Eladó egy ritka E28 Alpina B7 Turbo!

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

31 éves ez a bajor csoda! Az E28 Alpina B7 Turbóból csak négyet építettek M5 alapra - ennek köszönhetően ezen ritka példányoknak megkérik az árát

e28 alpina b7 turbo 1986

A 80-as években az Alpina az 528i és 535i modellekre építette a B7 Turbo elnevezésű sportszedánt, mely sorozat mindössze 278 darabot számlált. Ezeken belül azonban készült négy darab olyan B7 turbo is, mely az említett kiindulási alapoknál durvább, E28-as BMW M5-re épült, és ennek a négyesnek az egyik tagja vált most eladóvá.

e28 alpina b7 turbo 1986

13 éve Németországból került Kanadába, ötsebességes manuális váltó, 203 ezer kilométerrel. 3,5 literes, soros hathengeres motorját egy nagy K27-es turbófeltöltő segíti, így nem kevesebb, mint 320 lóerőt képes felmutatni.

e28 alpina b7 turbo 1986

Megkímélt állapot, eredeti fényezés, 17 colos kerekek az eladó Alpina B7 Turbo ismérvei. A licit régóta tart, már több mint 20 millió forint felett jár az aukció.

e28 alpina b7 turbo 1986

 

E 28 Alpina B7 turbo

Az Alpina 1983-ban jelentette be új feltöltős modelljét, a B7 Turbo-t, mely az E28 528i alapjaira készült, a turbó megint a KKK-tól származott, valamint egy intercooler is beépítésre került. Valamennyi autót Buchloe-ban és csak balkormányos kivitelben gyártották.

A 3,5 literes B7 Turbo-t 1984 áprilisától, 1987 júliusáig lehetett megvásárolni. 1986 augusztusában megjelent a katalizátoros B7 Turbo KAT, ami a vevőknek 1987 decemberéig volt elérhető - 320 lóerővel és 509 Nm-es nyomatékkal. Az alap modellből 236 darabot, a katalizátoros verziójából, mely jóval ritkábbnak számított, csak negyvenkét darabot készítettek.

Az E28-as B7 Turbo sok mindenben eltért az E12-es B7 Turbótól. A motorja már 3430 köbcentiméteres volt, a Hartig féle gyújtást és a Pierburg befecskendezőt Bosch Motronic vezérlésre és L-Jetronic üzemanyag befecskendezésre cserélték. A könnyített Mahle dugattyúknak a megmunkált hengerfejnek és a 300 fokos vezérműtengelynek köszönhetően a kompressziót sikerült 8.0:1-re csökkenteni. Az autó 1,7 bar-os maximális nyomásnál, 5,800-as fordulaton, 300 lóerőt teljesített - nyomatéka 501 Nm volt 2,200-as fordulaton. A nyomást 1,4 bar-ra csökkentve a teljesítményt kettőszáznegyven lóerőre lehetett visszavenni.

A négyajtós B7 Turbo KAT 320 lóerős motorja a 330 lóerős B7 Turbo coupé motorjának „butított” verziója volt. Mindegyik B7 Turbo-t manuális, sport ötsebességes váltóval készítették. A differenciálmű hűtését egy olajhűtő beiktatásával segítették. A spoilerek, a futómű, a kerekek (7J-8Jx16-os Alpina alumínium kerekek) és a gumik (205/55 VR16 – 225/50 VR16) megegyeztek a B9-nél használttal.

1984-től a belső kárpitozása megváltozott, a B9-ben használt széles csíkozású anyagról az Alpina kék és zöld vékony dupla csíkozású fekete anyagára váltottak. A B7 Turbo azonnal a világ leggyorsabb limuzinja lett. Tesztek szerint 5,9 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra, míg végsebessége elérte a 263 (266) Km/h-t.

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg Facebookon! Köszönöm!

Forrás:

 

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
E92 Eurofighter
2019. április 22.
Nem túlzok, ha azt állítom, az E92 Eurofighter az egyik legkompetitívebb és legjobban megépített driftautó szerte e világon