Érdekes eredményre jutott a g7.24.hu: márkák szerinti bontásban kikérték az üzemben lévő autók számát és a baleseti statisztikákat, majd összevetették a kettőt.

Sok sztereotípia létezik az autós világban. Vannak márkák, amelyek tulajdonosait óvatosnak, míg másokat közveszélyesnek tartanak. Persze magukról az autókról is vannak olyan általános vélekedések, amelyeket nem mindig támaszt alá valós adat, vagy ha valamikor volt is valóságalapja egy általánosításnak, egyáltalán nem biztos, hogy az most is megállja a helyét. Ilyen például, hogy a francia autókkal sok a baj, az olaszok hisztis jószágok, bezzeg a japánok precízek, a németek meg nem sajnálják a vasat, a Volvo pedig biztonságos. Éppen ezért érdekes a g7.24.hu elemzése, amiben arra keresték a választ, hogy az egyes márkák esetében mekkora az esélye annak, hogy egy balestben személyi sérülés vagy haláleset történik. Legalább ennyire érdekes, hogy azt is sikerült számszerűsíteniük, hogy az egyes márkák esetében mennyi sérülés vagy haláleset történt okozóként, illetve vétlen elszenvedőként.
2016-ban 301 ember halt meg közlekedési balesetben Magyarországon

A statisztika metodikája viszonylag egyszerű volt, kikérték a KSH-tól és a Belügyminisztériumtól az üzemben lévő autók számát és a baleseti statisztikákat, majd ezeket összevetették. Azokat a típusokat vették csak figyelembe, amelyekből legalább 10 ezer darab fut az utakon, mert ennél kisebb számnál szerintük már egy-egy baleset is torzíthatna az eredményeken. Ami a halálos balesetek számát illeti, ebben a Daewoo márka szerepelt messze a legrosszabbul, akár vétkes, akár vétlen volt a sofőr: a forgalomban lévő autók számához mérten ilyen típusú járműben haltak meg legtöbben tavaly Magyarországon. A dél-koreai modellt követi az Alfa Romeo, a Seat, a Mercedes és a Honda. Érdekes módon az utóbbi négy márkánál a halálos baleset okozója többnyire az ezt vezető sofőr volt, de közülük is a Seat esetében legrosszabb a mutató. Arányaiban a legkevesebb halálos baleset a Dacia, a Mazda, a Kia, a Hyundai és a Citroën márkáknál volt, és a Citroën kivételével ez mindig a másik fél hibája miatt következett be. Pontosabban a Dacia kilóg a sorból, ugyanis ilyen márkájú autóval a g7.24.hu szerint nem történt 2016-ban halálos baleset.      A személyi sérüléssel járó (de nem halálos) balesetek esetében teljesen más a sorrend, itt a Mercedes, a Honda, a MAN, a Daewoo és a BMW van az első öt helyen. A statisztika tartalmazza a tehergépjárműveket is, amiatt kerülhetett be az MAN. Közülük a BMW-nél legnagyobb a balesetet okozó, vétkes sofőrök aránya. A sereghajtó itt is a Dacia, ezt követi a Kia, a Hyundai, a Nissan és a Mazda, itt a hibás és vétlen sofőrök aránya viszonylag kiegyenlített. A közúti balesetekkel, okaival és következményeivel azért érdemes foglalkozni, mert csak 2016-ban 301 ember halt meg a magyar utakon, ami akkor is nagyon magas szám, ha 2015-hoz képest több mint 50 százalékos volt a csökkenés.   Forrás: