Az M részleg 1972-ben lett alapítva, a BMW motorsport részlegeként. Céljuk a márka berobbantása az autósportokba, ezzel is biztosítani, hogy a hárombetűs márka neve eggyé forrjon a dinamizmussal. Első projektjük a 3.0 CSL volt, majd az 1978-ban megjelent az M1, azon nyomban beírtaóák az M GMBH nevét az autófanatikusok agyába. Azóta a BMW főbb modelljei rendszerint kezelést kapnak a motorsport részlegről, ez teljes átdolgozást jelent. Az M jelzésű autók új motort, váltót, futóművet és belsőt kapnak. A külső változtatások sem maradhatnak el, a cél a sportosabb vonalak és a jobb aerodinamika. 

Az évek során az M-es BMW-k a márka presztízs kérdésévé is váltak, a konkurenciával szembeni kiélezett verseny a számokban és a vezethetőség terén is itt ütközik ki a legjobban. Az M GMBH valamit jól csinál, hiszen rengeteg fanatikus rajongója lett a BMW teljesítményorientált részlegének. De az aktuális M plecsnis kocsik közül vajon melyik a leggyorsabb? 

Utána lehet nézni a számoknak, de sokkal izgalmasabb, ha fej-fej mellé állítják a sokszáz lóerős bestiákat. Vajon az agilis M2, a minden téren optimális M4, vagy a két monstrum nyeri meg a csúcsteljesítményű BMW-k viadalát?

https://www.youtube.com/watch?v=bCu0Z71QRF0