5 eltűnt autó nyomában

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

5 legendás autó, aminek nyoma veszett az évek alatt és sosem kerültek elő többé!

Vannak esetek, amikor a használtautó telepen bukkansz kincsre, van, hogy a szomszédban lévő elhagyatott gyár területén 15 év után levágják a füvet és egy igazi legenda kerül elő. Ebben a cikkben most nem ezekről az autókról lesz szó. A következő 5 autót eltűnését más-más sztori övezi, a végkimenetel mégis ugyanaz a szomorú tény: sosem kerültek elő, vagy sosem lesz már autó belőlük.

1956 Chrysler Norseman

Az 1956-os Chrysler Norseman tanulmányautóként született az olasz Ghia-ház számára, az egyedi formatervezést és megoldásokat hívatott bemutatni. A Ghia nyilván Olaszországban szerette volna bemutatni a járgányt. A Norsemant szállító hajó, az Andrea Doria azonban balszerencsés módon elsüllyedt Massachusetts partjainál és vele együtt süllyedt a Norseman is - az egyetlen elkészült darab a tenger martalékává vált és sosem került elő.

1956 Chrysler Norseman, koncepció autó
Bár ha elő is kerülne, képzeld, hogy festene 10 michigani tél és 60 év sósvizes fürdő után. Én úgy tippelem, már nem sok lehet belőle. Az eredeti tanulmányautó egy 5.4 literes V8-as motorral lett megálmodva, közel 6 méter hosszú szörnyeteg lett volna és a Chrysler saját, kétfokozatú Powerflite automata váltója segítette a kényelmesebb vezetést már az 50-es években.

James Dean 1955-ös halálos Porsche 550 Spydere

Mielőtt még Steve McQueen megkapta volna a „King of Cool” nevet, James Dean is kiváló versenyzőként volt számon tartva. McQueenhez hasonlóan ő is rajongott a Porschékért. Miután a 356 Speedstert egy 550 Spyderre váltotta, Dean vezetéstechnikája kezdett kiteljesedni, saját stílusa lett. Sajnálatos módon ugyanabban az évben, 1955. szeptember 30-án versenyzés közben vesztette életét a Spyderben, Salinasban, Kaliforniában.

 James Dean 1955 Porsche 550 Spyder versenyautója makulátlan állapotban

A felhőtlenül boldog James Dean a még járóképes és hibátlan 550 Spyderben

A tragikus baleset után az autó darabjait körbe hordták az országban a pilótára való megemlékezés gyanánt. Az egyik ilyen túra alkalmával az autónak (vagyis annak, ami maradt belőle) nyoma veszett, és soha többé nem került elő. A sors iróniája, hogy Dean vezetési stílusának semmi köze nem volt a tragikus balesethez.

James Dean Porsche 550 Spyderének maradványait gyűjtik össze

A csúnya baleset csúnya eredménye, James Dean 550 Spydere, vagyis ami maradt belőle

A kétajtós coupét egy mai szemmel már gyengécskének mondható 1.5 literes négyhengeres 110 lovas motor hajtott. Ebből levonhatod, hogy még nem voltak ilyen biztonságosra gyártva az autók, mint manapság.

1912 Reanult Coupe de Ville replika

Az 1912-es Renault Coupe de Ville pontosan ugyanazon a helyen áll ma is ahova a Titanic süllyedése előtt a rakodómunkások helyezték

A Titanic Renault, vagyis az 1912-es Renault Coupe de Ville

James Cameronról sok minden elmondható többek között az, hogy a részletekbe menő tökéletességéről és korhű rendezéséről is híres. A Titanic című filmben az egyik jelenetben egy 1912-es Reanult Coupe de Ville-t pakolnak fel a hajóra, pontosan ugyanazon helyre és ugyanúgy, mint ahol eredetileg is állt egy ilyen modell. Az említett autómobilból egyetlen darab biztosan helyre lett állítva a Lloyds of London felvételei alapján, az eredeti Coupe de Ville viszont több mint 100 éve pihen a Titanic gyomrában a tengerfenéken.

1955 Lincoln Futura, az első Batmobil

Az 1955-s Futura pirosban is elég komoly kis járgánynak tűnik, de a későbbi Batmobil-verzió lett csak igazán „badass”

Batmobilból az első, vagyis az 1955-ös Lincoln Futura

A Futura egy 1955-ben épült Lincoln tanulmányautó volt, és ellentétben a legtöbb koncepcióautóval, nem került bezúzásra a bemutató után. A Futurát George Barris vásárolta meg, aki különleges autók egyedivé alakításával foglalkozott. Jelenleg a Futura Barrisnek eladott példánya valahol egy eldugott autóipari múzeum poros szegletében rejtőzhet.

Barris a Futurát a Batman TV-sorozat eredeti Batmobiljává alakította át. A Futura sem kivétel az 50-es évek hajóméretű autó között. A kétajtós hátsó kerekes coupeban egy 6.0 literes V8-as szív dolgozott, amivel felvehette a kellő lendületet még Batman elvárásaihoz méltón is.

1965 Aston Martin DB5 a 007-es ügynök autója a Goldfinger című filmben.

Meg kell hagyni, Sean Connery a legjobb James Bond, elmaradhatatlan mellőle egy legendás autó, mint az Aston Martin DB5

James Bond és az 1965-ös Aston Martin DB5 aranypárosa

A Bond-autók különleges helyet foglalnak el minden autógyűjtő szívében, nem kivétel ez alól az Aston Martin DB5 sem, ami az első és leghíresebb autó, amely szorosan kapcsolódik a 007-hez.

Az 1964-es Goldfinger Bond-filmben szereplő Aston Martin egy repülőgép hangárjából tűnt el, és sosem került elő. Könnyen megeshet, hogy a legendás gép azóta már egy orosz fegyverkereskedő, vagy egy arab olajmágnás magán játékgyűjteményének darabja. Az Aston Martin DB5-ben egy 4.0 literes 282 lóerős motor volt, amivel már fürgén eredhetett a gonosz után a 007-es ügynök.

Forrás: 

Kapcsolódó írások

1947 Renault 4CV, sárga, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. június 09.
1946-ban a Renault bemutatta a Bogár mintájára épült kisautót, ami az első francia autó volt, ami a Kacsát megelőzve elérte az 1 milliós példányszámot. Ő az 1947 és 1961 között szerelt Renault 4CV
1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
Aston Martin DBS Superleggera James Bond
2019. május 25.
Az "On Her Majesty’s Secret Service", vagyis az „Őfelsége titkosszolgálatában” című James Bond-film, illetve a benne szereplő autó ötvenedik évfordulójára limitált kiadással készült a gyártó
1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül