Restaurálták az egyetlen létező Lamborghini Miura SVR-t!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A Lamborghini Polo Storcio műhelye rakta ismét egybe a leharcolt állapotú, darabjaira szedett Lamborghini Miura SVR-t

763 példány készült el összesen a Lamborghini Miura modellekből 1966 és 72 között a vállalat olaszországi üzemében, Sant’Agata Bologneseben. Azon Miurák száma, melyek ezen az üzemen kívül készültek azonban jóval nagyobb. Hogy miért?

Lamborghini Miura SVR

A sportkocsi légterelőket és spoilert is kapott

Mert számos autógyártó tett erőfeszítéseket annak érdekében, hogy elkészítse a gépkocsi-történelem egyik legjelentősebb járművének, vagyis a Lamborghini Miurának módosított változatait.

A számok közt a japán Kyosho adatai is szerepelnek, ugyanis a vállalat a későbbiekben kis 1:18-as arányszámú modelleket, illetve képregény-sorozatot is készített a sportautóról. Az SVR azért is olyan különleges, mert a számos elkészült és átalakított változat közül ez a világon az egyetlen példány, melyet eredeti méretben készítettek el!

: az egyetlen Lamborghini Miura SVR

Az SVR magában hordozza a 400 lóerős Jota egyedi stílusát.

Nyolc tulajdonosa közül az elsőhöz 1968 végén került az akkoriban még zöld karosszériával és fekete belsővel rendelkező autó, egy torinói márkakereskedésből. Ezután sok más ember birtokában volt még a 3,9 literes V12-es középmotoros, 2511-es motorkódú sportautó, mígnem 1974-ben megvásárolta egy bizonyos Heinz Straber nevű német férfi.

Bob Wallace a Lamborghini tesztpilótája és egyben a legendás P400 Jota versenyautó fejlesztője volt. A Miura SVR ennek a modellnek a mintájára lett átépítve/készült el, miután a friss tulajdonos visszaszállíttatta a Lamborghini Sant’Agata-i gyárába. A Jota egy balesetben semmisült meg, a versenyautó egyedi stílusát azonban tovább hordozza az SVR.

 

Lamborghini Miura SVR hátulról

19 hónap kellett ahhoz, hogy ismét életre keltsék a Lamborghini Miurát

A #3781-es alvázszámú Miura SVR-en összességében 18 hónapot dolgoztak, illetve később kiállításra is került egy esemény keretein belül, Japánban. A gép 1976-ban, a felkelő nap országában került ismét eladásra, ahol egyben a Circuit Wolf (Farkas Pálya) című képregény megalkotójává, illetve egyik szereplőjévé is vált.

Az SVR végezetül Japánban maradt, legújabb tulajdonosa darabjaira szedve szállíttatta a Polo Storcio műhelybe, hogy ismét feltámasszák és működőképessé varázsolják az egyedülálló Lamborghini Miura SVR-t.

Lamborghini Miura SVR beltér

Négypontos biztonságiöv és kagylóülések az SVR-ben

A munkálathoz újabb 19 hónapra volt szükség, az autó belülre négypontos biztonságiövet és sportüléseket, kívülre légterelőket és egy spoilert is kapott, így a végeredmény egy versenypályára is tökéletesen alkalmas Lamborghini Miura SVR lett.

Forrás:

További autós hírek

Oroszországban, Szamara városában,  az Olvi nevű olajtársaság találta ki a nem kis “forgalmat” generáló akciót. Ingyen adták a benzint, de…

Alkoholmámorban úszó sofőrre hívták ki a rendőröket a Népligetben – számoltak be a ripost-nak szemtanúk. Szerda délután a 9. kerületben,…

Mára még egy buszt érintő eset, ezúttal Érdről, az Alsóerdősor utcából. Satu fékezett a kamerás autós és a busz is,…

Olvasónk, Surin Zsolt küldte a videót. A helyszín Zugló, a Balázs és Ungvár u. sarok. A Volkswagen figyelmetlen sofőrje megáll…

Bejelentés érkezett a rendőrségre 2019. november 14-én este arról, hogy egy autó Veszprém belterületén, a Haszkovó úton kidöntött egy villanypóznát…

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
Megjelent a legújabb elektromos Lamborghini!
2017. augusztus 24.
Az elektromos autók továbbra is megosztóak, viszont a Lamborghini új dobása mindenkinek tetszeni fog!
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika