Jövőre lesz kapható a GM önvezető autója

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Áttörés jöhet az önvezető autózásban, mert a GM és a Waymo is bemutatja saját kereskedelmi forgalomban kapható, emberi beavatkozás nélkül működő autóját.

Beszállt a General Motors önvezető autókat fejlesztő vállalatába, a GM Cruise-ba a japán Soft Bank befektetési alapja, a Soft Bank Vision Fund. Az alap összesen 100 milliárd dollárnyi vagyon felett rendelkezik, és meglehetősen nagypályás a technológiai befektetési piacon. A cég elsősorban a autómegosztó közösségi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalatokba invesztál, legnagyobb egyéni részvényese például az Ubernek és a délkelet-ázsiai autómegosztó óriásnak, a Grabnek is.

Chevrolet Bolt

A Chevrolet Bolt lesz a GM első önvezető autójának az alapja.

A 2,25 milliárd dolláros tranzakcióval a Soft Bank 19,6 százalékos részesedést szerzett a cégben. A befektetésből 900 millió dollárt azonnal kifizetnek, míg a fennmaradó összeget akkor, ha a GM Cruise piacra dobja önvezető autóját, amire nagy valószínűséggel jövőre kerülhet sor. A megállapodás részeként a General Motors maga is befektet 1,1 milliárd dollárt a GM Cruise-ba, így az biztos, hogy anyagi problémákra nem hivatkozhatnak majd a mérnökök.

A General Motors első teljes mértékben önvezető járműve a Chevrolet Bolt EV-ra épül majd, és a hírek szerint nem lesz benne kormány és pedál, vagyis a teljes önvezetés a cél. Ez annyiban mindenképp újdonság, hogy az autós cégek többsége még a koncepció autóinál is meghagyja a beavatkozás lehetőségét, legfeljebb a kormány behúzható, amikor éppen önvezető módban működik a jármű.

Ilyen lehet majd az önvezető Chevrolet Bolt belső tere

Ilyen lehet majd az önvezető Chevrolet Bolt belső tere.

A GM első önvezető autói a vállalat Michigan államban található, Orion Township városban lévő üzemében készülnek majd, ám azt egyelőre nem tudni, hol lehet ezeket először használni. Valószínűleg a GM hagyományos tesztterepein bukkannak fel elsőként a spéci Chevrolet Boltok, így San Francisco belvárosa, az arizonai Scottsdale, a michigani Warren és Manhattan utcái a legesélyesebbek.

Talán furcsán hangzik, de nem is biztos, hogy az első, már élesben működő autók különösebben feltűnnek majd a helyieknek, mert olyan sok tesztjármű fut ezeken az utcákon, hogy volt idő hozzájuk szokni. Az igazi kérdés szerintem inkább az, hogy a tulajdonosok mennyire lesznek elégedettek ezekkel, biztonságban érzik-e majd magukat benne.

Közben persze a konkurencia is aktív, a GM legnagyobb riválisa, a Waymo például már 2018-ra ígéri a maga piacképes önvezető járművét, ami először az arizonai Phoenix városában, egy 100 négyzetmérföldes területen fog majd működni.

Forrás:

Kapcsolódó írások

BME önvezető Smartja hátulról
2019. március 13.
A tököli reptéren vettünk részt egy kutatási projekt sajtónapján
A Samsung önvezető autót fog tesztelni
2017. május 04.
A koreai infrastruktúráért és közlekedésért felelős minisztérium engedélyt adott a Samsungnak, hogy elkezdhesse az önvezető autó rendszerét tesztelni
VW Up! méretű elektromos autóval villant az Audi
2017. június 02.
Az németek 2021-re tervezik az önvezető, e-Tron rendszerrel ellátott kisautójuk piacra dobását. Vajon ez lesz a valaha készült legkisebb Audi?
Honda is önvezető rendszert fejleszt
2017. június 08.
A Honda célkitűzése, hogy 2025-re vezetés közben alhasson a sofőr, ne kelljen folyamatosan az utat figyelnie, valamint hogy az utazással töltött idő szórakoztató legyen