2017. november 15. | 15:49

Ryan első próbálkozása tuning terén nem igazán sikerült, de másodjára már kialakult a számára legkedvesebb stílus, ami kimondottan egy egyveleg irányvonal lett

Társszerző: Bolgár Krisztián

Az ízlés is egy olyan téma, amit igencsak nehéz egy cikkel kivesézni. Mindenkinek más az ízlése, legyen szó ételről, ruhákról, autókról, egyszóval bármiről. Ebből következik, hogy ízléseddel nem mindenkinek fogsz tetszeni, és ez bizony fordítva is igaz. De az ízlés az egyéniség kifejlődéséhez elengedhetetlen, és ízlésed tükrözéséhez való bátorságot is el kell sajátítanod. Ryan esete is tanulságos az ízlés kialakulásának fontosságáról, mert amilyen stílust követett első autójával, azt bizony mára már teljesen másképp látja, és kacag a régi stílusán. Őszintén magadba nézve pedig bevallhatod, hogy ez már veled is megesett már ez, akár már többször is, csak nem feltétlenül autóval.

Az ízléstelen tuningtól az ízléses felé?

Ryan autós életének kezdete tini éveire vezethető vissza, amikor barátjával autós találkozókra jártak a helyi szupermarket parkolójába, jobb program híján. Az egyszeri alkalomból hamar kétszeri lett, és ez így alakult egészen addig, amíg szokássá nem vált a két barát között, hogy találkozókra járjanak csorgatni a nyálukat, beszélgetni a többiekkel és élvezni az egész kisugárzását. A kezdetleges fellángolásnak – mint ahogy az szokott lenni – meg is lett az eredménye, és Ryan vásárolt egy 5.generációs Toyota Celicát.
LSD zsanérok, JDM lámpák és hihetetlen szélesség – nem egyszerű elsőre megemészteni

Szegény autónak rengetegféle külsőt kellett elviselnie, amit Ryan ráaggatott, mivel a tuner ízlése még teljesen hadilábon állt a valósággal. Túl sok mindent szeretett volna autójába belevinni Ryan, ezért úgy gondolta, hogy minden stílusból rak egy csipetnyit. Egy profi tunernél még akár működhetne is a dolog, de abban az esetben is alkalmaz a delikvens egy fő építési stílus irányvonalat, és aköré helyezi fel a különböző stílusok ismertető jegyeit. A Celica egy szörnyeteg lett, amit elnézve Ryan is belátott. Szeretett volna csiszolni stílusán, ezért előrendelt egy tucat japán tuning magazinra és az interneten is böngészett, hogy mégis mi a menő manapság? Az új ízlése mellé új autót is kinézett magának, mégpedig a méltán híres S13/S14-es Nissan Silviákat.

És hogy lett Nissanból Subaru?

A választ 2010 őszén kapta meg Ryan, édesapjával egy kereskedés felé tartottak, ahonnét kiválasztották az ideális Silviat. Ryannek a szempont az volt, hogy egy viszonylag egyszerű szerkezetet tudjon szerezni a Celica helyére, amivel az egyetem-munka-otthon távot gond nélkül letudhatja. Nem utolsó sorban pedig legyen meg benne a potenciál, ami Ryan új ízléséhez ideálisan illene.
Az autó hátulja is drasztikus, de mégis gyáriasan hat a Jetta szélesítés, amit ráadásul nem is profi kezek viteleztek ki

A kereskedésbe tartva Ryan és apja elsétált egy hófehér Impreza mellett, ami szolid ültetést és egy felniszettet is viselt már. Ryan úgy gondolta, hogy minek egy alappal kezdeni, ha már van egy módosított egyed, aki ráadásul sokkal jobban is tetszett neki. Akkortájt robbant be Kentucky államba (ahol Ryan él) a VIP style a köztudatba, és a tuner is ebbe az irányba szerette volna elvinni az autót, persze hatalmas szélesítésekkel, meg ami még a körítéshez kell. Ryan egyből bele is fogott a projektbe, és igyekezett összefogni gondolatait. Pontosan nem tudta mit akar, csak azt, hogy egy extra széles Impreza-t, aminek kivitelezéséhez nem is volt elegendő tudása.
A japán stílusú matricázás pedig abszolút telitalálat

Apja viszont szívesen segített neki kivitelezni Ryan eszelős tervét, a karosszériamunkában vállalt szerepet. Az első etapja a dolognak 4db MK4-es VW Jetta gyári sárvédő beújítása volt, ami Ryan elképzelése alapján gond nélkül felrakható az Imprezára. Összehívta barátait, hogy segítsenek a műveletekben, de eleinte mindenki szkeptikus volt. Hosszú órák, számos hegesztőpálca és némi üvegszál után viszont körvonalazódott az autó formája és Ryannek bizony igaza volt.

Őrült szélességhez őrült kiegészítők dukálnak

Ryan Jetta sárvédői telitalálatnak bizonyultak, ezért még több önbizalmat szerzett a srác a projektjéhez. Sorra rendelte az alkatrészeket, kezdésnek a külső tökéletesítéséhez. Érkezett a Chargespeedtől első lökhárító, küszöbspoiler és hátsó lökös, persze mindet az új szélességhez kellett utólagosan igazítani. A Liberal hűtőmaszk, a JDM piacos fényszórók, a 326POWER „manriki” hátsó szárny, no meg a kötelező Ganador visszapillantók követték a vásárlás menetét. Az őrületben pedig a Lamborghini Style Door, másnevén LSD ajtózsanérok beszerelése volt, amikkel végképp „kinyírta” Ryan a reneszánsz Subaru, illetve rali fanatikusokat. A Hexistől érkezett egy teljes fóliázás, amit egyedi japán stílusú matricázással dobott fel Ryan. A futómű is tartogatott szükséges lépéseket, ezért D2 levegős futómű, TruhHart lengőkarok, kormányösszekötők, C-oszlopmerevítések, illetve egyedi excentercsavarok is beépültek az ideális kerékdőlés érdekében. Mindehhez persze ideális felni is kellett, ami egy Work Meister készlet lett, 18x11.5” és 18x14” méretekben, 32mm-es nyomtávszélesítőkkel együtt.
Lavór felnik, földet súroló karosszéria

Ryan stílusa nem kétség, hogy még nem alakult ki teljesen, de tény, hogy jó úton jár a srác. Subaruja is kissé szedett-vedettnek tűnhet, de az igazság az, hogy jól lőtte be a fiú a fő irányvonalat. Kíváncsi vagyok, hogy hogyan fog alakulni a tuner következő tuning projektje, remélem ti is! Forrás: