Új zászlóshajón dolgozik a Hyundai N brand

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Lehet, hogy egy kétajtós, vagy egy nagyteljesítményű szedán?

Hogy mi is az az N brand? Nos eddig a Hyundai N-részlege az i30 és a Veloster nagyteljesítményű verzióját adta a nagyérdeműnek. Most viszont az almárka úgy tűnik, teljesen önálló projektbe kezd és abszolút saját modellel rukkol elő.

Thomas Schemera, a Hyundai nagyteljesítményű és motorsport műveletekért felelős alelnöke elmondta, hogy a vállalat szeretne több lendületet, erőt és érzelmet vinni az almárkába.

Hyundai Veloster N nagyteljesítményű verzió közúti fotón szemből

„Elmondhatom, hogy Albert Biermann (a Hyundai műszaki vezetője) és Én érdekeltek vagyunk néhány „forró” dologban és van néhány ötletünk egy új zászlóshajó megteremtéséhez – ami biztos, hogy valamivel hamarosan előállunk."

Milyen sejtelmesen nyilatkozik ez a Thomas Schemera! Az sem teljesen tiszta még, hogy a Hyundai hogyan is képzeli el az érkező modellt, de az Auto Express találgatásai szerint valahol a kétüléses és a nagyteljesítményű szedán között gondolkodnak, mint pl. a Kia Stinger. Ez mondjuk az én olvasatomban két egymástól elég különböző kategória, de ugye bár Én nem vagyok tervező mérnök. Mindenesetre várhatóan néhány év múlva kerül csak gyártásba az egyelőre még titkokba és fél megjegyzésekbe burkolódzó modell.

Hyundai i30 N nagyteljesítményű verzió közúti fotón oldalnézetből

2018-ban korábban már voltak szálló híresztelések, hogy a Hyundai egy nagyteljesítményű kétajtós modellen dolgozik. Amennyiben hinni lehet a pletykáknak a gép egy elektromos példány lett volna, de legalábbis hibrid. Yang Woong Chul, a Hyundai kutatási és fejlesztési vezetője szerint ez lehet egy új önálló N-modell, de valami más is. Vele sem vagy előrébb, ha infókat akarsz szerezni.

Az i30 N-ből végül az amerikai piacra nem is küld a gyártó, Európa azonban számíthat rá, a Veloster N pedig egy továbbfejlesztett 2,0 literes turbós négyhengeressel érkezik, amely 275 lóerőt és 352 Nm nyomatékot produkál. Schemera elmondása szerint a Hyundai éppen hogy csak befejezte az N autók első fázisát. Ebből kispekulálva viszont szinte biztos lehetsz abban, hogy egy emlékezetes szériával készül a dél-koreai gyártó.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Autók az 1950-es évekből
2018. október 23.
Október 23-a alkalmából az Alapjárat bemutat 23 autót, melyek nagy hatással voltak az ’50-es évek motorizációjára
Renault Apline A110, kék, elölnézet, balról
2018. december 17.
A XX. század második felében a franciák is kivették részüket a motorsportból, aminek egyik legjobb példája az Alpine A110-es sportkupéja
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja
1957 Studebaker Silver Hawk, bézs, oldalnézet, balról, RM Sotheby’s
2019. január 02.
Idén 60 éves a Studebaker egyik utolsó zászlóshajója. Több Hawk modell is létezett, melyek közül az ’59-es Silver vitte a legtöbbre