Subaru VIZIV Tourer Concept Genfben

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

2013-ban már a Subaru bemutatta a VIZIV Conceptet, azóta a lista kibővült a Tourer Concepttel is, ami a brand elképzeléseit mutatja a jövő Subaru-modelljeinek dizájnját.

A 88. Genfi Autószalonon a japán Subaru (ahogy eredetileg ejtette a szóvívőjük, Szübárü) túl sok újdonságot nem tudott felmutatni, csupán egy újabb tanulmányautót, a 2013-ban már bemutatott VIZIV Concept Tourer-változatát.

Subaru VIZIV Tourer Concept a Genfi Autószalonon

Ha egy nemzetközi autószalonon látsz egy futurisztikus külsejű autót, nagy valószínűséggel elektromos hajtásláncot sejthetsz a műanyagforma-vonalak mögött. A Subarunál erről szó sincs, a boxermotor-gyártás japán éllovasa mi mást is szerelt volna be a tanulmányautójukba, mint amikben igazán jók: boxermotort.

Ha jobban belegondolsz, teljesen racionális döntés vezette őket, ugyanis a jó vezetési élmény egyik alapkelléke az alacsony súlypont. Ez az elektromos autóknál úgy áll elő, hogy az akkumulátorok a padlóba vannak beépítve, de a boxermotor kialakítása is alacsony súlypontot eredményez.

Subaru VIZIV Tourer a 2018-as Genfi Autószalonon

A VIZIV modellnév nem mellesleg a "Vision for Innovation"-ből származik, és őszintén szólva az egész Subaru-sajtótájékoztató hangulatát leképezi: olyan víziókról beszéltek nagy szavakkal, amik nem hozzák a Subaru-érzést.

Elég, ha csak a Toyotával közösen kifejlesztett Subaru BRZ-re gondolsz, ami lényegében egy-két apró eltérést leszámítva a Toyota GT86, csak más pepitában. Oké, benne van a Toyota keze is a dologban, de az az autó Subarusabb, mint ez a sajtótájékoztatón bemutatott VIZIV Tourer Concept.

Subaru BRZ a Genfi Autószalonon

És tényleg nem akarom bántani szegény Subaruékat, de ha már a sajtótájékoztatón levetített promóvideójukban is inkább a nosztalgiahullámot akarják meglovagolni (20 éves srác egy 20 éves Subaruval találkozik jófej Subarusokkal az útja során), akkor ott komoly vérfrissítésre lenne szükség.

De vissza a VIZIV Tourer Concepthez! A hossza 4 775 mm, szélessége 1 930 mm, magassága 1 435 mm, vagyis egy méretes autóról van szó, ami kapaszkodj meg, négyüléses csupán!

Subaru WRX STI

A dizájn kialakítása során a Subaru Dynamic x Solid-filozófiáját alkalmazták, hogy mekkora sikerrel, azt döntsd el te magad. A tanulmányautóban felhasznált technológiáról se konkrétum hangzott el, az összkerékhajtás alap (mégiscsak egy Subaruról van szó!), valamint belengették, hogy 2020-ig jócskán ráfeküdnek majd a vezetést segítő rendszerekre.

Ezek közül az egyik az EyeSight vezetést segítő rendszer, ami a sofőr fáradását hivatott csökkenteni a hosszabb utakon, de az összes többi technológia, amit említettek (fejlesztett radarok, iszonyú pontos GPS-navigáció) semmi újat nem tartalmaz, sokkal inkább az elvárható szintet hozzák.

Kapcsolódó írások

Látványos videó, kis pénzből, Subaruval
2017. május 08.
Itt az élő példa arra, hogy lowbudgetből is lehet menő csapatós videót készíteni, elég hozzá egy vén Subaru és egy megfelelő helyszín
5 nem szokványos boxermotoros autó
2018. július 17.
Ami nem Subaru, Porsche vagy Volkswagen…
A Subaru eltávolítja kínálatából a dízel-erőforrású járműveket
2018. augusztus 23.
A japán autógyártó elsőként az Egyesült Királyságból távolította el eladásra kínált, dízel-erőforrású modelljeit!
A turbós Subaru BRZ STI-re még várhatsz
2017. június 08.
Oszlasd el turbós Subaru BRZ álmaidat: a japánok a boxermotort sajnos még nem piszkálták meg, viszont a tS-el már más piacon is villantanának