Úgy tűnik, mégsem térnek vissza a sorhatos motorok az Aston Martin palettájára

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Az időről időre szigorúbb hatékonysági előírások miatt egyre több nagy gyártó kényszerül dönteni a motorok „lebutítása” mellett.

Ez többnyire a hengerek számának csökkentésével jár, az ebből adódó teljesítmény vesztést pedig turbóval pótolják a mérnökök. Persze, természetesen és hogyne, az Aston Martint ez egyáltalán nem érinti. Legalábbis a belátható jövőben biztosan nem.

Aston Martin DB11 V8 utcai fotón, szűk sikátorban

Szeretném tisztázni, hogy egyáltalán hogyan is kaptak szárnyra a hírek, mi szerint az Aston Martin visszahozza a soros elrendezésű hathengeres motorjait a kínálatba. A kacsa hír ami felröppent, valószínűsíthetően a 2018-as Genfi Autószalon sajtótájékoztatóján kezdhette meg útját a világban. Szerencsére az Aston Martin vezető mérnöke, Matt Becker kristálytisztán megfogalmazta a tényeket a soros motor kérdés kapcsán:

 „Attól tartok, hogy a hathengeres pletyka alapjait az egyik válaszom szolgáltatta, melyet a Genfi Autószalonon adtam. Pedig én csak általános értelemben véve beszéltem arról, hogy idővel megtörténhet, hogy muszáj lesz elgondolkodnunk a motorcsökkentéseken.” – nyilatkozta a Motoring riporterének Becker.

Aston Martin DB7 Zagato kiadás, utcai környezetben

Jelenleg az Aston Martin kínálatában elérhető legkisebb motor is egy AMG forrásokkal fejlesztett 4,0 literes ikerturbós V8, vagyis az Aston Martin DB11 V8 és a Vantage szíve. Az Aston Martin gyártott soros elrendezésű hathengeres motorokat a múltban, az utolsó a DB7 modell volt, amiben egy 3,2 literes sorhatos dolgozott. 1998-ban levették ezt a motort is a palettáról és azóta nem is tért vissza egyetlen sorhatos példány sem.

Ha az Aston Martin mégis úgy döntene, hogy egy hathengeres motort szeretne újra bevezetni, akkor a jelenlegi motorfejlesztő partner, az AMG lenne a méltó választás. Az Affalterbach tuner nemrég mutatott be egy új, 53 jelölésű autó sorozatot, amelyek mindegyike egy 3,0 literes turbófeltöltős sorhatos motort tudhat magáénak. A mild-hibrid technológiával való támogatással pedig szinte elérik a V8-as verzió teljesítményét.

Az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer kijelentette, hogy Ő inkább az elektromosítást részesíti előnyben az autógyártó flotta hatékonyságának növelése érdekében. 2017 augusztusában elmondta, hogy minden olyan autó, amelyet a cég épít, vagy hibrid opciót kínál, vagy elektromos autó lesz a következő évtized közepéig. Az Aston Martin első villanyautója 2019-ben a Rapid E lesz.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Jön az első teljesen elektromos Aston Martin!
2017. június 27.
A britek első teljesen elektromos autója a Rapide AMR-re fog épülni és természetesen limitált példányban készül, a Williams Advanced Engineering segített a fejlesztésben
2019. augusztus 01.
A Gablini Csoporton keresztül nyitja meg első kereskedését az Aston Martin Budapesten.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika