A BMW leállította a Kínában zajló termelését

Frissítve:
2018-11-02, 16:11

Először a lipcsei gyárban, majd azt kiterjesztve a kínai és a dél-afrikai gyártást is leállították a BMW-nél, ugyanis komoly gondok vannak a beszállítóknál

Egy napra leállította a termelést a BMW a kínai Shenyangban, illetve a dél-afrikai Rosslynban lévő gyáraiban, miközben a lipcsei gyárban is részlegesen folyik csupán a termelés.

leállt a termelés a kínai BMW-gyárban

A shenyangi gyár az északkeleti régióban Kínában, ahol leállt a termelés

A lipcsei gyár péntek óta áll, miközben egy müncheni gyáregységüket is érzékenyen érintette, hogy egy meg nem nevezett olasz autóipari beszállító nem tudta teljesíteni a BMW felé a beígért megrendeléseket.

Az első negyedévben csökkent a BMW nyeresége, annak ellenére, hogy 5,6%-kal több BMW-t adtak el az előző év azonos időszakához képest és ez leginkább az egyre öregedő gyártósornak köszönhető. Csak összehasonlításképp, a rivális Mercedes előző évhez képest ugyanebben az időszakban 16%-os növekedést ért el. Tehát hiába az amúgy nem rossz növekedés a BMW-részéről, ha az autóipari trendeket a versenytársak jobban meg tudják lovagolni.

A BMW szóvívője, Michael Rebstock azt mondta:

Ezen a ponton nem mondhatjuk, hogy a leállások véget érnek.

Ezek mellett kifejtette, hogy ha a vállalat menedzsmentje úgy látja, az ellátási nehézségeket továbbra is leállásokkal fogják átvészelni. Azt is említette, hogy a pénzügyi veszteség „kezelhető”, de egyelőre nem számszerűsíthető, ugyanis a BMW 1-es és 4-es sorozata érintett a leállásban.

BMW 4 coupé gyártásleállás

Az alkatrészhiány egyik elszenvedője a BMW 4-es sorozata, de ezen kívül az 1-es BMW-k is ugyanúgy megsínylik az elmaradt alkatrész beszállítást

„Egy munkacsoport folyamatosan azon dolgozik, hogy elhárítsák a problémát.” – mondta Rebstock.

A BMW két gyárteleppel rendelkezik Kína északkeleti régiójában, Shenyang városában, a Brillance China Automative Holdings-szal partnerségben (igen, a Brillance az a kínai márka, aminek a forgalmazását visszavonták Európában, olyan rosszul szerepeltek a törésteszteken). Ezekben a gyárakban nem csak a fentebb említett 1-es és 4-es sorozatokat gyártják, hanem a 3-as és 5-ös sorozatú szedánokat is.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Kapcsolódó írások

BMW 1-es sorozat gyári fotó
2019. március 29.
A gyártó már a hivatalos bemutató előtt kiszivárogtatott némi információt a 2019-es modellévre szóló BMW 1-es sorozatról. Feltehetőleg a célból alkalmazzák ezt a stratégiát, hogy tudassák a néppel, a fronthajtású hatchback igenis bitang lesz
Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!