2020. július 18. | 20:10

A Racing Point versenyzői a második sorból várhatják a vasárnapi futamot.

Vészjóslóan unalmas időmérő edzés várt a rajongókra. A szabadedzések alapján nagyon úgy tűnt, a Mercedes hatalmas fölénnyel nyerheti a kvalifikációt, csupán az volt a kérdés, hogy Hamilton vagy Bottas szerzi-e meg a pole pozíciót.

Q1

A Q1-ben a nagy nevek viszonylag simán kvalifikálták magukat. Egyedül az egyszer meg is pördülő Max Verstappen volt az utolsó pillanatban veszélyben, de sem Grosjean sem Räikkonen nem tudott javítani.

Meglepetésre mindkét Williams továbbjutott: George Russell viszonylag simán, Nicholas Latifi éppenhogy, de továbbjutott a Q2-be. Az első etap után a Haas és az Alfa Romeo két versesnyzője mellett Kvjat volt kénytelen befejezni az időmérő edzést.

A Q1 után kieső versenyzők:

16. Kevin Magnussen (Haas)
17. Danyiil Kvyat (AlphaTauri)
18. Romain Grosjean (Haas)
19. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
20. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)

Q2

A Q2-ben az esőtől tartva mindenki hamar kigördült a garázsből. Verstappen folytatta a siránkozást a csapatrádión, míg a Q1 végén a motorra, ezúttal alulkormányzottságra és a gumik működésére panaszkodott.

Az első gyorskörök után a két Mercedes állt az élre közepes keménységű gumikon, Vettel és Verstappen lágy gumikon ment, mégis kapott 8 tizedet. A McLarenek és a Racing Pointok 1 másodperces lemaradást szedtek ösze, Gasly és Ricciardo állt még továbbjutó helyeken. Mindenki kijött még egy gyorskörre a végén, Leclerc és Albon teljesítménye mellett az volt a kérdés, vajon a Renault pilótái közül ki juthat be a legjobb 10-be.

Gasly jelezte a csapatrádión, hogy mindene elszállt, így fennállt a veszélye, hogy piros zászló esetén sesnki sem fog tudni javítani a köridején, ám erre végül nem került sor. Norris komolyat javított, feljött a harmadik helyre, amit hamarosan átvett tőle Leclerc. Stroll is gyorsult magához képest, ezzel Ricciardót kiütötte a továbbjutók közül, a Mercedesek pedig már el is vették, felesleges volt hova nyomniuk.

Albonnak nem sikerült jobb időt mennie, csupán a 13. helyre kvalifikálta magát, még a Williamses Russel is elverte. A feldúlt thai csapatát hibáztatta, amiért úgy küldték ki a pályára, hogy forgalomban kellett volna egy jó kört összetennie. Igazság szerint már az egyes kanyart elrontotta a Red Bull második számú pilótája.

Albon mellett kiesett tehát a két Renault valamint a két Williams is, de a grove-i istálló tempója egyáltalán nem olyan kilátástalan mint 2019-ben.

11. Daniel Ricciardo (Renault)
12. George Russell (Williams)
13. Alexander Albon (Red Bull)
14. Esteban Ocon (Renault)
15. Nicholas Latifi (Williams)

Q3

Stroll 1:14-es körrel kezdett, aztán jött Vettel 1:15-tel, Hamilton pedig alájuk pakolt egy 1:13-as idővel. Az első mért körök után a két Mercedes állt az élen Hamilton-Bottas sorrendben, Stroll a harmadik helyről várta a végjátékot a Racing Pointtal, Verstappen behozta a Red Bullt negyediknek. Őt követte a két McLaren és a két Ferrari, Perez körét pedig törölték, mert túl szélesen vette az egyik kanyart. Gasly ki sem jött a boxból.

Hamilton elsőségére végül Bottas sem tudott veszlyt jelenteni, 1:13:447-es idővel, pályarekorddal nyert. Bottas pedig mindent megtett, mégis kikapott 1 tizeddel csapattársától. A második sorba a két Racing Point kvalifikálta magát, Stroll mögé feljött Perez. A harmadik sort a Ferrari bérelte ki, Vettel legyőzte Leclercet. Verstappen nem tudott javítani a végén, így a csalódást keltő hetedik helyen zárt, megelőzve a két McLarent, míg a tizedik mért idő nélkül lett Gasly az AlphaTaurival.

  1. Hamilton
  2. Bottas
  3. Stroll
  4. Perez
  5. Vettel
  6. Leclerc
  7. Verstappen
  8. Norris
  9. Sainz
  10. Gasly
  11. Ricciardo
  12. Russell
  13. Albon
  14. Ocon
  15. Latifi
  16. Magnussen
  17. Kvyat
  18. Grosjean
  19. Giovinazzi
  20. Räikkönen

Hamilton pályafutása 90. rajtelsőségét szerezte meg, és formáját látva Bottasnak igencsak fel kell kötnie az alsóneműt, ha szeretné megnehezíteni márkatársa dolgát. Ahogyan Michelisz Norbert fogalmazott, a Mercedes két lépéssel van a többi csapat előtt, így pedig sajnos nem csak a Magyar Nagydíj, hanem az egész 2020-as szezon rendkívül unalmasnak ígérkezik.