2018. július 21. | 18:43

Az elektromos autó sportosabb változatát ebben a hónapban adják ki. Azoknak készül akik szeretik a sportos vonalat, de ugyanakkor környezettudatosak is!

A Nissan második generációs Leafje nem rég óta kapható, de rendkívül vonzóvá és menővé tette az elektromos autózást, a tervezésénél néhány másik modelltől, például a Micrától is kölcsönöztek vonásokat. A Leaf Nismo változata zéró emisszió mellett képes a sportosságra és számos frissítést kapott, amelyek megkülönböztetik az alap modelltől, ilyen az áthangolt menetstabilizátor és blokkolásgátló valamint a felfüggesztés.

A sportos változaton több külső változtatást is eszközöltek. Kapott több Nismo emblémát, bár azok nélkül is látszik, hogy ez valami más, valami agresszívabb. A módosított hűtőrács, a fényszórók és lökhárítók is erről árulkodnak. Vörös-fekete a Nismo színe, így ennek megfelelően ilyen kiegészítőket használnak az alapforma feldobására. Kilenc szín közül, illetve különböző variációk közül választhatsz, melyek között több exkluzív árnyalat és kombináció is van. Ilyen például az egyedi Brilliant Silver / Super Black valamint a Dark Metal Gray/ Super Black kombinációk. A 18 colos könnyűfémfelniken nagyobb tapadást biztosító gumik találhatók. A márka szakemberei elmondták, hogy a sportosabb és agresszívabb megjelenés frissítései javítják a leszorító erőt, de ugyanakkor nem ront a gyorsuláson.

Az utastérben is vissza köszön az említett két szín, Vörös cérnát használnak a varráshoz és a szellőzők kereteiben is megjelenik. A fekete kapta a nagyobb hangsúlyt, az Alcantara borítású sportkormány, a karbonmintás műszerfal és a kényelmes, de sportos ülések is ilyen árnyalatban pompáznak, továbbá a bajusz kapcsolók sötét-króm véget kaptak. Legnagyobb sajnálatomra azonban semmi információt nem találtam arról, hogy a teljesítményt is növelték volna a Nismo változat esetében, így valószínű, hogy a standard autó tulajdonságait kapja, vagyis marad a 150 lóerős teljesítmény és a 320 Nm-es nyomaték, ami annyira nem rossz, de lehetne izmosabb is! A 40 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor teljesítményét azonban 60 kWh-ra növelték.

Az autó áráról még nincs semmi információ, annyit azonban borítékolni lehet, hogy a forgalmazás július végén Japánban fog kezdődni. Arról sem szól a fáma, hogy ez belpiacos kiváltság lesz vagy később világszerte elérhető lesz-e majd az morcosított Leaf.

Express