A Volvo első elektromos autója egy hatchback

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

2019-ben mutatja be a Volvo első teljesen elektromos autóját, egy csapotthátút!

A Volvo új villanyautója a 2017 májusában bemutatott 40.2 számú tanulmányautó alapjain nyugszik, és egyedülálló lesz a svéd-családban. Ahogy az XC40 esetében, ahol a 40.1-es számú tanulmányon szinte semmit nem változtattak, úgy a 40.2 esetében is egy a koncepcióautóval szinte teljesen megegyező modell várható. Kezdetben azt suttogták, hogy a 40.2 tanulmány lesz a következő V40 és S40 jelzésű modellek alapja, de mostanra egyértelmű, hogy az elektromos hajtás lesz a leglényegibb lényege az új járgánynak, nem pedig a neve.

A kupészerű hatchback méretei és teljesítménye alapján a 40-es jelzésű Volvók közé tartozik, valamint stílusában is tökéletesen illik a sorba. A 40.2 tanulmány a Volvo új Compact Modular Architecture (CMA)-rendszerén alapul. A koncepció járgány az akkumulátor és az elektromos hajtáslánc közreműködésével 217 mérföld, azaz 347 km megtételére képes.

Az egyik fejlesztési vezető Henrik Green, szélesebb körben beszélt a Volvo elektromos terveiről, állítása szerint a gyártásba kerülő modell már 310 mérföld, vagyis 496 km megtételére is képes lesz, azaz felveheti a versenyt a már piacon lévő és még várható elektromos személyautók hatótávjával.

Volvo 40.2 az első önálló elektromos Volvo hatchback alapja

A 40.2 számú tanulmány vonásai és mérete remekül beillik a 40-es sorozatba

A Volvo már megerősítette, hogy moduláris akkumulátorrendszert fog használni, de a belépő járgány hatótávolsága még nem tisztázott, nem jutottak dűlőre, hogy mennyit tudjon az alapmodell. Green elmondása szerint fontos, hogy az ügyfelek széles körű lehetőségek közül válasszák ki a vezetési stílusukhoz és szokásaikhoz leginkább passzoló akkumulátorcsomagot.

Később tervezik az akkumulátortechnológiájukat a prémium autóikba is bevezetni, valamint a sebesség-teljesítmény őrülteknek is keres megoldást a Volvo. Egyszóval mindegy lesz, hogy csak a heti bevásárláshoz kell, vagy hogy 220 km/h sebességgel óhajtasz megtenni 400 km-t a horvát tengerpartig, a Volvónál lesz számodra megfelelő akkumulátor csomag.

Volvo 40.2 hatchback elektromos tanulmányautó

Az érkező csapotthátú villanyautó nem csak környezettudatos lesz hanem a Volvotól megszokottan elegáns is.

Arra a kérdésre, hogy a gyártó véleménye szerint a teljesen új elektromos modellek, vagy az elődökbe ültetett új hajtások lesznek-e népszerűbbek, nem érkezett döntő válasz. Sokkal inkább törekszik rá a Volvo, hogy minden szegmens számára legyen egy modell, azoknak is, akik „igazi elektromos” autót vezetnének és azok számára is akik a már jól bevált formában vágynak egy hatékonyabb, környezettudatosabb technológiára.

A svéd gyártó bejelentette továbbá, hogy 2019-től nem csak teljesen önálló és új elektromos modelleket vezet be, de több hangsúlyt fektet a hibrid-rendszerek fejlesztésére is.

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

További autós hírek

Ahogy arról korábban írtunk, Magyarország legnépszerűbb autója, a 2018-as komolyabb ráncfelvarrás után ismét megújul egy kicsit. Zöld rendszámot nyilván nem…

Olvasónk a szokásos, jogos mondattal nyomatékosította üzenetét: “Egy ilyen manőverért engem a helyszínen megbírságoltak volna” Igen ám, de most a…

Olvasónktól kaptuk a felvételt és a történetet. Ez a baj emberek! Senki nem akart direkt rosszat. A reakció viszont szinte…

Bűnügyi feladatai ellátása után szolgálati gépkocsijával indult vissza Üllőről fővárosi szolgálati helyére egy Pest megyei nyomozó, amikor a Budapest 10.…

Számos alkalommal posztolunk hazai büntetőfékezős eseteket is. Semmilyen előzmény, ami a közlekedésben ért sérelem, nem lehet indok arra, hogy efféle…

Kapcsolódó írások

A Volvo elektromos autókat fog gyártani Kínában
2017. április 21.
A Volvo egyelőre meg nem nevezett típusát Kínában fogják gyártani és 2019-től lehet majd megvásárolni, jelentették be a Shanghai Autószalonon
Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
600 lóerős kupé Volvo Polestart szeretnének
2017. július 14.
A Volvo nemrégiben újraindított Polestar-részlege legalább egy, de akár két saját tervezésű autót is kiadhat, saját formavilággal, Volvo-logó nélkül
Az Audi 10 milliárd eurót különít el az elektromos autókra
2017. július 31.
Átszámítva 3100 milliárd forintos költségcsökkentést terveznek az Audinál 2022-ig, hogy legyen miből fedezni az elektromos autók gyártását