2017. április 24. | 17:03

A legújabb Type R a maga 320 LE-jével és 400 Nm-ével majdnem 6 másodpercet ver az előző csúcstartóra az elsőkerék-hajtású autók között


320 LE, 400 Nm-es nyomaték, de önmagukban ezek sem lennének elegendőek a rekorddöntéshez

Az előző rekorder a Volkswagen Golf GTI Clubsport S, aminél a mostani Type R 5,41 másopderccel gyorsabb, az előd Type R-nél pedig 6,8 másodperccel sebesebb a mostani. A Type R, amivel a rekord született egy fejlesztés alatt álló modell, ahogy kommentálta a Honda, de a fejlesztései át fognak kerülni sorozatgyártásba is. A rekorder autóban használt 2.0 literes VTEC turbófeltöltött motor már változtatás nélkül fog a sorozatgyártott modellekbe kerülni, így mindegyiktől élvezheted majd a 320 LE-t és a 400 Nm-es nyomatékot.
Nem módosítottak túl sokat a Type R-en, csak egy bukókeretet szereltek be

Az új modell hatsebességes váltóját rövidebb áttételekkel tervezték, és 16 kg-ot is leadott magáról, így „csak” 1366 kg. Egyelőre a Honda nem adott ki gyorsulási adatokat a 10. generációs Type R-ről, de az már biztos, hogy az előd 5,7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulását meg fogja haladni. Az új Civic 16%-kal merevebb karosszériával rendelkezik, a stabilitásért többlengőkaros hátsó felfüggesztés gondoskodik, amit kategóriájában a legjobbnak tartanak. A Honda az új Ring-rekordot egy végső tesztelési fázisban lévő autóval állította fel, száraz pályán és ahogy ők fogalmaztak „optimális környezeti hőmérsékleten a kiváló gumi- és hajtásteljesítményért”. Az egyetlen módosítás, hogy a nagyobb biztonságért búkókerettel rendelkezett a rekorder Civic, viszont hogy ettől ne nőjön a súlya, az infotainment rendszer és a hátsó ülések nem kerültek beépítésre az autóba.
Nem kell az 1000 LE és az 1500 Nm, ha a kanyarokat nagyobb sebességgel tudod bevenni, tiéd a körrekord

Az új Type R karosszériájáért felelős vezető mérnöke, Ryuichi Kijima nyilatkozta:
„Az elért kanyarsebesség most jóval nagyobb, ugyanis szélesebb az autó és a kerekei is szélesebbek, nagyobb az autó tengelytávja, a többlengőkaros hátsó felfüggesztés és az optimalizált aerodinamika növeli a stabilitást.”
Kijima elmagyarázta, hogy ezek mind segítenek abban, hogy nagyobb sebességgel vehessék be a kanyarokat a sofőrök.
„A versenyzők általában a Metzgesfeld utáni kanyarba kb. 150 km/h-val érkeznek. Még egy ilyen, közepes sebességű kanyarnál is a mi sebességünk 9,5 km/h-val nagyobb.”

Az új Type R várhatóan ugyanúgy megdobogtatja a sportos Civikek iránt rajongók szívét, mint eddig (ha nem jobban)

Az új Honda Civic Type R gyártása idény nyáron kezdődik el a Honda angliai gyárában, Swindonban, az értékesítést ősszel startol. Az áráról egyelőre nem nyilatkoztak, de arra lehet számítani, valamivel drágább lesz az előző generációnál, szóval ha akarsz egy ilyet, mindenképp 12 millió fölött gondolkodj!
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Forrás: