Thor és Vader – Az utolsó két Koenigsegg Agera

Közzétéve:
2018-07-12, 15:29

A Koenigsegg Agera-korszak utolsó két hősét szerelik össze

A Koenigsegg két utolsó Agera modellje koronázza meg az időszakot melyben ezt a nevet használták. A cég 1994-es alapítása óta nem volt példa még hasonlóan kitartó modellelnevezésre. A két végső Agera modell egyedi neve, amely a kasztnin is jól látható, Thor és Vader. Egész biztosan nem véletlenül kapták két ekkora karakter után a nevüket. Szerintem ez méltó befejezése a modellnek.

Bár a Koenigsegg folyamatosan frissíti és újítja a CC modellt, mégis az Agera volt az, ami újabb magasságokba emelte a vállalatot. A Koenigsegg elbúcsúzott a kompresszoros motoroktól és sosem nézett vissza többé, helyette a turbófeltöltés irányába indultak el. Végül a cég az 1360 lóerős teljesítménynél húzta meg a határvonalat, amit inkább már megawattban kéne meghatározni, hiszen a One:1 modellről van szó. Egy lóerő minden egyes kilogrammra.

Koenigsegg Agera Thor és Vader pályafotón, naplementében

Az Agera méltó befejezésére a gyártó elkészítette ezt a két végső változatot. Thor kéttónusú festést visel, amely a szén és a gyémántpelyhes mintát vegyíti. A kocsi középrészének lefutása a Le-Mans versenyautókéra hajaz, ezzel is fokozva a stabilitást nagysebesség mellett. Ez minden esetben nagyon fontos egy Agera tulajnak, hiszen nem kicsiben játszanak a szerencsés birtokosok.

A Vader már egy fokkal „nőiesebb”, mondom ezt azért, mert az alapfestés megegyező Thoréval, viszont kiegészül némi arany tónussal. A hátsó szárnyon további, kisebb hátsószárnyak helyezkednek el. Magassága valamivel nagyobb, mint Thoré és egyedi kivágásokkal rendelkezik. Mindkét autón azonos első toldat helyezkedik el, és mind a két motor a már említett 1 megawattos motorfrissítést kapta. Ami nevetségesen magas teljesítményt jelent természetesen.

Koenigsegg Agera Thor menetközben versenypályán

Az Agera RS-el tavaly különböző pálya és sebességrekordokat döntögettek, ami valószínűleg erős gondolkodásra sarkallt néhány Bugatti-tulajdonost is. Természetesen az Agera kivonulása nem jelent egy maradandóan tátongó lyukat a Koenigsegg felhozatalában. Az Agera RS utódja várhatóan a 2019-es Genfi Autószalonon fog bemutatkozni. Szóval míg az Agera leköszön, addig valami új és formabontó lép majd a helyébe. Kíváncsian várom a következő Genfi Autószalont és a Koenigsegg standot!

Forrás:

Kapcsolódó írások

Svéd rekordvadászok – Koenigseggek a CC-től az Ageráig
2018. május 12.
A Koenigsegg gyakorlatilag a semmiből tűnt fel a 90-es években, jelenlegi csúcsmodelljüknek, az Agera RS-nek pedig már nincs ellenfele
Svéd rekordvadászok – Koenigseggek az Agerától a Regeráig
2018. május 13.
A Koenigsegg autóit 2010-ben már senkinek sem kellett bemutatni. Az Agera megreformálta a csúcsgépek hierarchiáját, de nem ez az egyetlen vadállat a svédek jelenlegi kínálatában!
8 motor, amit minden autó rajongó imád
2017. január 17.
Gondolkodtál valaha, mi lehet a legjobb autókba szerelt motor? Most megmutatjuk a mi 8 kedvenc erőforrásunkat, amik garantáltan mosolyt csalnak bárki arcára!
8+1 extrém gép Genfből
2018. november 02.
A gyártók idén sem fukarkodtak az extrém gépeket illetően, a kísértés folytatódik, vess egy pillantást a káprázatos masinákra