A BMW vezetősége még mindig nem döntött, hogy folytatódjon-e az i-széria. Megeshet, hogy az i3 és i8 az utolsó zászlósai az elektromos felhozatalnak?
Szárnyra keltek hírek, melyek a BMW i-szériájának befejezéséről szólnak. A dizájncsapat vezetőjének nyilatkozata szerint szó sincs az elektromos modellek gyártásának végleges megszüntetéséről, csupán a már meglévő alap modellek lesznek átalakítva a teljesen új autók fejlesztése helyett. A dizájnfőnök, Domagoj Dukec egyértelműen nem mutat túlzott szimpátiát az i folytatása felé:
BMW i8, a hibrid motoros német sport autó
Ilyen célokkal a BMW-nek nem érné meg komplett modellcsaládot fenntartani. A merőben új technológiákkal érkező modellekből várhatóan csak néhány fajta lesz, amelyek az éppen aktuális felhasználó igényekhez igazodnak majd. 2020-ig tervezik elindítani az iX3-at, amely a 2025-ig érkező 11 elektromos modell első példánya lesz. A várható járművek technológiájának bevezetője i5 néven jelenik majd meg. A jövőben a BMW két platformot fog használni a járművei számára. Az autók vagy hibrid támogatásos benzinmotorral, vagy teljesen elektromos hajtáslánccal lesznek megvásárolhatóak. Az autógyártó négyféle méretű villanymotort is kínál, melyek teljesítménye körülbelül 134, 255, 335 és 402 lóerő. A BMW továbbá bejelentett egy új i jelölésű modell listát, amik várhatóak megjelennek az elkövetkező években: iX1, iX2, iX3, iX4, iX5, iX6, iX7, iX8, iX9. Még nem teljesen egyértelmű, hogy a BMW a már meglévő X sorozatos SUV-okat veszi majd alapnak, vagy érkeznek-e teljesen egyéni modellek. Az biztos, hogy a BMW i jelzése utalás az elektromos- és a hibridhajtások fejlesztésére.
BMW X3 az iX3 modell alapja
Forrás:
„Nem tudom, nem gondolkodunk rajta. Az i-szériának nem lesz mindig i3-a, vagy az i3 utáni modellje - az i-széria nem párhuzamos univerzum a BMW-ben.”A jövőbeli i-autók bemutatják majd azokat a technológiákat, melyeket később az alap modellekkel ötvözve vezet be a BMW. Valójában az i3 és az i8 is egy-egy bevezető modell volt, hiszen az i3-mal a BMW bebizonyította, hogy tud elektromos autót gyártani, az i8-cal pedig hatékonyan tudnak teljesítményt növelni villanymotor használatával.
Ilyen célokkal a BMW-nek nem érné meg komplett modellcsaládot fenntartani. A merőben új technológiákkal érkező modellekből várhatóan csak néhány fajta lesz, amelyek az éppen aktuális felhasználó igényekhez igazodnak majd. 2020-ig tervezik elindítani az iX3-at, amely a 2025-ig érkező 11 elektromos modell első példánya lesz. A várható járművek technológiájának bevezetője i5 néven jelenik majd meg. A jövőben a BMW két platformot fog használni a járművei számára. Az autók vagy hibrid támogatásos benzinmotorral, vagy teljesen elektromos hajtáslánccal lesznek megvásárolhatóak. Az autógyártó négyféle méretű villanymotort is kínál, melyek teljesítménye körülbelül 134, 255, 335 és 402 lóerő. A BMW továbbá bejelentett egy új i jelölésű modell listát, amik várhatóak megjelennek az elkövetkező években: iX1, iX2, iX3, iX4, iX5, iX6, iX7, iX8, iX9. Még nem teljesen egyértelmű, hogy a BMW a már meglévő X sorozatos SUV-okat veszi majd alapnak, vagy érkeznek-e teljesen egyéni modellek. Az biztos, hogy a BMW i jelzése utalás az elektromos- és a hibridhajtások fejlesztésére.
Forrás: