2018. április 06. | 21:11

A Mercedesek alkotói ezúttal nem csak a lóerő szerelmeseire, hanem a környezettudatos vásárlókra is gondoltak.

Társszerző: Hajas Imelda

A Mercedes-Benznek valamivel mindig sikerül felhívnia magára a figyelmet, így ezúttal két legyet csapott le egyszerre, hogy még izgatottabb légy! A jó hír az, hogy a lóerő-mágus AMG GLE 63 formáció már a 2019-es év elejétől elérhető lesz, viszont az elektromos hajtású szedánra plusz egy évet várni kell. Vajon megéri? Lencsevégre kapták az új Mercedes-Benz GLE-t, de nem ám a megszokott alap modellt, hanem az annál sokkal forróbb AMG 63-as tuning kivitelt! A méretarányok szemmel ezúttal is könnyen leolvashatók, továbbra is maradt a GLC és a GLS között, valamint a GLS-sel közös platform is ott van még alul. Az SUV 603 féklóerős és várhatóan az AMG ikerturbós motorját fogja megkapni a korábbi 5,5 literes egységek helyett. Michael Kelz, a projektvezető elöljáróban elmondta az EQ S-ről hogy az úgynevezett MRA-platform (az S-osztály platformja) nem kompatibilis a tisztán elektromos hajtással, viszont plug-in hibrid kialakításra alkalmas. Egy teljesen új moduláris architektúrát, az MEA-t fogják használni. A félreértések elkerülése végett már most tisztázni kell azt is, hogy például a Jaguarral, vagy az Audival ellentétben az EQ S-nek nem lesz köze a már meglévő S-osztályhoz, attól egy teljesen különálló modell lesz. Kelz azt nyilatkozta, hogy eredetileg nem tervezik az autót plug-in hibridként piacra dobni, de a későbbiekben akár még elő is fordulhat. Amint jelentős lesz a növekedés a keresletben, tervezi, hogy majd a CLS is meg fogja kapni a hibrid hajtást. Az autó az új, úgynevezett EQ elektromos szegmensben lesz megtalálható azon modellek mellett, melyeket már koncepció formájában korábban bemutattak. Ilyenek például az EQ A hatchback és az EQ C SUV. A Mercedes az EQ márkanév alatt már számos nevet védjegyezett, beleértve az EQ S-et is. Ami a nem AMG-modelleket illeti, várhatóak lesznek majd frissített turbófeltöltésű négy- és hathengeres benzin- és dízelmotorok, valamint egy új plug-in hibrid opció (a környezettudatosság érdekében). Utóbbi tehát biztosan egy közös tulajdonság lesz az EQ S-sel, illetve fontos tulajdonság annak érdekében, hogy az autó megfeleljen a szigorú kibocsátási jogszabályoknak a nemzetközi piacokon, például Kínában. Az AMG aktuális GLE modellje nem lassú, a null-százas sprintet 4,2 másodperc alatt futja, így elképzelhető, hogy nagyobb teljesítményű és könnyebb utódja javítani fog az időn. A hamarosan szintén megjelenő riválisa, a BMW X5 M 592 féklóerővel fog rendelkezni, ami már most igen szoros versenyfeltételeket idéz elő. Az új GLE keréktárcsái vadiúj íveket kaptak, amelyektől az eddiginél markánsabb kiállása lett. Konkurensei továbbra is a Porsche Macan és a nemrég faceliftelt Range Rover Sport, míg az EQ S-é a zéró károsanyag-kibocsátású Jaguar XJ, továbbá a következő generációs, elektromos Audi A8. Kelz azt is elárulta, hogy már látott zéró károsanyag-kibocsátású luxus-koncepciót és szerinte egy ilyen autót 2020-ra már simán piacra lehet dobni. Azt is hozzátette, hogy a márka 2022-re már 20 villamos hajtású modellt tervez megalkotni! Forrás: