2021. november 22. | 16:27

Az átalakításoknak köszönhetően az 1,3 literes, sornégyes motor teljesítménye 80 lóerőre növekedett.

Az Aston Martin az egyik legismertebb brit autógyártó, amely olyan gyönyörű modelleket készített már az évek során, mint James Bond autója, a DB5, vagy a DB11 Coupe. A márka az elmúlt időben – követve a piaci trendeket – természetesen előrukkolt a saját, DBX névre keresztelt SUV-jával.

Azt azonban már talán kevesen tudják, hogy az exkluzív sportautók mellett a cég gyártott már miniautókat is. Ilyen például a Cybnet, ami tulajdonképpen a háromajtós Toyota iQ átalakított változata volt. Eleinte egy 97 lóerős, 1,3 literes, sornégyes benzinmotorral szerelték, de a mérnökök végül csak betuszkoltak a motortérébe egy 4,7 literes, 586 lóerős V8-as blokkot.

Ugyanakkor nem a Cygnet volt az Aston első miniautója.

Ez az érdekes, Frazer-Tickfrod Metro néven futó kis hot hatch először az 1982-es Los Angeles-i Autószalonon tűnt fel, és Wendal ’Rick’ McBride megrendelésére készült, aki amellett, hogy a Ferrari hivatalos fotósa volt, tőle származik a De Tomaso Pantera elnevezése is. Az autó alapját az 1980 és 1998 között gyártott Austin Metro adta, melyet előbb a British Leyland, majd 1986-tól a Rover Group gyártott. A kocsik az Aston Martin Tickford részlegéhez kerültek, ahol elkészült belőlük a „Frazer-Tickford” változat. Mindössze három darabot gyártottak, azokat is kizárólag az amerikai piac számára.

A szélesített karosszéria Cairngorm Brown fényezést kapott, az utastérben a műszerfalat és az üléseket is bézs bőrrel vonták be, amit puha Wilton szőnyegekkel egészítettek ki. Ugyancsak a magasabb kényelmi faktort szolgálja a napfénytető.

Az 1,3 literes szívómotort az Aston Martin alakította át. A sornégyes Weber ikerkarburátorokat, agresszívabb vezérműtengelyt, nagyobb szelepeket és optimalizált hengerfejet kapott, így 80 lóerőt sikerült kipréselni belőle. Az Aston a futóművet is áthangolta, hogy javítson az autó menettulajdonságain.

A különleges modell McBride tulajdonában volt, egészen 2013-ban bekövetkezett haláláig. Ezt követően egy magángyűjteménybe került, majd 2015-ben teljes restauráláson esett át. Az autó most a H&H Classics árverésén tűnt fel. A mindössze 16 ezer kilométert futott kocsi a várakozások szerint nagyjából 15-20 millió forintnyi összegért kerülhet majd új gazdájához.