2021. november 17. | 10:45

Az Audi Sport divíziója is átáll a tisztán elektromos hajtásra.

Az Audi arra készül, hogy mindössze öt éven belül piacra dobja utolsó belső égésű motoros modelljét, egyúttal pedig elkezdte az Audi Sport divízió átalakítását, hogy a jövőben egy teljesen elektromos almárkaként működhessen tovább.

Az Audi Sport portfóliója minden eddiginél szélesebb skálát kínál benzines és dízelautókból, és az A1 Sportback szupermini kivételével az Audi palettáján található összes belső égésű motoros modellből kínál S és RS kivitelt. Ugyanakkor villanyautók tekintetében eddig egyedül az e-tron GT-ből készült RS verzió, míg az e-tron és e-tron Sprotback SUV-k csupán S plecsnit kaptak.

Ez a trend hamarosan megváltozhat, ugyanis a négykarikások tervei között szerepel, hogy 2025-re több mint 20 tisztán elektromos modell szerepeljen a kínálatukban. A német gyártó célja, hogy ekkorra az eladásaik 40 százalékát a villanyautók adják.

Az átalakítási tervek szempontjából kulcsfontosságú, hogy a márka megőrizze kínálatának változatosságát, ezért az elektromos modellek a jelenlegi belső égésű motoros autók szinte közvetlen leszármazottai lesznek.

A brit Autocar értesülései szerint nem meglepő, hogy a nemrég bemutatott A6 e-tron koncepció is a mostani A6 jövőjét vetíti előre, és a hagyományos kivitel mellett az Audi Sport által készített, teljesítményorientált verzióban is piacra fogják dobni. Vagyis az RS6 Avant kombi is megkapja a maga villanyos utódját.

A hírek szerint, akárcsak az e-tron GT és az RS e-tron GT esetében, az A6 e-tron és az RS6 e-tron is egyszerre érkezhet 2023-ban. Az Audi eddigi villanyautóiból kiindulva, dizájn tekintetében a két modell sokkal közelebb áll majd egymáshoz, mint a jelenlegi A6 és RS6.

A Q6 e-tron SUV-t követően az A6 e-tron lesz az Audi második modellje, amely a Porschéval közösen fejlesztett PPE (Premium Platform Electric) padlólemezre épül, amely jelentős rugalmasságot biztosít a különféle hajtáslánc-elrendezések és a teljesítmény tekintetében.

Az A6 e-tron koncepcióban két villanymotort találunk – tengelyenként egyet-egyet –, amelyek együttesen 476 lóerőt és 800 newtonmétert produkálnak. Bár a készülő villanyautó lóerők számában jelentősen elmarad, ám pontosan ugyanannyi nyomatékot képes leadni, mint az RS6 4,0 literes, ikerturbós V8-asa. Az RS6 e-trontól a szakemberek nagyon hasonló teljesítményt várnak, mint amire az RS e-tron GT is képes.

Amennyiben érdekel Az RS6 Avant egy régebbi kiadása, ezt a bemutatót se hagyd ki!