Legálisan forgalomba hozható Európában a Microlino.
Nagy áttörés történt a Micro nevezetű vállalat életében, hiszen a Microlino névre keresztelt elektromos kisautó homologizálási folyamata véget ért. Habár az egyedi kialakítás és ajtó miatt az engedélyek megszerzése a vártnál tovább tartott, a cég mégis örömmel nyugtázza, hogy ezt a szintet is megugrotta a projekt. Innentől kezdve legálisan közlekedhetnek az európai utakon ezek a mindössze 2,4 méter hosszú négykerekűek.
A Micro vállalat útja 1997-ben indult, amikor Wim Ouboter nem akart gyalog menni a kedvenc kajáldájába, így tervezett egy kétkerekű rollert. Azóta folyamatosan a jövőbe tekint csapatával és próbálnak megújulni minden téren, ennek az eredménye most ez az elektromos cukiságbomba. A mára klasszikusnak számító Isetta formáját felidéző elektromos autót 2015-ben kezdték tervezni, azóta szépen halad előre a projekt.
A Bosch-sal 2017 óta működnek együtt, közösen fejlesztették az elektromos hajtást. Az eddigi tesztek biztatóan sikerültek, a kisebbik akksival 126 kilométerig, a nagyobbikkal 202 kilométeres hatótávig jutottak, melyek felülmúlták a várakozásaikat. A Microlino mindössze 450 kilogrammot nyom, végsebessége pedig 90 km/óra. Tökéletesen alkalmasnak tűnik egy személynek a városi ingázásra és a feltehetően a parkolóhely kereséssel sem lesz probléma.
Az ősz folyamán elkészítik az első 25 példányt, melyet további tesztelés követ. Igyekeznek minél több visszajelzést begyűjteni, a végső finomítások után pedig 2018 decemberében tervezik elkezdeni a sorozatgyártást. Ha arra gondolsz, hogy a BMW Isetta buborékautója is hasonló meghökkenést váltott ki a közönségből, mégis több évig gyártásban maradt, akkor a Microlino csapata is bizakodó lehet.
Forrás: