2018. június 25. | 16:00

A Lamborghini Polo Storcio műhelye rakta ismét egybe a leharcolt állapotú, darabjaira szedett Lamborghini Miura SVR-t

763 példány készült el összesen a Lamborghini Miura modellekből 1966 és 72 között a vállalat olaszországi üzemében, Sant’Agata Bologneseben. Azon Miurák száma, melyek ezen az üzemen kívül készültek azonban jóval nagyobb. Hogy miért?

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A sportkocsi légterelőket és spoilert is kapott

 

Mert számos autógyártó tett erőfeszítéseket annak érdekében, hogy elkészítse a gépkocsi-történelem egyik legjelentősebb járművének, vagyis a Lamborghini Miurának módosított változatait.

A számok közt a japán Kyosho adatai is szerepelnek, ugyanis a vállalat a későbbiekben kis 1:18-as arányszámú modelleket, illetve képregény-sorozatot is készített a sportautóról. Az SVR azért is olyan különleges, mert a számos elkészült és átalakított változat közül ez a világon az egyetlen példány, melyet eredeti méretben készítettek el!

Az SVR magában hordozza a 400 lóerős Jota egyedi stílusát.

 

Nyolc tulajdonosa közül az elsőhöz 1968 végén került az akkoriban még zöld karosszériával és fekete belsővel rendelkező autó, egy torinói márkakereskedésből. Ezután sok más ember birtokában volt még a 3,9 literes V12-es középmotoros, 2511-es motorkódú sportautó, mígnem 1974-ben megvásárolta egy bizonyos Heinz Straber nevű német férfi.

Bob Wallace a Lamborghini tesztpilótája és egyben a legendás P400 Jota versenyautó fejlesztője volt. A Miura SVR ennek a modellnek a mintájára lett átépítve/készült el, miután a friss tulajdonos visszaszállíttatta a Lamborghini Sant’Agata-i gyárába. A Jota egy balesetben semmisült meg, a versenyautó egyedi stílusát azonban tovább hordozza az SVR.

19 hónap kellett ahhoz, hogy ismét életre keltsék a Lamborghini Miurát

 

A #3781-es alvázszámú Miura SVR-en összességében 18 hónapot dolgoztak, illetve később kiállításra is került egy esemény keretein belül, Japánban. A gép 1976-ban, a felkelő nap országában került ismét eladásra, ahol egyben a Circuit Wolf (Farkas Pálya) című képregény megalkotójává, illetve egyik szereplőjévé is vált.

Az SVR végezetül Japánban maradt, legújabb tulajdonosa darabjaira szedve szállíttatta a Polo Storcio műhelybe, hogy ismét feltámasszák és működőképessé varázsolják az egyedülálló Lamborghini Miura SVR-t.

Négypontos biztonságiöv és kagylóülések az SVR-ben

 

A munkálathoz újabb 19 hónapra volt szükség, az autó belülre négypontos biztonságiövet és sportüléseket, kívülre légterelőket és egy spoilert is kapott, így a végeredmény egy versenypályára is tökéletesen alkalmas Lamborghini Miura SVR lett.