A Honda Civic rekordot döntött a Nürburgringen!

Frissítve:
2018-11-02, 16:16

A legújabb Type R a maga 320 LE-jével és 400 Nm-ével majdnem 6 másodpercet ver az előző csúcstartóra az elsőkerék-hajtású autók között

Honda Civic Type R Nürburgring

320 LE, 400 Nm-es nyomaték, de önmagukban ezek sem lennének elegendőek a rekorddöntéshez

Az előző rekorder a Volkswagen Golf GTI Clubsport S, aminél a mostani Type R 5,41 másopderccel gyorsabb, az előd Type R-nél pedig 6,8 másodperccel sebesebb a mostani.

A Type R, amivel a rekord született egy fejlesztés alatt álló modell, ahogy kommentálta a Honda, de a fejlesztései át fognak kerülni sorozatgyártásba is. A rekorder autóban használt 2.0 literes VTEC turbófeltöltött motor már változtatás nélkül fog a sorozatgyártott modellekbe kerülni, így mindegyiktől élvezheted majd a 320 LE-t és a 400 Nm-es nyomatékot.

Honda Civic Type R leggyorsabb elsőkerekes autó a Nürburgringen

Nem módosítottak túl sokat a Type R-en, csak egy bukókeretet szereltek be

Az új modell hatsebességes váltóját rövidebb áttételekkel tervezték, és 16 kg-ot is leadott magáról, így „csak” 1366 kg. Egyelőre a Honda nem adott ki gyorsulási adatokat a 10. generációs Type R-ről, de az már biztos, hogy az előd 5,7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulását meg fogja haladni.

Az új Civic 16%-kal merevebb karosszériával rendelkezik, a stabilitásért többlengőkaros hátsó felfüggesztés gondoskodik, amit kategóriájában a legjobbnak tartanak.

A Honda az új Ring-rekordot egy végső tesztelési fázisban lévő autóval állította fel, száraz pályán és ahogy ők fogalmaztak „optimális környezeti hőmérsékleten a kiváló gumi- és hajtásteljesítményért”. Az egyetlen módosítás, hogy a nagyobb biztonságért búkókerettel rendelkezett a rekorder Civic, viszont hogy ettől ne nőjön a súlya, az infotainment rendszer és a hátsó ülések nem kerültek beépítésre az autóba.

Honda Civic Type R kanyarsebesség

Nem kell az 1000 LE és az 1500 Nm, ha a kanyarokat nagyobb sebességgel tudod bevenni, tiéd a körrekord

Az új Type R karosszériájáért felelős vezető mérnöke, Ryuichi Kijima nyilatkozta:

„Az elért kanyarsebesség most jóval nagyobb, ugyanis szélesebb az autó és a kerekei is szélesebbek, nagyobb az autó tengelytávja, a többlengőkaros hátsó felfüggesztés és az optimalizált aerodinamika növeli a stabilitást.”

Kijima elmagyarázta, hogy ezek mind segítenek abban, hogy nagyobb sebességgel vehessék be a kanyarokat a sofőrök.

„A versenyzők általában a Metzgesfeld utáni kanyarba kb. 150 km/h-val érkeznek. Még egy ilyen, közepes sebességű kanyarnál is a mi sebességünk 9,5 km/h-val nagyobb.”

Honda Civic Type R 2017 nyáron indul a gyártás

Az új Type R várhatóan ugyanúgy megdobogtatja a sportos Civikek iránt rajongók szívét, mint eddig (ha nem jobban)

Az új Honda Civic Type R gyártása idény nyáron kezdődik el a Honda angliai gyárában, Swindonban, az értékesítést ősszel startol. Az áráról egyelőre nem nyilatkoztak, de arra lehet számítani, valamivel drágább lesz az előző generációnál, szóval ha akarsz egy ilyet, mindenképp 12 millió fölött gondolkodj!

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást
Honda is önvezető rendszert fejleszt
2018. november 02.
A Honda célkitűzése, hogy 2025-re vezetés közben alhasson a sofőr, ne kelljen folyamatosan az utat figyelnie, valamint hogy az utazással töltött idő szórakoztató legyen
Így válik az elhivatottság hivatássá
2018. május 05.
Ez a rövid cikk az elmúlt 6-7 évem kedvenc autó fotóit tartalmazza, nőként, fotósként, autófotósként, ez egy kicsit döcögős, de nem lehetetlen