2019. július 05. | 12:42

A Mol idén már 47 millió csésze kávét értékesíthet a régióban.

A tankolás mellett egyre több bevétele van a benzinkutaknak az olyan termékek eladásából, mint a meleg italok, szendvicsek és édességek.

A Mol csoport EBITDA-jának, azaz kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményének immár a 15,7 százalékát adja a fogyasztói szolgáltatások üzletága, ez 423 millió dollárt tesz ki. Ez az összeg 18 százalékkal haladja meg a 2017-ben elért eredményt (ebbe a szegmensbe tartoznak az e-mobilitáshoz, autómegosztáshoz kapcsolódó szolgáltatások is).

A társaság szerint a bővülés a kedvező üzemanyagpiaci folyamatok mellett a nem üzemanyag termékek dinamikusan növekvő árrésének tudható be, amely az elmúlt négy évben átlagosan 15 százalékkal nőtt.

A versenytársak közül a Shell és az OMV nem közölt konkrét pénzügyi adatokat, az utóbbi azonban jelezte, hogy az úgynevezett convenience retail üzletág árbevétele a teljes forgalom csaknem 15 százaléka.

Szakértők szerint a meleg italok, szendvicsek és egyéb élelmiszertermékek benzinkutakon történő értékesítése belátható időn belül megközelítheti az üzemanyag-eladásokból származó bevételt. A Mol hangsúlyozta: a benzin- és dízelértékesítésből származó árbevétel, illetve az egyéb szolgáltatások forgalmának aránya csoportszinten 80-20 százalékos megoszlásról 70-30-ra változott. Az olaj- és gázipari vállalat a tavalyi 41 után az idén már 47 millió csésze kávét értékesíthet a régióban, de a péksütemény és a hot dog mellett a friss szendvicsek is kelendők.