Keiichi Tsuchiya az élő legenda

Keiichi Tsuchiya az élő legenda

Tény, hogy az utóbbi időben csak Európa nagyobb driftes eseményein jelent meg, mint a King of Europe ProSeries, Anneau du Rhin - Franciaországban, a svájci Circuit De Ligniéres és az Oschersleben-i pályán, Németországban. Ugyanolyan elkötelezettnek tűnik, és ugyanolyan kritikus szemmel figyeli a sportág történéseit, mint pályafutása kezdetén.

Keiichi már kezdő driftesként elhatározta, hogy sikeres szeretne lenni abban, amit csinál. Annak ellenére, hogy anyagi helyzete miatt nehezen indult el pályafutása, már 1970-ben versenyezni kezdett, felhívva magára a figyelmet tehetségével. A hóval borított Japán hegyek kanyarjaiban, Keiichi-nek lehetősége volt bizonyítani egyedülálló képességeit. Úgy hírlik, hogy egy Japán Animében létezik egy Takumi nevű karakter, amit róla mintáztak. Keiichi-t saját példaképe inspirálta, Kunimitsu Takahashi, egy volt versenyző, aki által saját magát és az autóját is új szintre emelte a sportágban.

A megkoronázott „Drift King”

Ambiciózus utcai versenyzőként úgy mozgott a pályán, ahogyan előtte még senki sem, Keiichi rengeteg rajongót gyűjtött. Profi versenyzőként, tudását a versenypályára áthelyezte, még több izgalmat okozva a nézőknek. Bár újoncként az engedélyét felfüggesztették a szenzációs, de illegális mozdulatai miatt, mégis ő tette hivatalossá a driftet, legitimitást adva a sportágnak.

A Pluspy

Keiichi 1987-ben filmre vették az AE86-osában. Pluspy néven fut a kis dokumentum film, ami klasszikusnak számít a rajongók körében, és a mai drifteseknek is sok inspirációt nyújt.Kanyarodjunk vissza a már említett Animéra.  Nos, a 90-es években népszerű vált sorozat, ami Keiichi korai driftes éveire épül, ápolva a hírnevét és átitatva a fiatal versenyző lázadó szellemével. Keiichi sosem vágyott a népszerűségre, ő mindig is azt csinálta, amit a mai napig szeret. Egyszer így fogalmazott: „Nem azért driftelek, hogy keresztbe mehessek, nem azért mert ez a leggyorsabb módja a kanyarok bevételének, hanem azért, mert ez a legizgalmasabb.„

https://www.youtube.com/watch?v=di_X8IQLlAw

A Király versenyzői pályafutása

A hatvanas éveiben járó Keiichi-nek illusztris versenyzői karrierje volt, több mint negyed évszázadon keresztül, megjárta többek között az All Japan Touring Car Bajnokságot, a Toyota Cup és All Japan GT Bajnokságokat. Mégis, a Lemans-is 24 órás versenyre a legbüszkébb, 1995-ből. Valószínűleg a fiatal korában szerzett éjszakai, utcai csapatások is hozzájárultak ahhoz, hogy megnyerje a versenyt, összetettben pedig másodikként végezzen.Az évek alatt vezetett már Toyota Supra GT500-at, Porsche 911 GT1-et, Honda NSX GT500-at. De ahogy folyamat hallatja, a kedvence az 1986-os Toyota AE86 volt. Egy 2012-es interjúban áradozott a fantasztikus 1.8 literes, 180 lóerős motorról. Amit a drift rajongók köszönhetnek Keiichi-nek, az a Drift 1 Grand Prix sorozat. Japánban indult Daijiro Inada vezényletével – aki az Option magazin és a Tokiói Autószalon alapítója. A D1GP mára már egy nemzetközi sorozattá nőtte ki magát, hatalmas tömegeket mozgatva meg, rengeteg híres pilótát kitermelve.

Van még bőven üzemanyag abban a motorban!

Habár Keiichi már 2003-ban visszavonult, még mindig lankadatlan szenvedéllyel támogatja a sportágat. Az energia, ami egyszer fellángolt, manapság a pályán kívül támogatja a fiatal versenyzőket és segíti népszerűsíteni a sportot világszerte. Dolgozott egyébként kaszkadőrként és koordinátorként a Halálos Iramban: Tokió Drift részében, 2006-ban. Rövid szerepében ő játszotta a halászt a filmben:

https://www.youtube.com/watch?v=1hsJOqHgLcU

 

2010-ben Keiichi és Daijiro felállították a Drift Muscle sorozatot. Hasonló közönséget célozva, mint a D1GP-ben, a sofőrök a képességeik szerint lettek kategorizálva, az autók erejétől függetlenül. Szóval, nem úgy tűnik, hogy a legenda mostanában eltűnne a felszínről, szeretném még őt látni a drift közelben, ameddig csak lehet.

Tervek a jövőre nézve

2004-ben Keiichi megjósolta egy interjúban, hogy az emberek rá fognak unni a szép, letisztult Japán driftre. A rajongók valami izgalmasabbat, veszélyesebbet szeretnének látni, természetesen igaza volt. Láthattál már hasonló, agyament videókat, mint például Ken Block szenzációs Gymkhana összeállításai.  Az emberek valamiért éheznek a kockázatosabb driftre. A Youtube maga is tartalmaz rengeteg amatőr driftes videót, amik sok látogatót vonzanak, főleg ha valami rosszul sül el bennük.

https://www.youtube.com/watch?v=RthBXJ-Oth0

Reménykedem, hogy majd megjelenik egy trónkövetelő herceg, vagy hercegnő, aki Keiichi kezei alatt pallérozódott, és méltó módon viszi majd tovább a drift kultúra hagyományait, kiterjesztve a világ minden tájára!

Forrás: