2017. október 12. | 18:18

A brit autógyártás mindig is különleges helyet foglal magának a négykerekűek világában, ez a három autó pedig a képzeletbeli trónszékre is pályázik!

Van valami a brit autókban, amitől nagyon különleges lesz ez az egész. Ránézve is rögtön észre lehet venni azokat a jellegzetes formákat, amikkel csak egy ott készült autón láthatunk. Pontosan nehéz ezeket szavakba önteni, de mégis egy külön szekciót képviselnek ezek a javarészt nagy történelemmel rendelkező szigetországi márkák. Ritka az olyan brit jármű, ami igazán a tömegpiacnak készült volna, mintha kicsit mindegyik műalkotás lenne. A brit mérnökök látszólag szabadon dolgozhattak és szerezhettek inspirációt álomautóik eléréséhez. Hogy miből, az jó kérdés, de visszatérve, valóban kevés brit jármű lett elterjedt "tömegcikk"; nagyon sok típusból rendkívül kevés készült. Íme három hamisítatlan példány.

Aston Martin DB5 (1965)

Bizony a jó öreg Aston Martin sosem okoz csalódást. Ha egy mai példány hasít az utcákon, mindenki akarva akaratlanul megfordul. Ezt az 1965-ben gyártott szerelemautót 280 lóerős motorral, kézi sebességváltóval és könnyített, de nagyon jól kidolgozott alumíniumvázzal szerelték fel. Ez a típus szerepelt fénykorában a James Bond filmekben, 47 év után pedig visszatért a Skyfall című 007-es filmben, hogy ismét megdobogtassa a nézők szívét.
Jobb képet keresve sem találhatnánk...

Austin Healey 3000 MKIII (1965)

Ez az autó volt, amit a második világháború után elérhető áron kínáltak a lakosságnak, mint sportkocsi. Sokat exportáltak belőle az Egyesült Államokba, ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy életben maradjon a márka. A híres versenyző és mérnök Donald Healey és az óriási vállalat a brit Motor Corporation által összerakott 3000-es számú autó 1959-ben debütált. Az erősebb MKIII változat 1963-ban látott először napvilágot. Sportautónak is használták, versenyeken indították és nagy sikereket értek el vele. A maga idejében jó néhány sebességi rekordot megdöntött.
Az Austin Healey egy kiállításon

Rolls-Royce Phantom VI Limousine by Park Ward (1968-90)

A Phantom VI, mely 1968-ban debütált és 1990-ig maradt a gyártó katalógusában. A Rolls-Royce akkor is és most is egy elképesztően ritka jelenség az utakon, egy igazi eszmény. A Phantom VI nagyon csendes és nagyon fényűző autó volt, és még annál is több. A cég csupán 374 darab autócsodát gyártott ebből a típusból. Legtöbbjük a londoni Mulliner Park Ward üzemben rakták össze, természetesen kézzel. A korai típusok egy 6,2 literes V8-as motort kaptak, a későbbi modellek pedig egy 6,75 literes V8-cal voltak felvértezve, 250 lóerő körüli teljesítménnyel.
Megáll a lélegzet...

Érdekesség: A Mulliner Park Ward a Rolls-Royce leányvállalata volt, az üzemben Rolls-Royce és Bentley autóknak építettek autóházakat. Jelenleg a Bentley tulajdonában áll, a nevet meghagyták és ez a gyár üzembehelyező központja. Hamarosan újra három brit autó kerül reflektorfénybe. Forrás: BBC; Pinterest
  • Címkék:
  • Top