Az első sorozatgyártású Lambo: 350 GT

Frissítve:
2020-01-11, 02:45

A Lamborghini 350 GTV utcai változata ugyan nem hozta a várt eladásokat, de egy zseniális gép volt a maga idejében. Lássuk mit tudott a Miura egyik méltó elődje!

Lamborghini 350 GT

Lamborghini 350 GT

 

A Lamborghini 350 GTV 1963-ban Turinban debütált, ám mivel ez egy versenypályára szánt autó volt, az olaszoknak át kellett dolgozniuk, hogy utcán is jól használható legyen. Franco Scaglione és Anderloni a 350 GTV karosszériáját pár tollvonással finomabbra szabta, a prototípust 1964 márciusában mutatták be a Genfi autószalonon, majd májusban már meg is kezdték a gyártását. Sikerének köszönhetően a vállalat talpon maradt és életképes versenytársa maradt a Ferrarinak, bár az igazi sikereket később a Miura hozta el. 

Lamborghini 350 GTV

Lamborghini 350 GTV

 

Eredetileg a V12-es blokk 360 lóerőt adott le, ám nagyon drága lett volna gyártani, és utcára sem lett volna éppen kezesbárány. Ezért Gian Paolo Dallara és Bob Wallace a sok változtatás mellett a 11 000-es maximális fordulatot 6500-ra csökkentette. Azért maradt a motorban erő, hiszen még így is 6.8 másodperc alatt repítette százra a könnyű kasztnit. Bizzarrini versenymotorja tehát némi fojtással került az első tömeggyártású Lamborghinibe, így egy 3.5 literes motort kaptak a vásárlók, ami elérte a 280 lóerőt és a 250 km/h-ás maximális végsebességet.

Egy 1966-os Lamborghini 350GT V12-es motorja

Egy 1966-os Lamborghini 350GT V12-es motorja

 

Az 1966 végén gyártott változatok 4 literes erőforrással voltak szerelve, ugyan azzal a lóerőszámmal, csak nagyobb nyomatékkal. Öt sebességes ZF manuális váltót, vákuum szervót, sőt, néhány modell önzáró Salisbury difit is kapott. A gyárból kigurulva a 350 GT eredeti, Pirelli Cinturato 205VR15 gumiabroncsokkal tapadt az aszfalthoz.

A Lamborghini 350 GT ezekkel a színekkel volt kérhető

A Lamborghini 350 GT ezekkel a színekkel volt kérhető

 

A karosszéria alumínium elemekből állt, a szabadalmaztatott Superleggera technológiát használták, vékony alumínium lemezeket szereltek a csővázra, csökkentve az autó súlyát. Így lett végül 1050 kg, ám 1966 végére az utolsó 350 GT-ket már acél elemekkel is gyártották, rákészülve a 400 GT érkezésére. A nehezebb anyagokkal Dallara egy erősebb alvázat hozott létre, amit bizony már megkövetelt a 400 GT erősebb motorja

Lamborghini 350 GT

Lamborghini 350 GT

 

1966 végéig 120 darabot gyártottak a figyelemre méltó 350 GT-ből a Carrozzeria Touringnál. Manapság nehéz megkímélt darabot találni, restaurálni nagyon körülményes, drága és lassú művelet lehet őket helyre állítani, hiszen alumíniumból vannak.

Néhány patika 350 GT ezen az oldalon várja új gazdáját:

ClassicDriver

Itt pedig Jay Leno jár körbe egy 350 GT-t:

 

 

 

 

 

Forrás:

 

EuroCarNews

Wikipédia

További autós hírek

A Pofátlan(tan)ítás egy extra epizódjaként tette közzé a baleset-megelőzés Facebook oldala ezt a videót. Sajnos mi is posztoltunk a napokban…

Egyszerűen azt tapasztaljuk, hogy nagyon sokan nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Nem, valóban nem esik a hó, de a napok…

Több levelet kaptunk a témában az utóbbi időben, ezért tegyük tisztába azt, hogy miért nem kapsz büntetőpontot a kiszabott bírság…

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…

Kapcsolódó írások

Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti
1970 Velorex Oskar, Bőregér, Batmobile, oldalnézet, jobbról
2019. május 01.
1945-ben született meg a szocializmus egyik legbizarrabb autója, a Bőregér néven is emlegetett csehszlovák Velorex Oskar
1957 Imperial Crown, meggyvörös, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. május 12.
1957-ben az Imperial bemutatta egyik legikonikusabb zászlóshajóját, a Virgil Exner tervezte Crownt. Az autó nem csak méreteivel, de teljesítményével és felszereltségével is túlszárnyalta a kor legelitebb luxusautóit
1962 Trojan 200 buborékautó, piros, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 05.
Az 1950-es években a Heinkel is megépítette saját mikroautóját, ami sokban hasonlított a kortárs Isettára. Az 1 hengeres kisautó licenszét többen is megvásárolták, köztük az angol Trojan Ltd. is