Volkswagen Bogár tiszta elektromos formában születhet újjá

Közzétéve:
2018-07-02, 15:46

A Volkswagen forradalmian új Bogarat alkot, amely teljesen elektromos meghajtással érkezhet.

A kétajtós karosszéria négyajtósra változik, és az eredeti 1945-ös "1-es típusú" bogár hátsókerék-hajtású tulajdonságai is visszaköszönnek. A modell a VW elektromos családjába tartozik majd, amely az ID név alatt fut. A család első hatchback modellje 2019-re várható.

A VW már megerősítette, hogy az aktuális, harmadik generációs Beetle, amelyet 2011 óta értékesítenek, nem kap közvetlen utódot előre láthatóan 2019 végéig. Az ikonikus járgány 1997-ben elsőkerék-meghajtású autóként éledt újjá.

A Herbert Diess VW főnöke azonban arra törekszik, hogy nagyobb számban vezessen be elektromos modelleket a palettába, a meglévők mellett. A cég legsikeresebb modelljei kövé tartozik a Beetle.

Az első nagy múlttal rendelkező modell az ID Buzz mikrobusz lesz, a klasszikus kempingautó által inspirált elektromos változat 2022-ben érkezik, mely előtt a VW elindít több mainstream elektromos járművet. Az ID hatchback mellett az ID Crozz SUV és az ID Vizzion lesznek, melyeket korábban koncepcióként már láthattál, illetve egy nagyobb elektromos SUV is várható.

Volkswagen ID Buzz

A VW design főnöke, Klaus Bischoff elmondta, hogy a vállalatnak nagyobb számban kell elektromos autók gyártania, mielőtt döntést hozna az elektromos Bogárról és más modellekről.

A zéró–emissziós bogár lehetőségéről Bischoff elmondta, hogy a MEB, vagyis a moduláris platform előnyei lehetővé teszik a VW számára, hogy szélesebb körben érdekesebbé és kényelmesebbé tegye modelljét, miközben megőrzi ikonikus alakját. A mai bogár nagyon vonzó kétajtós coupé vagy kabrió, de ez korlátozza az autók eladását, mert túlságosan rétegautó.

A MEB-nek köszönhetően rengeteg hely marad, így már nincs kompromisszum a funkcionalitásban. Bischoff megerősítette, hogy már készítettek egy vázlatot arról, hogyan nézne ki egy négy ajtós bogár a MEB-platformon, de hozzátette, hogy két-három évet még várni kell a bejelentésre.

Az új elektromos Volkswagen Bogár tanulmányautó

Bár a Beetle EV az ID hatchback alapjaira épül Bischoff nem gondolja, hogy fennáll a veszélye annak, hogy a két modell egymás versenytársa lesz. A VW modellpalettája mindig is olyan volt, hogy két vagy akár három modell is szerepelt ugyanabban a szegmensben.

Egy Beetle EV sokkal jobb lenne, mint a mai modell, közelebb állna az eredeti modellhez, mert hátsókerék-hajtású lehet. A gyártónak remek elképzelései vannak az elektromos fejlesztés területén, ezzel a nagyon rugalmas platformmal, pedig a kulcs is a kezükben van amivel a számokból valóság lesz.

Diess, akit az év elején a teljes VW-csoport főnökévé neveztek ki, a csoport stratégiáját az autóipar legszélesebb körű villamosítási kezdeményezésének nevezte. Tekintettel az új generációs Mini és az újabb Fiat 500 globális sikereire, a VW is sikeres lehet, sőt túlszárnyalhatja a riválisokat az újonnan megjelenő elektromos modelljével.

Az új bogár kivitelezésére tett első és a második kísérlet kudarcba fulladt, ezért kell a Volkswagennek egy kis szünet, hogy belevágjanak ismét. Klaus Bischoffnak igaza van abban, hogy a hátsókerék-meghajtás lehet a harmadik próbálkozás sikerének kulcsa. Az elektromos alapra épített „új” bogár jobban felidézheti az első generációt, mint a legutóbbi, amely túl keményen próbált az olcsó Porsche lenni.

Forrás:

Kapcsolódó írások

DS X E-Tense tanulmányautó oldalról
2018. október 01.
Négy modell világpremierjét is az őszi autó kiállításra időzítették a franciák
A 8 legnagyobb példányszámban eladott autó
2017. augusztus 08.
A fogyasztói társadalomban nem meglepő, hogy az autógyárak is a legnagyobb profitot próbálják kitermelni.
Az elektromos autók történetének 4 fő mérföldköve
2018. november 30.
Manapság egyre felkapottabb téma az elektromos autóké, úton-útfélen találkozunk velük, legutóbb másfél milliós állami támogatást hirdetett meg új elektromos autók vásárlására a magyar kormány
A Tesla Motors története
2018. november 02.
Minden autógyárnak megvan a maga kis története, de nincs még egy olyan, amelyik úgy és annyira változtatta meg a világot, mint a Tesla