A rendszerint bennfentes információkkal rendelkező CarsCoops autós portál szerint a BMW merész ígéretet tett az új dízelt vásárlóknak.

A Carsoop autós portál szerint a BMW igazán merészet húzott a dízelbotrány kellős közepén, ugyanis visszavásárlási garanciát kínál minden Euro 6-os motorral szerelt új autót vásárló részére. Az ajánlatról jelenleg annyit lehet tudni, hogy mindenki, aki 2018. március 15-e után új dízel BMW-t vásárol, az garanciát kap arra, hogy amennyiben lakóhelye vagy munkahelye 100 kilométer sugarú körzetében kitiltják az Euro 6-os dízeleket, akkor a vállalat az autóját visszavásárolja. Nem ez a bajor gyár első lépése dízel ügyben. Ugyanis már most is minden Euro 4-es, vagy ennél régebbi normájú dízelautó tulajdonosának 2 ezer euró kedvezményt adnak az árból, ha elektromos BMW i3-at, vagy egy 130 g/km-nél kisebb károsanyag-kibocsátású Euro 6-os dízelautót vásárol.

A dízelbotrány kezdete

A dízeltechnológia a Volkswagen cég károsanyag-kibocsátási botránya óta kapja egyik pofont a másik után, ennek pedig már csaknem három éve. A VW trükkje nagyon egyszerű volt: turbófeltöltős dízelmotorjaik egy részében szoftver gondoskodott arról, hogy laboratóriumi tesztek alatt a kibocsátott károsanyag mennyisége ne haladja meg az egyre szigorúbb határértékeket. Valós körülmények között persze egészen máshogy tejesítettek a motorok, a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalma ilyenkor 40-szeresen meghaladta a határértéket. A dologból azért lett világraszóló botrány, mert kiderült, hogy összesen 11 millió ilyen „trükkös dízelt” adtak el. Ez azonban csak a kezdet volt, mert a németek lefülelt trükközése rámutatott arra, hogy a dolog az egész iparágat érinti. Az ICCT (Tiszta Közlekedés Nemzetközi Bizottsága) és a német autóklub (ADAC) mérései szerint a tesztek és a valós körülmények között mért értékek legnagyobb mértékben a Volvo, a Renault, a Jeep, a Hyundai, a Citroen és a Fiat esetében tértek el egymástól, de sok más cég is besározódott a dízelbotrány során.

Kevesebb dízelautót vesznek

Nem meglepő ezért, hogy a dízelek népszerűsége világszerte visszaesett, de a világ legnagyobb dízeles nagyhatalmában, Németországban is sokan elfordultak a korábban oly népszerű technológiától. A DAT-csoport adatai szerint 2017-ben az új autót vásárlók 23 százaléka, illetve a használt járművet vásárlók 15 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a dízelbotrány befolyásolta abban, hogy milyen autót választott. Sokan pedig kifejezetten azért vásároltak új autót, hogy megszabaduljanak régi dízeles járművüktől.
Nem is Németországban imádják leginkább a dízel autókat 

A gyártók drámáját jól mutatja, hogy Európában tavaly az újonnan eladott autók 44 százaléka volt dízel, ami a 2011-es csúcshoz képest tíz százalékos esés. Ez a folyamat azonban egyre gyorsul: Németországban 19 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 24 százalékkal kevesebb dízelautót adtak el 2018. februárjában, mint egy évvel korábban.

Kitiltott dízelek

Ebben persze kellett az is, hogy a német Szövetségi Közigazgatási Bíróság nemrég 2018. március elején úgy döntött, hogy Stuttgartnak és Düsseldorfnak saját hatáskörben is lehetősége van kitiltania területéről a füstölgő autókat, amennyiben a légszennyezettség átlépi a megadott határértéket. A tiltás lehetősége a legkorszerűbb, Euro 6-os dízelekre nem vonatkozik, így elvileg ezek tulajdonosainak nem kell korlátozástól tartania. Az emberek azonban máshogy gondolkodnak és tartanak attól, hogy egy későbbi szigorítás miatt nem használhatják drágán megvett kocsijukat. A BMW visszavásárlási garanciája éppen az ő számukra jelenthet biztosítékot, legalábbis akkor, ha lakóhelyük vagy munkahelyük 100 kilométeres körzetében bármelyik város rájuk érvényes tiltást vezetne be. Forrás: