2021. december 05. | 22:54

A megszakításokkal tarkított Szaúd-Arábiai Nagydíj rendkívül fordulatosan alakult.

Hamilton és Bottas rajtolhatott az élről a szombati időmérő edzést követően, míg a pontversenyt vezető Verstappen a harmadik helyről várta a piros lámpák kialvását.

A rajtnál simán eljött a mezőny, nem volt komolyabb csetepaté az élmezőnyben.

A tizedik körben máris be kellett jönnie a biztonsági autónak, miután Mick Schumacher összetörte autóját. Többen, köztük Hamilton és Bottas is úgy döntött, kihasználva az alkalmat kiáll friss kerekekért, így tett Perez is. Verstappen azonban kint maradt a pályán, s bejött a számítása: hamarosan piros zászlóval megszakították a futamot.

Verstappen így kereket cserélhetett a szünet alatt, így az élről várhatta az állórajtos folytatást. Mögötte Hamilton, Bottas, Ocon, Ricciardo, Leclerc, Gasly, Pérez, Saniz, Giovinazzi, Cunoda, Räikkönen, Vettel, Norris, Alonso, Mazepin, Russell, Stroll és Latifi állhatott fel a rajtrácsra.

A rajtnál Hamilton megelőzte Verstappent, ám a holland a pályát levágva visszatért elé.

Ocon beékelődött Verstappen és Hamilton közé, amikor piros zászlóval ismét megszakították a versenyt: Perez összeért Leclerc-rel egy versenybaleset során, majd a falnak csapódott, Mazepin eközben hátulról telibe trafálta Russellt, így le kellett állítani a futamot a pályán heverő roncsok és alkatrészek miatt.

Soha nem látott alkudozás zajlott a "színfalak mögött", valójában minden lényeges momentumot hallhattak ebből a rajongók. A versenyigazgató, Michael Masi először a második helyet ajánlotta fel a Red Bullnak, Hamilton mögül indulhatott volna e szerint a felállás szerint Verstappen. Később aztán a Mercedesnek már azt ajánlották, hogy Ocon lesz az első, de Hamiltoné a második rajtkocka, Verstappen pedig a harmadik pozícióból startolhat. Végül ez lett a végleges rajtsorrend a harmadik állórajt előtt.

Ezúttal tehát Ocon, Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Gasly, Leclerc, Giovinazzi, Sainz, Vettel, Räikkönen, Cunoda, Alonso, Stroll, Latifi és Norris sorrendben várták a piros lámpák kialvását a versenyzők.

Verstappen a belső íven megelőzte Ocont és Hamiltont is. Hamilton hamarosan elhaladt erőből Ocon mellett. Összejöhetett az a csata, amire minden szurkoló várt: Verstappen és Hamilton kerék a kerék elleni csatát vívhatott a győzelemért.

Hamilton szorongatta Verstappent, ám jött egy virtuális biztonsági autós fázis a 22. körben, amikor Cunoda összetörte az autóját. Három kör múlva újra normál körülmények között folytatódott a verseny, majd Alonso mutatott be egy piruettet a 25. körben.

A 30. körben jött az újabb virtuális safety car, mivel törmelékek maradtak a pályán. Újabb három körrel később megint folytatódhatott a versenyzés.

Verstappen ekkor Hamilton előtt haladt 1 másodperc körüli előnnyel. Őket Ocon, Ricciardo, Bottas, Gasly, Giovinazzi, Sainz, Leclerc és Stroll követte pontszerző helyen.

A 37. körben Hamilton és Verstappen összeért egymással, miután a holland igen hevesen próbálta visszaverni a brit támadását. A sportfelügyelők szerint nem is szabályosan tette mindezt, így át kellett volna adnia Verstappennek a vezető helyet. A holland le is lassított, Hamilton azonban nem ment el mellette, hanem ő is a fékbe taposott, végül belement a holland jobb hátsó kerekébe. Hamilton szárnyvéglapja sérült, Verstappen autója úgy tűnt, nem.

Maradt az élen az érthetetlen jelent után Verstappen, Hamilton 2 másodperces hátrányt szedett össze. Hamiltonnak rászóltak a fülére a 41. körben, hogy Verstappennek át kellene adnia a helyét. Ezt a holland végül a 43. körben megtette, de azonnal visszatámadott a DRS-sel. A sportfelügyelők azonban ekkorra már kiszabtak 5 másodperces büntetést Verstappenre. A holland erről későn értesült, mert újból elengedte maga mellett Hamiltont. Nem kellett volna, szólt neki a csapatrádión a Red Bull, de ekkor már mindegy volt: nem maradt esélye Verstappennek a büntetés fényében, hogy a győzelemért harcoljon.

A legnagyobb izgalmak a végén nem a győzelemért hanem a harmadik helyért zajlottak. A rendező nem mutatta, de az utolsó körben Bottas megelőzhette Ocont, ám Ocon visszatámadhatott, mivel visszaszerezte pozícióját. A végén azonban Bottas a célegyenesben megelőzte az utolsó métereken ellenlábasát, és egy tizeddel előbb ért célba, így a finn versenyző lett a harmadik. Pontszerző helyen végzett még Ricciardo, Gasly, Leclerc, Sainz, Giovinazzi és Norris is. A leggyorsabb körért járó bónuszpontot Lewis Hamilton zsebelhette be.

Utólag Verstappent még 10 másodperces időbüntetéssel sújtották és kapott két büntetőpontot is a "jogsijára", ez azonban nem változtatott sem a futam, sem a bajnokság eredményén.

A 2021-es Szaúd-Arábiai Nagydíj végeredménye:

A bajnokságból egy futam van hátra, az Abu-Dzabi Nagydíjon fog eldőlni a bajnoki cím sorsa. Aki előrébb végez, az lesz a bajnok, kivéve azt a speciális esetet, ha mindkét pilóta azonos pontot gyűjt be a zárófutamon. Erre van lehetőség, amennyiben mindkét versenyző úgy végez a top10-ben egymás előtt, hogy egy ponttal szerez többet az egyik pilóta mint a másik, ám a leggyorsabb körért szintén be lehet gyűjteni egy pontot. Ebben az esetben Verstappen lenne a világbajnok, mivel ő rendelkezik több futamgyőzelemmel, s ez a döntő pontazonosság esetében.

Érdekesség, hogy a harmadik hely sorsa eldőlt: Bottas bebiztosította bronzérmét, ezzel párhuzamosan pedig tulajdonképpen az is biztossá vált, hogy a Ferrari lesz a harmadik a konstruktőrök versenyében a McLaren csapatát megelőzve.

A pilóták pontversenyének élmezőnyének állása:

  1. Max Verstappen (Red Bull) 369,5 pont
  2. Lewis Hamilton (Mercedes) 369,5 pont
  3. Valtteri Bottas (Mercedes) 218 pont

A csapatok pontversenyének állása:

  1. Mercedes 587,5 pont
  2. Red Bull 559,5 pont
  3. Ferrari 307,5 pont
  4. McLaren 269 pont
  5. Alpine 149 pont
  6. AlphaTauri 120 pont
  7. Aston Martin 77 pont
  8. Williams 23 pont
  9. Alfa Romeo 13 pont
  10. Haas 0 pont