2018. június 14. | 12:15

A Toyota Magyarország június 13-án tartotta az új Aygo bemutatását, ahol átfogóbb képet kaptam a márka céljairól. A rendezvényen részt vett a márkanagykövet, Király Viktor is.

13 éve kezdődött a Toyota Aygo története, azóta beégett az emberek tudatába. Ezt jól mutatja az is, hogy körülbelül 760 ezer darabot adtak el Európa-szerte. Magyarországon pedig a kisméretű városi vagányból idén már 146 darabot értékesítettek, ami ebben a szegmensben kiemelkedőnek számít. Az Aygo a harmadik legnépszerűbb kisautó a szegmensben, az év további részében remélik, hogy az értékesített autók száma eléri a 350 darabot országos szinten. Az új Aygo számos újdonságot hordoz magában, a legszembetűnőbb a külső dizájnban történt változások, az autó eleje, hátulja, illetve a lámpák is áttervezésen estek át. Nagyon fontos továbbá, hogy személyre szabható, ez azt takarja, hogy egyes karosszéria elemek cserélhetők, pontosabban négy elem személyre szabható a karosszérián. A motor az eddig is elérhető 1 literes, amely megfelel a legfrissebb Euro 6,2-es normatíváknak is, továbbá 5,6%-kal jobb a fogyasztása az elődjéhez képest, kombinált használat mellett 3,6 liter is lehet. Váltó tekintetében hatsebességes manuális, illetve automata váltóval elérhető. A 21. században nem elhanyagolható a konnektivitás sem, a fiatalabb célcsoportnak talán az egyik legfontosabb. Az új Aygóba belekerült  az Apple Car Play, az almás márka kedvelőinek legnagyobb örömére, illetve az Android Auto alkalmazás is. Az autó középkonzoljáról tudod vezérelni az általad legtöbbet használt programokat. Ezek mellett hangvezérléssel, a kormány elengedése nélkül is tudsz utasításokat adni, vagy akár üzeneteket is diktálhatsz neki. Több célcsoportot is megcéloztak, az autó stílusából fakadóan elsősorban azokat, akik nyitottak az új formákra, a fiatalos dizájnra, illetve olcsó, racionális megoldást keresnek a mindennapi közlekedésre.

Négyféle felszereltségi szinttel lesz elérhető az új Aygo

  • Az x, az alap modell, csúnyán szólva a legfapadosabb.
  • Az x-play a fő modell, amely gazdaságos, környezetbarát és jól néz ki, egy átlagos felhasználónak tökéletes választás.
  • Az x-cite első pillanattól kezdve magára vonzza a tekintetet, egyedi kihívó külső színével, továbbá vagány, szexi és technikai újdonságokkal van felvértezve. Egyértelműen tükrözi a tulajdonosának stílusát.
  • Az x-treme az előző modell mellett a másik magas felszereltségű. Szórakoztató technikai funkciókkal van ellátva, leginkább a technológia iránt érdeklődőket célozza meg. Kicsit férfiasabb megjelenésű, egyedi orr-résszel ellátott, ami többek közt azt takarja, hogy fekete díszítőelemeket helyeztek a fényszóróra. Természetesen ez is személyreszabható karosszériamatricákkal, illetve négy további elemmel. Az új ciánkék színben is elérhető.
Elsősorban női autónak gondolnád az Aygót, de megfelelő színvilággal és felszereltséggel a férfi közönséget is meg lehet szólítani. A későbbiekben a márka globális helyzetéről esett szó, a legfontosabb dolgok a teljesség igénye nélkül röviden összefoglalva: Hónapról-hónapra értékesítési rekordokat döntenek, továbbá a világ 10 legnépszerűbb hybrid autója közül 7-et a Toyota ad el. Minden harmadik Yarist, illetve minden második Aurist már hybrid meghajtással értékesítenek. A magán-, illetve a flotta szegmensben is élen járnak a Toyota hybrid autói. A dízelbotrány roppant pozitív hatással van a Toyota és a Lexus értékesítésre, ezeknek az autóknak az értéktartása kiemelkedő.

A végére pedig egy gondolat a Toyota hybrid márka nagykövetétől:

“Leginkább a környezettudatos életmód tetszett meg. A városi használat 50-60%-át elektromos üzemben teszi meg. A C-HR volt az első hybrid, amit vezettem, ez elsősorban egy városi autó, de az életstílusom miatt nagyobb autóra volt szükségem, így a RAV4 hybrid változatára esett a választás, ez erősebb motorral rendelkezik és az utastere is nagyobb.”- mesélte Király Viktor.