Felfüggeszti a dízelek eladását a Mercedes-Benz

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

Dízelbotrány itt, dízelbotrány ott és bár elvileg a Mercedes nem érintett, azért mégiscsak visszahívnak pár autót átalakításra és egy ideig az E350d-t se árulják

A Mercedes-Benz felfüggesztette az E350d értékesítését Európában egy döntést követően, miszerint újra kell tervezni a 3.0 literes V6-os turbódízel kipufogógázának utókezelését.

A nemrégiben kipattant kartellvád szerint a 90-es évek óta összejátszik a VW-konszern, a BMW és a Daimler (a Mercedes-Benz anyavállalata), többek között nemcsak felosztották egymás között a piacot, de arra is közösen kerestek megoldást, hogy játszhatják ki az emissziós-normákat. A Mercedes-Benz nem került akkora kereszttűzbe, mint a Volkswagen, de "valamiért" mégiscsak visszahívtak jópár autót. És most itt van ez az ügy is...

Az új E350d május óta kapható a legújabb, ötödik generációs E-osztály, vagy mercisebben W213, miután alaposan átdolgozták az előző generáció kipufogógáz-utókezelését is. A Mercedes-Benz most azt mondja, további átalakításokkal a mostani OM642 LS-kódú motorral is alacsonyabb NOx-emissziós értékeket tudnak produkálni.

Felfüggeszti a Mercedes-Benz az értékesítést

A Mercedes egyelőre nem értékesíti az E350d-ket

A változtatások között szerepel például a nagyobb SCR-katalizátor is.

„Az injektálási folyamattal kapcsolatos megfelelő változtatások lehetővé teszik a rendszer hatékonyabb működtetését" – ezzel indokolja a Mercedes-Benz az E350d-n végzendő átalakításokat.

A nagyobb SCR-katalizátor nagyobb felületet biztosít az AdBlue porlasztásához, ezáltal megnőne a különböző nitrogén-oxidokat semlegesítő képessége.

Mercedes-Benz GLE 350d

A GLE-osztály 350d-je valamivel nagyobb AdBlue tankkal rendelkezik, mint az E350d...

A Mercedes tagadja, hogy nagyobb AdBlue-tartályt tennének az E350d-kbe az átalakítások részeként, mivel az újraengedélyeztetett rendszer elviekben ugyanakkora mennyiségű AdBlue-t fecskendez a károsanyag csökkentésért.

„Az új katalizátor nagyobb felülete a kulcsfontosságú a hatékonyságnövelés szempontjából.” – fogalmazott egy Mercedes-Benz dolgozó.

Az E350d 24,5 literes AdBlue tartállyal rendelkezik, míg a nagyobb modellek, mint például a GLE 350d vagy a GLS 350d már 38,5 literes AdBlue tankot kaptak.

Mercedes-Benz GLS 350d

... mint ahogy a GLS 350d is

A Mercedes-Benz egyelőre nem erősítette meg, hogy mikor fogják újrakezdeni az E350d értékesítését, de az újraengedélyeztetési folyamat még egy pár hetet igénybe fog venni.

Forrás:

Autocar

Kapcsolódó írások

2019 Mercedes-Benz E300e oldalról
2018. december 05.
Hivatalosan is megérkeztek a Mercedes-Benz E300e specifikációi és ára, olcsó az nem lesz, gyors viszont igen!
A Tesla Motors története
2017. január 25.
Minden autógyárnak megvan a maga kis története, de nincs még egy olyan, amelyik úgy és annyira változtatta meg a világot, mint a Tesla
Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be
A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak