A BMW leállította a Kínában zajló termelését

Frissítve:
2018-11-02, 16:11

Először a lipcsei gyárban, majd azt kiterjesztve a kínai és a dél-afrikai gyártást is leállították a BMW-nél, ugyanis komoly gondok vannak a beszállítóknál

Egy napra leállította a termelést a BMW a kínai Shenyangban, illetve a dél-afrikai Rosslynban lévő gyáraiban, miközben a lipcsei gyárban is részlegesen folyik csupán a termelés.

leállt a termelés a kínai BMW-gyárban

A shenyangi gyár az északkeleti régióban Kínában, ahol leállt a termelés

A lipcsei gyár péntek óta áll, miközben egy müncheni gyáregységüket is érzékenyen érintette, hogy egy meg nem nevezett olasz autóipari beszállító nem tudta teljesíteni a BMW felé a beígért megrendeléseket.

Az első negyedévben csökkent a BMW nyeresége, annak ellenére, hogy 5,6%-kal több BMW-t adtak el az előző év azonos időszakához képest és ez leginkább az egyre öregedő gyártósornak köszönhető. Csak összehasonlításképp, a rivális Mercedes előző évhez képest ugyanebben az időszakban 16%-os növekedést ért el. Tehát hiába az amúgy nem rossz növekedés a BMW-részéről, ha az autóipari trendeket a versenytársak jobban meg tudják lovagolni.

A BMW szóvívője, Michael Rebstock azt mondta:

Ezen a ponton nem mondhatjuk, hogy a leállások véget érnek.

Ezek mellett kifejtette, hogy ha a vállalat menedzsmentje úgy látja, az ellátási nehézségeket továbbra is leállásokkal fogják átvészelni. Azt is említette, hogy a pénzügyi veszteség „kezelhető”, de egyelőre nem számszerűsíthető, ugyanis a BMW 1-es és 4-es sorozata érintett a leállásban.

BMW 4 coupé gyártásleállás

Az alkatrészhiány egyik elszenvedője a BMW 4-es sorozata, de ezen kívül az 1-es BMW-k is ugyanúgy megsínylik az elmaradt alkatrész beszállítást

„Egy munkacsoport folyamatosan azon dolgozik, hogy elhárítsák a problémát.” – mondta Rebstock.

A BMW két gyárteleppel rendelkezik Kína északkeleti régiójában, Shenyang városában, a Brillance China Automative Holdings-szal partnerségben (igen, a Brillance az a kínai márka, aminek a forgalmazását visszavonták Európában, olyan rosszul szerepeltek a törésteszteken). Ezekben a gyárakban nem csak a fentebb említett 1-es és 4-es sorozatokat gyártják, hanem a 3-as és 5-ös sorozatú szedánokat is.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be

További hírek