2018. január 09. | 12:58

Az Audi egyébként is rendkívül gazdag SUV kínálata tovább bővül 2018-ban: itt az új zászlóshajó, a Q8, melyet a fotósok az Ibériai-félsziget déli csücskén kaptak lencsevégre.

A Q-kategória legnagyobb modellje könnyedén felveszi a versenyt a luxuskategóriában a Range Roverrel, és felülmúlja a Q7-est is; karcsúbb, különlegesebb modell, melynek hátulja igazán hetyke, coupé-szerű. A kémfotósok ezúttal Dél-Spanyolországban, tesztelés közben kapták lencsevégre a Q8-ast, először láthatóak tehát a különleges karosszériaelemek.

Nem meglepő, hogy a kész modell erős hasonlóságot mutat a Detroit Motor Show-n bemutatott Q8 Concept változattal, melyet körülbelül egy éve ilyenkor láthatott a közönség. Az autót 2018-ban dobják piacra, a mostani álruhája eléggé sokat enged láttatni, így egy-két különleges dizájnelemet könnyedén ki lehet szúrni rajta. Az autó eleje éppen olyan, mint a legújabb Audi katalógusban, alacsonyabb, szélesebb ráccsal és keskenyebb fényszórókkal, mint a Q7 esetében. A testesebb hátsó vonalvezetés a Bentley Bentaygára emlékeztet, a sportos, szűk hátsó rész pedig nagyon hasonlít a Lamborghini Urusra.

A Q7-tel együtt az új modellt is Pozsonyban, az Audi szlovákiai üzemében gyártják majd. A Q7-hez hasonló “lábnyoma” lesz a Q8-nak is: három méteres tengelytáv és öt méter feletti teljes hosszúság, ám 40 milliméterrel közelebb lesz a földhöz. Az utasok poggyászának szállítására ott lesz a 630 literes csomagtartó, mely a Range Roverhez képest még mindig aprócskának tűnik, lévén a Rover csomagtartója 279 literrel nagyobb.

A kúp alakú hátsó rész és a meredek tetővonal egy négyüléses kialakítást eredményezett, ám az autó piacra bocsátása előtt egy extra, ötödik ülést még be fognak építeni hátra.

A koncepció részét képezi egy e-tron feltöltős hibrid hajtóegység, mely egy 3000 köbcentis TFSI motort, és 17,9 kWh-os lítium-ionos akkumulátorral ellátott elektromos motort használ. A hajtóegység együttes teljesítménye 438 lóerő, melyhez 700 Nm nyomaték társul.

Az Audi szerint a 0-100 gyorsulása 5,4 másodperc, a végsebessége pedig 250 km/h lesz, miközben a szén-dioxid kibocsátása 53g/km szintet éri el. Az erőátvitelt egy nyolcsebességes automata váltó és a quattro négykerékmeghajtás segíti.

Jó esély van rá, hogy a benzines-elektromos hajtóegység is elérhető lesz, mivel az Audi közleményében az áll, hogy tanulmányozták a hajtóegység működését, kísérleteik pedig ismét annak fontosságát igazolták. Kizárólag elektromos meghajtással a Q8-as 60 kilométert képes megtenni, a lítium-ionos akkumulátor pedig két és fél óra alatt töltődik fel teljesen.

Akik nagyobb teljesítményre vágynak, azok válthatnak majd az Audi SQ8-ra. Ebben a modellben valószínűleg egy 4000 köbcentis V8-as dízel motor lesz, mely plusz 429 lóerőt jelent. Amikor az SQ8-ról kérdezték tavaly Detroitban, Dietmar Voggenreiter a kereskedelmi és marketing igazgató azt mondta: “Igen, ez valami olyasmi, amit meg szeretnék csinálni.”

Az új koncepció az Audi simakeretes, nyolcszögletű rácsának szélesebb változatát tartalmazza, mely új mátrix LED fényszórókkal lesz megtámogatva. 23 colos felnik és szén-kerámiás fékek teszik teljessé az élményt.

Hátul a LED-lámpák végighúzódnak az autó teljes szélességén, ezt az Audi megkülönböztető elemnek szánja a jövőben az e-tron modellek számára.

A hivatalos adatok szerint az Audi 31,2 centiméteres virtuális vezérlőpultja nagyobb felbontást, ezáltal könnyebb kezelhetőséget kínál. A gombok sokasága helyett digitális érintőképernyő lesz a műszerfalon és a középkonzolon egyaránt.

Forrás: Auto Express