Szociautók rengetegében jártunk – GALÉRIA!

Közzétéve:
2018-08-05, 16:02

A hatodik alkalommal megrendezett Szociautó Kiállításra és Nosztalgia Találkozóra látogattunk el 2018 augusztusának első hétvégéjén: Ladák, Moszkvicsok, Trabantok, retro-kétkerekűek Szolnokon.

2018. augusztus 5-én rendezték meg a 6. Szocijármű Kiállítást és Nosztalgia Találkozót a szolnoki Turisztikai és Szabadidő Központban, a volt KISZ- táborban. 2017-ben több mint 270 autó és motorkerékpár érkezett a rendezvényre és közel 1800 volt kíváncsi a szebbnél-szebb járművekre, úgyhogy idén is nagy érdeklődésre számíthattak a rendezők.

A Szovjet Járműves Baráti Társaság és a Nosztalgia Találkozó szervezésében a 9. Szovjet Jármű Túratalálkozó zárónapja volt a vasárnapi. 2101-es tulajdonosként nagy izgalommal léptem be a keverékszagú füstfelhőkön át a napsütötte füves placcra, ahol veterán és oldtimer járművek hada fogadott minket, a belső parkoló területén inkább tuning Kocka Ladák és egyéb különlegességek kaptak helyet.

Jó pár jármű motorháztetején, csomagtartójában lapultak meg értékes alkatrészek, az autótulajdonosoknak alkalmuk volt csere-berélni, megosztani a tapasztalatokat, megmutogatni egymásnak féltve őrzött kincseiket, sőt, ingyenes műszaki felülvizsgálatot is kérhettek a kitelepült NKH munkatársak jóvoltából. Az igazi fanatikusok 10:00-tól járműtörténeti bemutatókon is részt vehettek.

A Nosztalgia Büfében kikértük magunknak a nosztalgikus, magyaros hot dogot, melynek jóízű elfogyasztása után úgy döntöttünk, visszatérünk a rengetegbe és megnézzük közelebbről az esemény egyik legmeghatározóbb jelenségét, a Sirály Csajkát, melynek V8-as motorját pont abban a pillanatban indították be. Az élő videót az Alapjárat Facebook oldalán tudod visszanézni!

A Csajka után talán a legnagyobb érdeklődést a svédek egyik unikuma élvezte. Az 1971 és 1973 között készült Volvo 1800ES már abban az időben elhozta az ismét divatba jött Shooting Brake formanyelvet, melynek megalkotásánál a kombi és kupé stílusjegyek harmonikus egységesítése volt a cél. Így a tehetős, nagyrészt amerikai vásárlói réteg stílusosan érkezhetett meg a golfozás, vadászat, vízi sportok helyszínére. Az ES változat 1973-ban készült kizárólag, az 1800-as technikáját használta, többek között egy 1986 köbcentis, soros, négyhengeres, 130 lóerős motort. A járműhöz már széria volt a biztonsági öv és az első lökhárító teleszkópos rögzítése, szédületes, hogy a Volvo már akkor figyelt az ilyesmikre. A Volvóról készült élő bemutatót szintén Facebookon éred el!

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1970 Velorex Oskar, Bőregér, Batmobile, oldalnézet, jobbról
2019. május 01.
1945-ben született meg a szocializmus egyik legbizarrabb autója, a Bőregér néven is emlegetett csehszlovák Velorex Oskar.
Skoda 1000 MB kombi prototípus, Skoda 990 Hajaja, vörös kombi, elölnézet, oldalnézet, jobbról döntve, alulról fotózva
2020. július 12.
Ahogy a világon máshol is, a Szovjetunió és a KGST mérnökei is szerették volna fejleszteni modelljeinek, de ez nem mindig jött össze. Ma közülük 4 darabot mutatok be Neked!

További hírek