2017. július 24. | 17:39

Egyre több német gyárról derül ki, hogy problémás dízelmotorokat gyártanak, emellett más területen  kartelleztek, de a BMW-csoport egyelőre tartja magát

Múlt pénteken a Spiegel német lap címlapon hozta le a kartellgyanút a Volkswagen-csoport, a Daimler és a BMW-csoport között. Az oknyomozó riport szerint a nagy német vállalatok munkacsoportjai többször is találkoztak nemcsak egymás főhadiszállásán, de a nagy autószalonokon is. Ezeken a találkozókon állítólag megbeszélték, hogy fokozatosan 8 literesre csökkentsék az AdBlue tartályok méretét, ugyanis a kisebb tartály nem veszi el a helyet az extrák elől. Amikor azonban megjelent az Euro 6 kibocsátási osztály, már túl sok adalékanyagot kellett volna az üzemanyag mellé fecskendezni, ezt viszont a vásárlók nehezményezték volna, hogy havi szinten kell újra és újratölteniük az AdBlue-t.
A BMW eddig tiszta tudott maradni a nagy német gyárak körül kirobbant botrányokban, de vajon meddig marad így?

A Volkswagen csalószoftvere pont ezt manipulálta, a mérések ideje alatt jóval több AdBlue-t vett fel a motor, ezáltal jóval tisztább üzemben volt képes működni. A kartellvád szerint a gyártók munkacsoportjaikon keresztül rengeteg területen dolgoztak együtt és bár a vásárlókkal igyekeztek elhitetni, hogy versengenek egymással a gyártók, valójában kiosztották már egymás között, ki mit gyárt. A vádak hatására a BMW kiadott egy közleményt, melyben írják:
„A BMW-csoport járművei nem manipuláltak és megfelelnek a vonatkozó szabályozási követelményeknek.”
A BMW-csoport már a Volkswagen-botrány kirobbanásakor tagadott minden gyanút, mely szerint ők is érintettek lennének az ügyben, ezt újfent megerősítették. A nyilatkozat emellett rámutatott, hogy mind a nemzetközi-, mind a belföldi nyomozások nem mutattak semmilyen problémát eddig a BMW-k kibocsátásával kapcsolatban, nem tártak fel bűncselekményt sem. A leghangosabb sajtóvisszhangja a Volkswagennek volt, de ahogy a botrány továbbgyűrűzött, úgy derült ki egyre másra több cégről is, hogy a mérések idejére csökkentik a károsanyag-kibocsátást az autóik. Ilyen a Fiat, a PSA-csoport autói, a Renault. De alig pár napja, a Mercedes is visszahívott közel 3 millió autót szoftverfrissítésre, de az Audi is felajánlotta vásárlóinak az update-et.
A BMW nyilatkozatában is hangsúlyozta, eddig semmilyen vizsgálat nem talált problémát náluk

Velük ellentétben a BMW állítása szerint az Euro 6-os motorjaiknak nincs szüksége szoftverfrissítésre, ellenben az Euro 5-ös motorjaikhoz elérhető egy új szoftver, amit önkéntes alapon, ingyenesen frissítenek a BMW-tulajoknak. Forrás: Autocar Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!