A következő generációs hot-hatch kapható lesz akár duplakuplungos automata váltóval a hatsebességes manuális váltó mellett, akár rekordot is felállíthat a Nürburgringen
Ezek mellett négykerék-kormányzást is kap, ami párosulva a legutóbbi Mégane nagyobb platformjával jó eséllyel ragadhatja el a rekordot a mostani csúcstartó Volkswagen Golf GTI Clubsport S-től.
A negyedik generációs Mégane-ban egy 2.0 literes turbófeltöltős motor fogja tenni a dolgát, ami 300 lőerő feletti teljesítményt fog nyújtani, vagyis legalább 29 lóerővel lesz erősebb a legutóbbi változatnál.
A motor az első kerekeket fogja hajtani egy hatsebességes manuális váltón keresztül, de szinte már azonnal kapható lesz akár hatsebességes DSG-váltóval is, egyelőre úgy számolnak, hogy Európában a manuális-, míg Ázsiában a DSG-váltós kivitel iránt lesz nagyobb a kereslet.
Az új platformra csak ötajtós változatot lehet majd építeni, de mivel 25 mm-rel alacsonyabb és 28 mm-rel hosszabb, emellett a szélesebb nyomtáv miatt is jobb lesz a tapadása. A négykerék-kormányzásnak köszönhetően még kezelhetőbb lesz, emellett a fordulókört is jelentősen le fogja kicsinyíteni.
A mostani Mégane RS 275 Cup S 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt gyorsul, az új Mégane RS ha eleget tesz a várakozásoknak, ezt pár tizedmásodperccel fogja lejjebb faragni, amivel gyorsabb lesz a Honda Civic Type R-nél (aminek 5,7 másodperc kell) és közel lesz az Audi S3 5,2 másodperces idejéhez, bár utóbbi négykerék-meghajtású.
Az új Mégane RS dizájnja a várakozások szerint sokat fog meríteni a Clio RS-éből. A tesztverzió amit lencsevégre kaptak a Mégane GT kasztniját használja és csupán a kerékdob kiegészítők és a középre helyezett dupla sportkipufogók árulják el, hogy nem egy Mégane GT-t látunk magunk előtt.
A Renault egyelőre nem árult el bővebb információt arról, hogy mennyibe fog kerülni az autó, de a Honda Civic Type R és a Ford Focus ST között lesz valahol. Leghamarabb a Frankfurti Autószalonon láthatjuk, ami szeptember 14-24-e között kerül majd megrendezésre.
Forrás: