Beszéljenek a számok – Top 10 autómárka profit alapján

Közzétéve:
2018-02-23, 11:45

Vajon mik a világ leggazdagabb autómárkái a 2017-es profit alapján? Mutatom a meglepetésekkel teli listát!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Emberi természet, hogy érdekel téged mások sikere és balszerencséje egyaránt. Érdekel, hogy ki mit és hogyan csinál másképp, mint te, hogy azzal válaszokat találj a saját magadban feltett kérdéseidre. Éppen ezért léteznek például olyan magazinok, mint a BrandZ TOP 100, amely minden évben a világ leggazdagabb 100 cégének listázását végzi el.

A tavalyi év leggazdagabb cége a világon ismét a Google lett, 7%-kal megnövelve saját értékét az előző évhez képest. Ja, és hogy mennyit ér a vállalat 2017-ben? 245,6 milliárd dollárt, ami kétszerese a magyar GDP-nek.

De persze ami engem és téged érdekel az az autógyártók értékei, pontosabban a tíz legdrágább márka, amiknek árai kifejezhetőek egy jó nagy számmal. Szerencsére a BrandZ listájában szerepel jócskán autóipari vállalat, ezáltal össze lehetett rakni a friss Top 10-es listát a 2017-es profit alapján.

10. Porsche

Ferdinand Porsche hagyatéka hosszas és kemény munkával jutott el oda, ahova most van. A német autógyár arculata mindig is a sportautók gyártása volt, de majd húsz éve pontosan ez juttatta csőd szélére a vállalatot. Akkor a vezetőség kitalálta, hogy rukkoljanak elő valami újdonsággal, ami még Európában sem bevett a gyártók köreiben.

Porsche Cayennes SUV első generáció

Megszületett a Cayenne SUV, ami kihúzta a céget a csőd széléről (ezt kevesen tudják). Azóta a Porsche virágzik, és a Volkswagen oltalma alatt lehetősége van akármilyen tanulmány indítására vagy fejlesztések kivitelezésére. Éppen ezért a 2017-es évet 5,1 milliárd dolláros profit zárta, ezzel a 10. helyet elérve.

9. Land Rover

A világ egyik leghíresebb terepjáró márkája, a Land Rover a 2008-as gazdasági világválság idején került nagy bajba. A rengeteg szkeptikus híresztelés ellenére a Land Rover vezetősége jó döntést hozott, amikor az említett évben eladta az egész vállalatot (a Jaguarral és Range Roverrel együtt) az indiai Tata Motors számára.

Land Rover Discovery

Ugyanis a márka alakulása drámai fordulatot vett, az autóipar egyik legnagyobb csődmentési akciójaként lett beírva a gazdasági szakirodalomba. A Land Rover és a testvérmárka Range Rover sorra ontja ki magából az újabb és újabb 4x4-es SUV-okat, immáron már a Tata irányítása alatt. A tavalyi évhez képest pedig 17%-kal vettek több Land Rover részvényt, ami 5,5 milliárd dollárra növelte az éves profitot.

8. Tesla

A Tesláról szóló híresztelések és negatív véleményezések (amik sajnos lehet, hogy megvalósulnak) ellenére a Tesla jelenleg a lista 8. helyén áll, hiszen a kaliforniai startup cég az elmúlt évtizedben hatalmas lendületet adott az elektromos autógyártásnak.

Tesla Roadster 2.0

A tavaly év végén debütáló Tesla Roadster 2 és a Tesla kamion mi másra adna okot, ha nem a töretlen gazdasági bizalom kialakítására a részvényvásárlók számára. A márkát körülövező gazdasági kérdések és rejtélyek ellenére a 2017-es évet szépen zárta, 32%-os növekedéssel a 2016-os évhez képest, 5,9 milliárd dolláros profittal.

7. Audi

Az Audi sem úszta meg a Volkswagen 2015-ös dízel botrányát, de könnyedén túllendültek a kezdeti akadályokon. Ennek oka, hogy az Audi több lábon áll, illetve a luxusipari törekvései töretlenek.

Audi RS7 2015

Az Audi folyamatosan bővíti palettáját, a szedántól a SUV kivitelekig, persze mindet azzal a tipikus Audis eleganciával és teljesítménnyel felvértezve. Éppen ezért a négykarikás márka 9,4 milliárd dolláros profittal zárta a 2017-es évet.

6. Nissan

A Nissan a 2000-es évek közepén döntött úgy, hogy új gazdaságpolitikába kezd. Felhagyott az óriási rajongótábort felölelő sportautó gyártással, és a tömegtermelés, illetve az átlagember igényeit kiszolgáló autók tervezése felé vették az irányt. Egyszóval nem túl szép kifejezéssel élve „népautósodott” a Nissan, de a vállalat mutatói sosem voltak ilyen magasak, mint manapság.

Első generációs Nissan Rogue

A Nissan a Renault-val való együttműködésnek, illetve a Mitsubishi felvásárlásának köszönhetően elképesztő, 11,3 milliárd dolláros profittal zárta a 2017-es évet. Mindemellett az USA 2. legeladottabb 2017-es SUV-ja a Nissan Rogue lett.

5. Honda

A Honda törekvései és elvei, az elmúlt időszakban hozzák be a megérdemelt gyümölcsöket a japán autógyártó számára. A Honda mindig is egyet jelentett a fürge, megbízható és szerethető utcai autókkal, annak ellenére, hogy az irányzatok és divatok alakulása a Hondára is rátette bélyegét.

Honda Odyssey egyterű

A városi terepjárók és egyterűek gyártása mellett a négyajtós szedánok (pl. Accord) a legfőbb termékei a vállalatnak, amit mind Európában és mind Amerikában különbözőkivitelekkel valósítanak meg. Ennek köszönhetően az, hogy a gyártó 12,2 milliárd dolláros profittal zárta a 2017-es évet.

4. Ford

A Ford már számos zűrős gazdasági és politikai ügybe keveredett fennállása óta, de a világ egyik leghíresebb autógyártójaként nehéz lenne ennek az ellenkezőjét elérni. A 2017-es évben is a folyamatos részvényár csökkenés és vállalati igazgató csere körüli botrányok miatt volt hangos a sajtó a Ford körül, de mindezek ellenére a részvénytársaság meg tudta tartani pozícióját.

Ford F-150-es pickup

Egyik fő oka az örök aduász, az F-150-es pickup, ami az amerikai piac legkedveltebb pickupja. Egy ilyen típussal könnyedén meg tudta tartani egyik fő piacát, aminek köszönhetően 13,1 milliárd dolláros profittal fejezték be a tavalyi évet.

3. Mercedes-Benz

A lista valódi sztárja. Na és hogy miért? A Mercedes egyenesen menetel előre a világpiacon és a 2017-es éve rekord gazdasági mutatókat jelentett, már ami a Mercedes történelmét illeti. A vállalat bebetonozott helyzete a luxusiparban, na meg a világméretű hírneve a tavalyi évben tetőzött (és idén folytatódik), ennek köszönhetően 23,5 milliárd dolláros profittal zárták a 2017-es évet a stuttgartiak.

Mercedes-Benz CLA kombi

A német óriást csupán egyetlen nagyobb német küklopsz tudta beelőzni, amit te is nagyon jól ismersz. Az pedig nem más, mint a…

2. BMW

A lista második helyére került, immáron már sokadik éve másodikként „küzdő” BMW. Ugyan a 2016-os évhez képest 8%-kal csökkentek a BMW részvények ára, a cég helyzete egyelőre még nincs veszélyben (a hátulról villogó Mercedes ellenére sem), mivel a vállalat 24,6 milliárd dolláros profittal ünnepelte az újévet.

BMW M4 drift

A BMW sikere természetesen a széleskörű modellpalettájának köszönhető, ami az egyszerű kompaktoktól a kompromisszummentes sportautókig terjed, amik örökké naggyá tették, illetve teszik a BMW-t. Persze hozzá kell tenni, hogy a folyamatos rivalizálás a három német óriás között (Audi, Mercedes, BMW) igencsak jó reklámot vetít mind a három márkára, valamint fenntartja az állandó versengési lázat.

1. Toyota

A világhódító japán márka. Hiszen gondolj csak bele. Az afrikai dűnéken át, egészen a szomszéd feljárójáig Toyota modellek széles választéka hemzseg a világban. Ennek messzire nyúló, nyomos okait a Toyota történelméről szóló beszámolómból tudhatod meg. A lényeg, hogy a japán óriás innovációkra érett hajlama éppen jókor volt jó helyen és a vezetőség is mindig a legmegfontoltabb döntéseket hozta.

Toyota Corolla generációk

A világ legnagyobb autómárkája talán nem a legdögösebb a földön, de rengeteg típust adott a világnak (meg még fog is) legyen szó, kupéről, hatchbackről, kombiról, egyterűről vagy terepjáróról. A 3%-os részvényáresés ellenére 2017-ben 28,7 milliárd dolláros gigászi profittal indult neki a 2018-as évnek a Toyota, idén pedig lehet, hogy vissza is hozzák a 2016-os veszteségeket.

Szerinted jövőre is tartani fogja tudni helyzetét a Toyota, vagy a BMW-nek van valami titkos fegyvere?

Forrás:

Kapcsolódó írások

Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
ICE, HEV, PHEV és BEV
2018. június 05.
Nem, nem kapok éppen stroke-t viszont tudom, hogy sokan olvastok angol nyelvű cikkeket is, itt egy kis segítség, hogy mi mit jelent.