Életnagyságú Bugatti Chiront csináltak Legóból!

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Nem elég, hogy a modell szinte megszólalásig hasonlít az eredeti sportautóra, ráadásul vezetni is lehet.

Gyerekkoromban sokszor láttam a plakátokon a menőbbnél-menőbb Lego kisautókat. Hazaérve nagy lelkesedéssel vettem elő saját készletemet, hogy egy igazán izgalmas modellt építsek össze belőle. Aztán az esetek nagy részében a kézügyességem és a türelmem korlátai miatt nem sikerült többet összehozni, mint egy nevetséges, még a mesékbe sem való, kockaszerű négykerekű tárgyat.

 Bugatti Chiron Lego Technic az eredeti autó mellett.

Az 1977-ben bemutatott Lego Technic olyan kisautómodelleket mutatott eddig be, mint a legendás Aston Martin DB5 a James Bond filmből, vagy a Porsche 911 GT3 RS. Nemrég pedig piacra dobták a Bugatti Chiron kicsinyített Lego készletét, amely már Magyarországon is megvásárolható.

Bugatti Chiron Lego Technic modell hátulról.

A Lego Technic csapata viszont jóval ügyesebb nálam, és ezúttal nem álltak meg egy kicsinyített verzió megépítésénél. Nagyjából 13400 munkaóra eredményeként elkészítették a Bugatti Chiron életnagyságú Lego modelljét. A jármű valamivel több mint 1 millió alkatrészből áll, nagyjából 4000 fogaskerék és pontosan 2304 Lego Technic motor található benne. A vázra háromszögletű szegmensekből összekapcsolt burkolatot építettek, mely szinte tökéletesen mintázza az eredeti autó vonalvezetését, és így összesen közel 1500 kg-ot nyom.

Bugatti Chiron Lego Technic fék.

A kellő távolságból nézve nem derül ki egyből, hogy valódi sportautó helyett egy replikát látni. Még az aktív hátsó szárnyat is megcsinálták hozzá. Az összekapcsolt Lego motorok elviekben 5,3 lóerőt és 92 Nm-t adnak, melynek köszönhetően önjáró, sőt vezethető is lett a modellautó. Természetesen az eredeti Chiron 420 km/órás sebességét nem éri el, de a nagyjából 20 km/órás maximális tempó is figyelemre méltó egy ilyen járgánytól. A kerekek és az embléma nem Legóból vannak, azokat a valódi Chironról emelték át.

Bugatti Chiron Lego Technic lámpája.

A beltérben az ülések, a kormány, a műszerfal mind a helyükön vannak, persze a menetkomfort nem ugyanolyan, mint a Bugatti sportautójában. Ez még így is nagy mérnöki teljesítmény, hiszen ez a legelső életnagyságú Lego Technik jármű, mely önerőből mozgásra képes. Szintén ez az első olyan modellautó, melynek összerakásakor nem használtak ragasztót.

Bugatti Chiron Lego Technic építési folyamat.

És hogy hogy is néz ki mozgásban? Nem kell a képzelőerőd megerőltetned, inkább nézd meg a videót:

Forrás:

További autós hírek

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

Kapcsolódó írások

LEGO Bugatti Chiron
2019. szeptember 16.
Több mint 1 millió elem és 13 000 munkaóra, ez a LEGO Technic Bugatti Chiron.
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Bugatti EB110-es
2019. február 08.
A Bugatti Veyron elődje a 90-es évek meghatározó szuperautója volt, korszakalkotó innovációi és eszméletlen ereje miatt még manapság is megállná a helyét!
Videón a Chiron tesztjei és gyorsulása közúton
2017. március 27.
A kemény tesztsorozatokat kipipálta már az új Chiron, most már vígan viszi a 350-et