2018. február 14. | 17:42

2019-re még magasabb és fényűzőbb luxust ígér a C-osztály autóiba a Mercedes, több erő, több alapfunkció és még annál is több technológia.

A Mercedes-Benz C-osztály korábbi verziói általában masszív autók, de nem mindig voltak különösebben érdekesek, vagy különlegesek. A C-osztály 2015-ös újratervezésével azonban minden megváltozott. Nem csak azért, mert az új C-osztály úgy fest, mint egy kis méretű S, hanem mert belül is hozza majdnem ugyanazt a szintet, mint egy S-osztály tenné.

Annak ellenére, hogy a C megőrizte a megszokott érzést, a Mercedes olyan frissítéseket adott hozzá, amely új teljesítményt, új szabványos jellemzőket és még több technológiát eredményez.

A külső változásokat nem vitték túlzásba és inkább az autó megjelenését finomították ahelyett, hogy teljesen új külalakot kapott volna a modell. Főleg az új első- és hátsó lökhárítók, amik S-osztály érzetet nyújtanak a tulajdonosnak. A Mercedes LED-es fényszórókat és hátsó lámpákat tervezett és új, 17 hüvelykes kerekeket álmodott meg az alapmodellhez, hozzáadott két új festékszínt és újratervezte a kulcsot is. Belül a C-osztály új kormánykereket kap, de ezen túlmenően a kabin nagyon hasonlít az elődhöz.

A vizuális frissítések minimálisak, de a C-osztálynak nem is feltétlenül kellett jelentős átváltozás. Ehelyett a Mercedes úgy döntött, hogy több alapfunkciót kínál, és több technológiai opciót vezet be az alapmodellekbe is. Tehát ha új C-osztályt vásárolsz, a nyomógombos indítás, a behúzható napfénytető, a faburkolat, 7,0 hüvelykes infotainment rendszer és az automatikus fékezési rendszer beletartozik a várhatóan 255 lóerős alapmodell árába.

Akik egy kicsit nagyobb luxust keresnek, 10,25 hüvelykes infotainment-rendszert, 12,3 hüvelykes digitális műszerfalat, panoráma napfénytetőt, fűtött és hűtött első üléseket, fűtött kormánykereket, heads-up kijelzőt, NFC vezeték nélküli töltést és Burmester hangrendszert is választhatnak autójukhoz. A legfontosabb azonban, hogy az E-osztályú félvezető segédtámogatási csomag is választható opció lesz a C-osztályban is.

A megfelelő körülmények között az új C-osztály képes lesz biztonságos követési távolságot tartani, lesz sávtartó rendszere, sebesség változtatás és tartás az aktuális korlátozásoknak megfelelően, valamint a sávváltáshoz is lesz megfelelő támogatás. A rendszer nem olyan fejlett, mint a Cadillac SuperCruise vagy a Tesla Autopilot, és rendkívül távol áll attól, hogy önvezető legyen, mégis hasznos és praktikus technológia.

Az új C-osztályt 2018 végétől tervezik forgalomba hozni, valamint a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be hivatalosan.

Forrás: