Bár a márka mindig is arra törekedett, hogy nagy végsebességgel rendelkező autókat gyártson, Wolfgang Dürheimer, a Bentley vezérigazgatója úgy hiszi, megváltoztak a vásárlóik prioritásai az autóikat illetően.

„Korábban kritikus rész volt az értékesítés szempontjából, hogy 320 km/h-t tudjon az autó. De a jövőben, elképzelhetőnek tartom, ha csupán egypár autónk lesz képes elérni ezt a hihetetlen sebességet, leválthatjuk ezt más szempontokra, például jobb minőségű felfüggesztésre, vagy éppen zéró emisszióra és tiszta levegőre.”

„A teljesítmény nagyon mást jelenthet majd, mint ahogy ma látjuk.”


Az új, harmadik generációs Bentley Continental GT egyszerre őrzi a Bentley-s vonalakat, mégis újszerűnek hat

Dürheimer nem mondott semmit azzal kapcsolatban, mikor fog ez a szemléletváltás végbemenni a Bentleynél, de ahogy mondta:

„A vásárlók ritkán tudják előre, mit szeretnének. Általában meg kell mutatnod nekik. Kínában például már most a levegő minősége jobban érdekli az embereket, mint hogy mi a végsebesség.”

Dürheimer a jövő villamosított Bentley-eivel kapcsolatban elmondta, szerinte mindig kelendőek lesznek a márkát kedvelők számára:

„Érzelmekről beszélünk, amit egy autó kivált – és öt érzékszervünk van, hogy élvezzük őket. Egy gyors autó mindig izgalmas látvány lesz. Az érzékeinket mindig stimulálni fogja egy autó.”


A Bentlynek gondolnia kell a jövőre, Kínában már most fontosabb a tiszta levegő, minthogy mennyivel megy az autó

„Az ízlés megváltozott: régebben Castrol R-t, ma már mást kérnek az autók. Ugyanez igaz a szagra is. És ott van a hang: teljesen más lesz egy elektromos autóval, de ahogy a csönd majd megtestesíti a maga luxusát, úgy a többi érzéket is kiélesíti. Extrém optimista vagyok a jövővel kapcsolatban.”

Hogy a Bentley nagy változások előtt áll, mi sem jelzi jobban, minthogy a márka legjobban fogyó modelljéből, a Continental GT-ből a harmadik generáció fog bemutatkozni a Frankfurti Autószalonon szeptemberben.


Az új Bentley Continental GT hiába lett karcsúbb, még mindig súlyos, 2.250 kg-mot nyom

A W12-es duplaturbós 6.0 literes motor 635 lóerőt é 900 Nm-t fog produkálni, a nyolcsebességes automata váltóval pedig 3,7 másodperc alatt gyorsul a 2.2 tonnás monstrum.

Forrás:

Autocar