2017. szeptember 01. | 12:25

Dízelbotrány itt, dízelbotrány ott és bár elvileg a Mercedes nem érintett, azért mégiscsak visszahívnak pár autót átalakításra és egy ideig az E350d-t se árulják

A Mercedes-Benz felfüggesztette az E350d értékesítését Európában egy döntést követően, miszerint újra kell tervezni a 3.0 literes V6-os turbódízel kipufogógázának utókezelését. A nemrégiben kipattant kartellvád szerint a 90-es évek óta összejátszik a VW-konszern, a BMW és a Daimler (a Mercedes-Benz anyavállalata), többek között nemcsak felosztották egymás között a piacot, de arra is közösen kerestek megoldást, hogy játszhatják ki az emissziós-normákat. A Mercedes-Benz nem került akkora kereszttűzbe, mint a Volkswagen, de "valamiért" mégiscsak visszahívtak jópár autót. És most itt van ez az ügy is... Az új E350d május óta kapható a legújabb, ötödik generációs E-osztály, vagy mercisebben W213, miután alaposan átdolgozták az előző generáció kipufogógáz-utókezelését is. A Mercedes-Benz most azt mondja, további átalakításokkal a mostani OM642 LS-kódú motorral is alacsonyabb NOx-emissziós értékeket tudnak produkálni.
A Mercedes egyelőre nem értékesíti az E350d-ket

A változtatások között szerepel például a nagyobb SCR-katalizátor is.
„Az injektálási folyamattal kapcsolatos megfelelő változtatások lehetővé teszik a rendszer hatékonyabb működtetését" – ezzel indokolja a Mercedes-Benz az E350d-n végzendő átalakításokat.
A nagyobb SCR-katalizátor nagyobb felületet biztosít az AdBlue porlasztásához, ezáltal megnőne a különböző nitrogén-oxidokat semlegesítő képessége.
A GLE-osztály 350d-je valamivel nagyobb AdBlue tankkal rendelkezik, mint az E350d...

A Mercedes tagadja, hogy nagyobb AdBlue-tartályt tennének az E350d-kbe az átalakítások részeként, mivel az újraengedélyeztetett rendszer elviekben ugyanakkora mennyiségű AdBlue-t fecskendez a károsanyag csökkentésért.
„Az új katalizátor nagyobb felülete a kulcsfontosságú a hatékonyságnövelés szempontjából.” – fogalmazott egy Mercedes-Benz dolgozó.
Az E350d 24,5 literes AdBlue tartállyal rendelkezik, míg a nagyobb modellek, mint például a GLE 350d vagy a GLS 350d már 38,5 literes AdBlue tankot kaptak.
... mint ahogy a GLS 350d is

A Mercedes-Benz egyelőre nem erősítette meg, hogy mikor fogják újrakezdeni az E350d értékesítését, de az újraengedélyeztetési folyamat még egy pár hetet igénybe fog venni. Forrás: Autocar