ford mérföldkőhöz érkezett, és ezt alkalomhoz illő rendezvénysorozattal ünnepli meg. Nem sok modellről mondható el, hogy megéri az ekkora darabszámot, ám a típus gyártása még közel sem ért a végéhez.
A michigani üzemébe 60 Mustang tulajdonost hívott meg a Ford, ezzel reprezentálva a modell különböző korszakait és fokozva az ünneplés hangulatát. A szerencsés résztvevők autóikkal formálták meg a meghökkentőnek mondható darabszámot. Légi parádé is volt, egy második világháborús P-51-es Mustang vadászgép szállt el az érdeklődő tömeg felett.
A Ford további eseményeket tervez a jeles alkalomból a többi összeszerelő üzemének helyszínén is, gondosan ügyelve arra, hogy bevonja az alkalmazottakat is, hiszen nélkülük nem jöhetett volna létre a tízmillió példány. Az elmúlt több mint fél évszázad gyártási helyszínei közt szerepel Flat Rock mellett San José, Metuchen és Deaborn is.
A jubileumi példány egy GT kabrió Wimbledon White színben, ezzel tisztelegnek az első, 1964-es Mustang előtt. A korszakot megkezdő példányhoz hasonlóan V8-as motorral és manuális váltóval szerelték össze, ám a mai kivitelbe hatsebességes váltó került a kezdeti három helyett. Az 5.0 literes motor pedig 460 lóerős teljesítményt produkál.
A Mustang még ma is a legkeresettebb sportkocsi az amerikai piacon, pedig olyan riválisokkal kell szembenéznie, mint a Chevrolet Camaro vagy a Dodge Challenger. A kezdetben izomautóként induló hátsókerék-meghajtású jármű ma már sokkal több ennél, hiszen egy élvezetes sportkocsivá fejlődött az évtizedek során. Három évig a világ legtöbbet eladott sportautója is volt, továbbá számos cég keresi a bevétele jelentős részét a modell tuningolásával. A híres Shelby változatok pedig több versenyen is eredményesek voltak.
Jim Farley, a Ford egyik vezetője szerint a Mustang „a vállalat szíve és lelke, valamint nagy kedvenc szerte a világon”. Az első generáció eredetileg a Falcon alapjaira épült, és nagyon hamar sikeres lett. Az 1964-es Goldfinger című James Bond filmben is szerepelt, és alig két év alatt egymillió példányt adtak el belőle.
A jelenlegi, hatodik generáció 2015-ben mutatkozott be, független hátsó felfüggesztéssel. Olyan technikákat alkalmaznak benne, mint az aktív kipufogó, mely igény szerint felerősíti vagy tompítja a V8-as motor hangját. A biztonságra is nagy figyelmet fordított a gyártó, hiszen gyalogosfelismerő és aktív fékrendszer is elérhető hozzá. A csúcsváltozatot pedig a GT350 és GT350R kivitelek jelentik.
Forrás: