2019-re ígérik az új, nyolcadik generációs Porsche 911 megjelenését, aminek a teljesítménye 395 lóerőnél kezdődik majd.

Kevesebb mint fél évet kell már csak várniuk a Porsche 911 szerelmeseinek az új, nyolcadik generáció megjelenésére. A jelenleg Porsche 992 kódnéven futó autó nyilvános premierjét a Los-Angeles-i Autószalonra ígérik, a 911 Carrera és a 911 Carrera S ezt követően lesz elérhető az európai kereskedésekben. Ezeket további változatok követik majd 2019-ben, például a négykerék-meghajtású Turbo, ami a maga 606 lóerejével ugyanolyan teljesítményre lesz képes, mint a tavaly bemutatott exkluzív csúcsmodell, a 911 Turbo S Exclusive. Ez kicsivel több, mint 20 lóerővel múlja felül a jelenlegi 911 Turbo S-t, a többlet a négykerék-meghajtásnak és az aerodinamikai változtatásoknak köszönhető. Ezzel az új 911-es 2,9 másodperc alatt gyorsul majd fel 100-ra, a mutató pedig 328 km/óránál áll meg, feltéve, hogy van mersze a vezetőnek addig nyomnia a gázt.   Az új Porsche szerkezete nagy változásokon esett át, közös a platformra épül ugyanis a Volkswagen másik két csúcsmodelljével, az Audi R8-cal és a Lamborghini Huracánnal. A három modell között azonban fontos különbség, hogy míg a Porschénél az ülés előtt van az üzemagyagtank, addig az R8-ban és a Huracánban az utastér mögött helyezték el. Az azonos platformnak köszönhetően a három modell számos fontos eleme közös lesz, amivel a kis darabszámú autók esetében komoly költségcsökkentést tudnak elérni. Mondjuk, ez nem annyira az árban, inkább a gyártó profitjában jelentkezik majd.   Nem csak az olcsóbb előállítás miatt változik azonban az új Porsche szerkezete: a Bertrandt-nal közösen fejlesztett, több alumíniumot tartalmazó váz a mostaninál masszívabb lesz. Ennek ellenére az autó nem könnyebb, a nagyobb méret és a beépített plusz eszközök ugyanis bőven pótolják azt, amit az alumínium alkalmazásával sikerült megspórolni. Egyelőre azt sem tudni, hogy az új 911-est lítium-ionos akkumulátorral szerelik, vagy marad a mostani nehéz ólomakku, pedig ez is számít majd a végső mérlegelésnél. A 911-es külsőre nem változik jelentősen, ami rendben is van, hiszen a modell végét jelentené, ha elveszítené legfontosabb stílusjegyeit. A stuttgarti fejlesztők évtizedek óta gondosan ügyelnek arra, hogy úgy finomítsanak mindig a korábbi változatokon, hogy az egy szépen felépített evolúciós vonalat kövessen. Az orr részen a lökhárító és a fényszórók vonala változik a mostani verzióhoz képest, de az első szárnyak formája is módosul valamelyest. Alapvetően befolyásolja a vezethetőséget, hogy az elülső légcsatornák lamellákat kapnak, de az új hátsó légterelő is növeli a leszorítóerőt. Bár pontos méreteket nem közöltek egyelőre, kiszivárgott hírek szerint az autó két centiméterrel lesz hosszabb, míg széltében 1,85 centimétert tettek hozzá a mostanihoz képest. A belső tér is frissül, digitális műszerfal és az érintőképernyős infotainment rendszer lesz az autóban. Ami az erőforrásokat illeti, a Carrera és a Carrera S-nél marad a 3 literes turbófeltöltős motor, amiből a turbófeltöltő geometriájának módosításával sikerült nagyobb teljesítményt kicsiholni, miközben az új részecskeszűrőnek hála a CO2 kibocsátásból is lefaragtak. A Carrera teljesítménye körülbelül 20 lóerővel, 395 lóerőre nőtt ezzel. Az új Carrera S már 456 lóerőre lesz képes, ami 30 százalékkal múlja felül a mostani modell teljesítményét. És ami korábban elképzelhetetlen lett volna, meg kell említeni a hibrid és az elektromos verzió lehetőségét is! Az előbbivel kapcsolatban csak annyit tudni, hogy az autót úgy tervezték, hogy elvileg hibrid meghajtás is belekerülhet, ám erre legkorábban 2022-ben, az új 911-es ráncfelvarrásakor kerülhet sor. A 3 literes turbófeltöltős, hathengeres motor az elektromos erőforrással kiegészítve 507 lóerőre lesz képes a hírek szerint. Az elektromos változat egyelőre nincs a tervek között, de míg korábban August Achleitner, a 911-ért felelős projektvezető ezt alapból elutasította, ma már kevésbé határozott ebben a tekintetben. A sebességváltó terén nem kell nagy változásokra számítani, az új Porsche 911 is kérhető lesz hétfokozatú manuális- és automata váltóval, az utóbbit azonban továbbfejlesztették, hogy gyorsabb legyen a használata. A fékek terén is van újdonság, itt is megjelennek majd a harmadik generációs Cayenne SUV-ban debütáló nagy teljesítményű karbid-acél fékek.   Forrás: