2017. szeptember 28. | 13:11

A Porsche tipikusan az a gyártó, aki világossá teszi, hogy nem érdeklik a Nürburgring köridők, aztán futnak egy rekordot, majd megtelik vele az internet

Természetesen ennek ellenére imádom a stuttgarti márkát, rendkívül különleges autókat gyártanak, hiszen felépítésük egyedülálló és gyakorlatilag nem is olyan ideális, mint az orrmotoros versenytársaké. Mégis remekül vezethető, csúcstechnológiát felvonultató modelljeik folyamatosan borsot törnek a többi gyártó orra alá.
Vajon meddig marad a csúcson a Porsche 911?

Nem olyan rég bemutatkozott a GT2 RS. Frankfurtban is kiemelt szerepet kapott, most pedig kivitték a Ringre, hogy fusson egy gyors kört. A mérnökök elvileg nem akartak túl nagyot durrantani a célidő 7':05" volt, ehhez képest rekordot futott az utcai versenyautó.
A 911 GT2 RS a pálya egyik legikonikusabb pontján

Ez a bizonyos köridő pedig 6':47.3" - ez nem csak a hátsókerék hajtásúak kategóriájában jelenti a leggyorsabb kört, hanem a robbanómotorral szerelt autók átfogó kategóriájában. Az átlagsebesség is elképesztő, 184 km/h feletti. Még a Radical SR8 LM idejét is megdöntötte, ami már 8 éve kirobbanthatatlanul ült a trónon. A top 5-ben így már két Porsche is van, a 918 Spyder 4 év után továbbra is előkelő helyen szerepel. 
Az autó, a pilóta és az idő

Az abszolút csúcstartó továbbra is a NextEV Nio EP9, a kínai elektromos autó 1.4 másodperccel futott jobb időt a 700 lóerős Porschénál.  A kérdés már csak az, hogy a Nissan vajon ennek apropóján előveszi-e a két márka évek óta tartó kakaskodását a Nürburgring köridőkkel? A gyorskört itt nézheted meg: 
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Fh8_2zQZ3xM[/embed]