Három autócsoda a britektől!

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A brit autógyártás mindig is különleges helyet foglal magának a négykerekűek világában, ez a három autó pedig a képzeletbeli trónszékre is pályázik!

Van valami a brit autókban, amitől nagyon különleges lesz ez az egész. Ránézve is rögtön észre lehet venni azokat a jellegzetes formákat, amikkel csak egy ott készült autón láthatunk. Pontosan nehéz ezeket szavakba önteni, de mégis egy külön szekciót képviselnek ezek a javarészt nagy történelemmel rendelkező szigetországi márkák. Ritka az olyan brit jármű, ami igazán a tömegpiacnak készült volna, mintha kicsit mindegyik műalkotás lenne. A brit mérnökök látszólag szabadon dolgozhattak és szerezhettek inspirációt álomautóik eléréséhez. Hogy miből, az jó kérdés, de visszatérve, valóban kevés brit jármű lett elterjedt "tömegcikk"; nagyon sok típusból rendkívül kevés készült. Íme három hamisítatlan példány.

Aston Martin DB5 (1965)

Bizony a jó öreg Aston Martin sosem okoz csalódást. Ha egy mai példány hasít az utcákon, mindenki akarva akaratlanul megfordul. Ezt az 1965-ben gyártott szerelemautót 280 lóerős motorral, kézi sebességváltóval és könnyített, de nagyon jól kidolgozott alumíniumvázzal szerelték fel. Ez a típus szerepelt fénykorában a James Bond filmekben, 47 év után pedig visszatért a Skyfall című 007-es filmben, hogy ismét megdobogtassa a nézők szívét.

Jobb képet keresve sem találhatnánk...

Jobb képet keresve sem találhatnánk...

Austin Healey 3000 MKIII (1965)

Ez az autó volt, amit a második világháború után elérhető áron kínáltak a lakosságnak, mint sportkocsi. Sokat exportáltak belőle az Egyesült Államokba, ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy életben maradjon a márka. A híres versenyző és mérnök Donald Healey és az óriási vállalat a brit Motor Corporation által összerakott 3000-es számú autó 1959-ben debütált. Az erősebb MKIII változat 1963-ban látott először napvilágot. Sportautónak is használták, versenyeken indították és nagy sikereket értek el vele. A maga idejében jó néhány sebességi rekordot megdöntött.

Az Austin Healey egy kiállításon

Az Austin Healey egy kiállításon

Rolls-Royce Phantom VI Limousine by Park Ward (1968-90)

A Phantom VI, mely 1968-ban debütált és 1990-ig maradt a gyártó katalógusában. A Rolls-Royce akkor is és most is egy elképesztően ritka jelenség az utakon, egy igazi eszmény. A Phantom VI nagyon csendes és nagyon fényűző autó volt, és még annál is több. A cég csupán 374 darab autócsodát gyártott ebből a típusból. Legtöbbjük a londoni Mulliner Park Ward üzemben rakták össze, természetesen kézzel. A korai típusok egy 6,2 literes V8-as motort kaptak, a későbbi modellek pedig egy 6,75 literes V8-cal voltak felvértezve, 250 lóerő körüli teljesítménnyel.

Megáll a lélegzet...

Megáll a lélegzet...

Érdekesség: A Mulliner Park Ward a Rolls-Royce leányvállalata volt, az üzemben Rolls-Royce és Bentley autóknak építettek autóházakat. Jelenleg a Bentley tulajdonában áll, a nevet meghagyták és ez a gyár üzembehelyező központja.

Hamarosan újra három brit autó kerül reflektorfénybe.

Forrás: BBC; Pinterest

Kapcsolódó írások

 Napóleon Bonaparte
2019. június 30.
A történelem nagy alakjai ló helyett autóval jártak volna, ha néhány száz évvel később születnek. De vajon milyenekkel?
2019. január 07.
A Rolls-Royce a ’90-es években mutatta be máig egyik legdrágább és legexkluzívabb modelljét és annak hosszított változatát. Ők az 1998-as Silver Seraph és a 2000-es Park Ward
Rolls-Royce Wraith Eagle VIII
2019. május 26.
Az első, megállás nélküli transzatlanti repülést végrehajtó pilóták teljesítménye előtt tiszteleg a most debütáló Rolls-Royce Wraith Eagle VIII kupé
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.